از طاق‌بستان کرمانشاه هرچه بگوییم کم گفته‌ایم؛ یادگاری که می‌گویند از دوران ساسانیان و قرن سوم میلادی ساخته شده و در دامنه کوهی به همین نام قرار گرفته و مدت‌هاست به یکی از قطب‌های گردشگری غرب کشورمان تبدیل شده؛ اما نکته جالب اینجاست که انگار این میراث ارزشمند تاریخی هنوز آن‌طور که باید و شاید شناسایی و معرفی نشده؛ نشان به آن نشان که بعد از گذشت این همه سال، باستان‌شناسان کشورمان به تازگی موفق به کشف سنگ‌نگاره‌ای جدید در ضلع شرقی طاق‌های طاق‌بستان کرمانشاه و بالادست چشمه این محوطه تاریخی شده‌اند.
کد خبر: ۱۲۳۵۴۹۵

این سنگ‌نگاره تازه کشف شده، تصویری شبیه به یک انسان با دستان رو به آسمان را نشان می‌دهد. در بالادست چشمه محوطه طاق‌بستان طاقچه‌ای به اندازه حدود 2×2 متر وجود دارد که به اندازه حدود نیم متر در دل کوه فرو رفته است؛ باستان‌شناسان مستقر در مجموعه در قسمت پایینی این طاقچه نقش‌برجسته‌ای جدید را پیدا کرده‌اند.
به گفته مدیران اداره کل میراث استان کرمانشاه، تاکنون قدمت و نوع این سنگ‌نگاره مشخص نشده است. علیرضا برشاهی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه در همین رابطه به ایرنا گفته: احتمال تاریخی بودن این سنگ‌نگاره وجود دارد اما برای مشخص شدن قدمت و مفهوم آن نیاز به بررسی‌های دقیق‌تر داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها