یک دست‌گرمی خوب تا قبل از تجربه Modern Warfare

زنگ خطر برای پابجی موبایل!

استریوتایپ عملکرد ضعیف فرنچایزهای بزرگ روی پلتفرم‌های همراه را به دست فراموشی بسپارید. مدت‌هاست شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی علاوه بر پورت مگاهیت‌های خود روی این پلتفرم محبوب، اسپین‌آف‌های خوش‌ساخت از محصولاتشان را هم به‌طور اختصاصی روانه بازار اندروید و iOS می‌کنند. تصمیمی که بسیار سودآور است و البته با مدل درآمدی فریمیوم گره خورده. خوشبختانه در رابطه با جدیدترین محصول اکتیویژن و برخلاف عناوین سال‌های اخیرشان شاهد عملکردی متفاوت هستیم. عملکردی متفاوت که حاصلش محصولی خوش‌ساخت به‌نام Call of Duty: Mobile است و این روزها کوچک و بزرگ را پای تلفن‌های هوشمندشان میخکوب کرده. کاربرانی که این عنوان را در بازاری انتخاب کرده‌اند که مدت‌هاست تحت‌سلطه پابجی و فورتنایت است.
کد خبر: ۱۲۳۵۶۸۳

جنگاوری موبایلی
توسعه نسخه موبایلی CoD به‌عهده استودیو TiMi بوده است. مجموعه‌ای که تحت نظارت هلدینگ تن‌سنت چین فعالیت می‌کند و البته ید طولایی در زمینه توسعه بازی‌های موبایلی موفق دارد. در
CoD: Mobile هم می‌توان ردپای سیاست‌های اکتیویژن در زمینه پرداخت درون برنامه‌ای را دید، با این حال تجربه TiMi به کمک اثر آمده و آن را از تبدیل شدن به یک‌محصول P2W دور کرده است. همچنان Battle Pass جزو نقشه‌های مانیتیزیشن و چرخه اقتصادی بازی باقی مانده است، اما تهیه نکردن آن، ضربه‌ای به تجربه
CoD: Mobile نمی‌زند.
هسته گیم‌پلی بازی همان چیزی است که از سری CoD در گذر زمان دیده‌ایم. یک‌شوتر سریع رقابتی که از قضا به‌خوبی برای تلفن‌های هوشمند بهینه شده است و تجربه‌ای مطلوب را پیش روی گیمر قرار می‌دهد. در واقع همین مورد است که CoD: Mobile را از عناوین هم‌سبک خود متمایز می‌کند. بازی با کمترین میزان مشکل روی تلفن‌های هوشمند اجرا می‌شود و از نظر بصری هم تجربه‌ای رضایت‌بخش است. حجم جزئیات محیط‌ها، اسلحه، زره‌ها و... در مقایسه با دیگر عناوین موبایلی بسیار خوب از آب درآمده است و این خود می‌تواند دلیلی برای جذب قشر وسیع‌تری از گیمرهای کژوال باشد.

نامه‌ای عاشقانه به دوستداران بتل‌رویال
بتل‌رویال از آن ساب‌ژانرهایی است که بین مخاطبان کژوال و پلتفرم‌های همراه به محبوبیت بیشتری رسیده و حال بازی‌سازان نیز سعی می‌کنند در ساخته‌هایشان این قشر را بیشتر مدنظر قرار دهند. همان‌طور که احتمالا از تیتر این مطلب متوجه شده‌اید، CoD: Mobile هم دارای مود بتل‌رویال و عملکردش در این زمینه بسیار رضایت‌بخش است.
بازی مانند پابجی و دیگر بتل‌رویال‌های محبوب، هر دو زاویه دید اول و سوم شخص را برای این مود در نظر گرفته و جالب است بدانید پلی‌لیست‌های این دو حالت نیز با هم متفاوت هستند. به این معنا که گیمرهایی که زاویه دید اول شخص را انتخاب کرده باشند، با یکدیگر رقابت کرده و گیمرهایی که ترجیحشان زاویه سوم شخص باشد، در برابر هم صف‌آرایی می‌کنند.
اگر از بتل رویال دل خوشی نداشته باشید و هیجانش برایتان جذاب نباشد، بازی با مودهای محبوب و همیشگی خود غافلگیرتان خواهد کرد. مودهای محبوبی چون
Team Deathmatch و Domination با قدرت به کار خود ادامه می‌دهند و تجربه آنها روی موبایل هم جذابیت‌های خاص خود را دارد. بازی چند حالت کنترل برای گیمر در نظر گرفته است تا به انتخاب خود بتواند بیشترین میزان لذت را از تجربه CoD: Mobile ببرد.
بازی با سیستم تیراندازی خودکار خود، شرایطی مشابه را پیش روی همه قرار می‌دهد تا بازی را به‌راحتی یاد بگیرند. برای استاد شدن در CoD: Mobile باید زمان بیشتری صرف کرد و سیستم رنک بازی نیز بازتاب خوبی برای این مورد است. البته بازی در کمال تعجب از کنترلرهای کنسولی پشتیبانی نمی‌کند. این در شرایطی است که هر دو سیستم‌عامل همراه در به‌روزرسانی‌های اخیر خود، پشتیبانی کامل از کنترلر پلی‌استیشن ۴ و اکس باکس وان را به ویژگی‌هایشان اضافه کرده‌اند.

آغازی قدرتمند
عنوان Call of Duty: Mobile کار خود را با بیش از صد میلیون دانلود در هفته اول آغاز کرد و از این حیث یکی از بهترین عملکردها را در بازار وسیع عناوین موبایلی به ثبت رساند. استقبال شدید کاربران در کنار پشتیبانی خوب تیم توسعه‌دهنده و ناشر از محصول سبب شد تا پروژه مشترک تن‌سنت ـ اکتیویژن به یکی از اولین گزینه‌ها برای رقابت با پابجی و فورتنایت در پلتفرم موبایل تبدیل شود. رقیبی که بسیاری معتقدند به‌زودی شانه به شانه پابجی قدم برخواهد داشت و حتی برای این پروژه دردسرساز می‌شود. باید منتظر ماند و دید پشتیبانی بازی در گذر زمان تا چه اندازه موفق و چارت‌های گوگل‌پلی و اپ‌استور تا چه زمانی میزبان این مجموعه پرطرفدار خواهد بود. بدون شک، زمان بهترین داور برای دست‌پخت جدید این سری محبوب است.

Call of Duty: Mobile

سازنده TiMi Studios
ناشر Activision
پلتفرم Android، iOS
سبک شوتر اول شخص

امیر گلخانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها