شوهرم مرا با دخترهای فامیل مقایسه می‌کند

حمیده و داریوش پنج سال بیشتر نتوانستند کنار هم زندگی کنند. حمیده از رفتارهای شوهرش خسته شده بود و بعد از پنج سال سکوتش را شکست. هرچه در این سال‌ها تحمل کرده بود را گفت و در نهایت زندگی این زوج جوان به دادگاه خانواده تهران کشیده شد.
کد خبر: ۱۲۳۱۲۱۶

وقتی این زوج در مقابل قاضی دادگاه خانواده قرار گرفتند، قاضی علت دادخواست جدایی را پرسید. زن جوان بلافاصله رشته کلام را در دست گرفت و در این باره گفت: پنج سال است که دارم تحمل می‌کنم و در این مدت مدام از سوی شوهرم تحقیر می‌شوم و حرفی نمی‌زنم.
داریوش فکر می‌کند از بهترین خانواده به دنیا آمده و همه اعضای فامیلش برترین آدم‌های روی زمین هستند. همیشه مرا با آنها مقایسه می‌کند. از همان روزهای اول این اخلاق را داشت.
حتی اخلاق و رفتار و صحبت‌هایم را هم با آنها مقایسه می‌کند. هرچه می‌گویم، می‌گوید چرا مثل فلانی نیستی. در این مدت سعی کردم تحمل کنم و حرفی نزنم. البته چند بار سر همین موضوع با او دعوایم شد و گفتم چرا مرا تحقیر می‌کنی. اما همچنان با غرور درباره خانواده اش با من حرف می‌زد. پنج سال است، دارم تحمل می‌کنم و تحقیر می‌شوم. تصور می‌کنم شوهرم مرا قبول ندارد و حتی باعث خجالت و سرافکندگی او در مقابل خانواده اش هستم.
خسته شدم از بس مرا با دیگران مقایسه کرد. دیگر از تمام دخترها و زن‌های فامیل بدم می‌آید.
خیلی وقت است که حتی به مهمانی‌هایشان هم نمی‌روم. تا این‌که چند وقت پیش داریوش باز هم شروع کرد به مقایسه من با دختران فامیلش؛ دیگر طاقت نیاوردم. حتی به یک جر و بحث کوتاه هم اکتفا نکردم. هرچه در این سال‌ها در دلم بود را گفتم و تصمیم گرفتم برای همیشه از شوهرم جدا شوم.
در ادامه شوهر این زن نیز به قاضی گفت: آقای قاضی من فقط می‌خواستم همسرم خوب لباس بپوشد و همیشه بهترین باشد. چون می‌دانستم اعضای فامیل و بستگان ما چقدر به این طور مسائل اهمیت می‌دهند، دلم می‌خواست همسرم از همه سر باشد.
دوست داشتم وقتی به مهمانی‌های بستگانم می‌رویم، همسرم بدرخشد و کسی در موردش حرف بدی نزند. چون بستگانم را می‌شناختم. برای همین به او می‌گفتم خوب بپوش و خوب رفتار کن. حرف بدی هم نمی‌زدم.
فقط روی این مساله حساس بودم و حمیده هم از روز اول این موضوع را می‌دانست. اما چند وقت پیش چنان جنجالی به پا کرد که شوکه شدم و من هم تصمیم گرفتم برای همیشه از او جدا شوم.
در پایان نیز قاضی سعی کرد این زوج را از جدایی منصرف کند، ولی وقتی اصرار آنها را دید، رسیدگی به این پرونده را به جلسه آینده موکول کرد و از این زوج خواست با یک مشاور خانواده مشورت کنند.

همدیگر را سرزنش نکنید
منصوره نیکوگفتار، روان‌شناس در این باره می‌گوید: در زندگی زناشویی حرف‌زدن بهترین کار است. اما معمولا، این موضوع برای زوج‌ها کاری بیهوده و بی‌تاثیر محسوب می‌شود. زنان و مردان به گفت‌وگوهای مشترک بی‌اعتماد شده‌اند یا حس می‌کنند حرفی برای گفتن میانشان باقی نمانده است. در صورتی که آنها می‌توانند از روش‌‌های صحبت کردن برای بهتر شدن ارتباط میان خود و همسرشان استفاده کنند و حرف زدن را به عنوان راهی برای خوشبختی بدانند. از سوی دیگر واکنشی که زن و شوهر به حرف‌های طرف مقابلشان نشان می‌دهند هم بسیار مهم است و می‌تواند گفت‌وگوهای بعدی را هم تحت‌تاثیر قرار دهد. اگر نتیجه صحبت‌ زوج‌ها همیشه سرزنش و شکست باشد، دیگر میلی برای گفتن حرف‌های تازه باقی نخواهد ماند. برای همین بهتر است زن و مرد با دل و جان به حرف‌های هم گوش دهند و انگیزه را برای گفتن حرف‌های تازه تقویت کنند. آنها باید یادشان باشد واکنش به حرف‌های طرف مقابل کلید اصلی این ماجراست. برای همین بهتر است زوج‌ها در مورد مشکلات با هم صحبت کنند و هنگام صحبت کردن هم رفتاری بسیار منطقی داشته باشند تا حس لجبازی و درگیری و در نهایت بی‌میلی نسبت به صحبت کردن را در همدیگر ایجاد نکنند. آنها باید بدانند در هر شرایطی مراقب جملات و حتی نحوه حرف زدنشان باشند.

سیما فراهانی
تپش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها