jamejamsara
سرا سلامت کد خبر: ۱۲۲۹۰۵۴ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸  |  ۱۱:۵۵

افسرده بودن فقط به معنی زانوی غم بغل گرفتن و بی میل بودن به همه چیز نیست و اگر شما این علائم را ندارید، دلیل بر این نیست که شما افسرده نیستید.

اگر این ۸ علامت را دارید، خطر افسردگی را جدی بگیرید

به گزارش جام جم آنلاین از خبرآنلاین، افسردگی چهره ندارد. اما اگر علائم زیر را دارید بیشتر باید به سلامت روان خود توجه کنید.

کاهش فعالیت‌های اجتماعی:افسردگی شدید می‌تواند بر کیفیت زندگی شما تأثیر بگذارد و اشتیاق شما را به کار، مدرسه، خانواده و حتی فعالیت‌های اجتماعی کاهش دهد. تغییر در فعالیت‌های اجتماعی می‌تواند یکی از اولین نشانه‌های هشدار دهنده باشد.

جیسون استمپر، روانپزشک مرکز مراقبت‌های جامع در پیکویل کالیفرنیا می‌گوید: "افرادی که مبتلا به افسردگی شدید هستند، همچنان سرکار می‌روند و با مردم تعامل دارند اما ممکن است این معاشرت را با بهانه‌هایی مثل خستگی ناشی از کار فقط به محیط کار محدود کنند.

مشکلات و بیماری‌های دیگر در سلامت بدنی: سلامت روان و بدن به یکدیگر مرتبط اند. بیماری‌های بدنی ممکن است باعث افسردگی شود.

میشل ریبا، دکتر کلینیک و مدیر دانشیار مرکز جامع افسردگی دانشگاه میشیگان می‌گوید: بیماری‌هایی مثل دیابت یا سرطان باعث ایجاد استرس می‌شود که ممکن است به افسردگی منجر شود.

او توضیح می‌دهد: افسردگی می‌تواند مقاومت بدنی را کاهش دهد و شما را نسبت به بیمار شدن آسیب پذیرتر کند؛ در حقیقت، افسردگی انواع مختلفی دارد و شما ممکن است به راحتی نتوانید تشخیص بدهید که افسرده هستید.

مشکلات خواب: سخت به خواب می‌روید؟ دفعات متعددی در بین خوابتان، بیدار می‌شوید؟ دائم از این پهلو به آن پهلو می‌شوید؟ اگر پاسختان بله است باید بدانید که مشکلات خواب می‌توانند هشداری برای افسردگی باشند. بدخوابی می‌تواند به طرز چشمگیری علائم افسردگی را بدتر کند. کارول لاندو، استاد کلینیک روانپزشکی و پزشکی در دانشگاه براون در رود آیلند می‌گوید: خواب خوب برای سلامت روان مهم است.

نگرانی و اضطراب دائمی: ممکن است فرض کنید افسردگی یعنی فقط غم و اندوه و حس مهم دیگری که از علائم دیگر افسردگی است را نادیده بگیرید: اضطراب!

برخلاف تصور بسیاری از افراد، اضطراب فقط به معنی احساس ترس نیست. در حقیقت، به گفته دکتر استمپر اضطراب می‌تواند به شکل‌های مختلفی بروز کند؛ احساس بی‌قراری، سردرگمی بنابراین ، ممکن است احساس بی قراری ، سردرگمی و آشوب در معده از چهره‌های دیگر اضطرابند.

رو آوردن به فعالیت‌های ناسالم برای سرکوب احساسات منفی: اگر اضطراب شدید دارید، ممکن است سعی کنید احساسات را با یک فشار عاطفی مضر جبران کنید. مثل نوشیدن الکل و مصرف مواد مخدر یا پرخوری و زیاده روی در انجام بازی‌های ویدیویی.

لانداو می گوید: اگر احساس ناراحتی و احساس تنهایی دارید، نوشیدن الکل برای از بین بردن آن کار اشتباهی است؛ چرا که علاوه بر اعتیاد آور بودن، مواد مخدر و الکل می‌توانند علائم افسردگی ، اضطراب و مشکلات خواب را تشدید کنند و همچنین مانع از این شوند که فرد با موضوع مقابله کند.

ثروت و موفقیت بازدارنده افسردگی نیست: افسردگی شدید می‌تواند افراد مرفه و فرهیخته را هم به دام بیندازد. ثروت و تحصیلات لزوماً مترادف با زندگی بدون استرس و شادی نیست. استامپر می‌گوید: این افراد اغلب افراد تحصیل کرده و صاحب مشاغل مهمی هستند. آنها از مزایای آموزش و وضعیت برخوردارند ، اما اغلب، شغل آنها می‌تواند عامل استرس‌زای بزرگی برایشان باشد. در واقع، گذراندن زمان زیاد در محل کار یکی از علت‌هایی است که می تواند خطر ابتلا به افسردگی را به وجود آورد.

تحریک پذیری عصبی و کج خلقی: به گفته لاندو، تحریک پذیری عصبی می‌تواند یکی دیگر از علائم رایج افسردگی شدید باشد. علائم نامحسوس افسردگی مانند کج خلقی ممکن است موقع تشخیص بیماری نادیده گرفته شوند.

سابقه خانوادگی افسردگی: آگاهی از پیشینه خانوادگی شما می‌تواند در پیش بینی احتمال ابتلای شما به افسردگی کمک کند. کارشناسان عقیده دارند که ترکیبی از زیست شناسی و تجربیات زندگی می‌تواند منجر به علائم مرتبط با افسردگی شود. دکتر ریبا می‌گوید: دانستن ژنتیک و سابقه خانوادگی شما می تواند بسیار کمک کننده باشد. تغییرات زندگی و استرس می‌تواند تمایل بیولوژیکی شما را به افسردگی سوق دهد. بنابراین، دانستن تاریخچه خوانوادگی شما می‌تواند به شما کمک کند نه تنها آینده خود را پیش بینی کنید بلکه آن را تغییر دهید.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
کنترل کرونا با تشویق و تنبیه

کنترل کرونا با تشویق و تنبیه

نقش‎ها را باید جدی گرفت. اگر می‎‌خواهیم پروتکل‎های بهداشتی مقابله با بیماری کرونا رعایت شود، آمار ابتلا به بیماری کاهش پیدا کند یا کمک کنیم آمار مرگ و میر کم شود، باید هر کسی نقش خود را درست انجام دهد.

چرا اصلاح الگوی مصرف را جدی نگرفتیم؟

چرا اصلاح الگوی مصرف را جدی نگرفتیم؟

دقیقاً 10سال پیش، رهبر معظم انقلاب با اشراف کامل از شرایط محیطی و محاطی کشور و آگاهی از آینده جامعه، مهم‌ترین مسأله روز اقتصادی را شیوه مصرف آحاد مردم ومسؤولان و راه برون‌رفت از مشکلات پیش‌رو را صرفه‌جویی عمومی و اصلاح الگوی مصرف دانستند و بر این اساس، شعار سال 88 را «حرکت به سمت اصلاح الگوی مصرف» نام نهادند و فرمودند: «من آنچه را که می‌خواهم در این برهه عرض کنم این است که ملت عزیز جداً از اسراف و زیاده‌روی پرهیز کنند. چون وضع جامعه ما از لحاظ مصرف، وضع خوبی ندارد...عادت‌های ما، سنت‌های ما، روش‌های غلطی که از این و آن یاد گرفته‌ایم، ما را سوق داده است به زیاده‌‌روی در مصرف به نحو اسراف. یک نسبتی باید در جامعه میان تولید و مصرف وجود داشته باشد. امروز در کشور ما اینجوری نیست.»

این ۵۰ ثانیه تلخ

این ۵۰ ثانیه تلخ

با ذهن ده دوازده سالگی‌ات نگاه کنی، فکر می‌کنی زنگ تفریح یک مدرسه خورده و بچه‌ها دارند هوریز می‌کنند توی حیاط مدرسه که از بوفه ساندویچ مزخرف کالباس خشک بخرند و نوشابه فانتای تگری و این یک ربع وقت آزاد را خرج شکمشان کنند و بادگلوهای سوزنده را توی کلاس بزنند و بینی‌شان تا مغز سرشان تیر بکشد و بسوزد و کیف کنند.

چند نکته درباره اتفاق روز یکشنبه مجلس

چند نکته درباره اتفاق روز یکشنبه مجلس

تصویری که روز یکشنبه از حضور وزیر خارجه در مجلس شورای اسلامی منعکس شد، چگونه تصویری بود؟ وزیر خارجه به عنوان مهمان و از باب معارفه و تحلیل وضعیت سیاست خارجی به مجلس دعوت شد؛ اما در لابه‌لای بحث، مکرر همهمه و داد و فریاد از اطراف و اکناف مجلس بلند بود، وزیر خارجه نیز متقابلاً بر حرارت کلام خود می‌افزود، فضای جلسه از حالت گفت‌وگو به جدل میل کرد و درنهایت تصویری متشنج از سطوح بالای حکمرانی در کشور به افکار عمومی مخابره شد.

شما باید پاسخ بدهید

شما باید پاسخ بدهید

در ماه‌های اخیر برخی چهره‌ها و شخصیت‌های سیاسی در قالب نامه‌نگاری و مصاحبه و اظهارنظرهای مطبوعاتی و... و با لحنی طلبکار در مورد وضع موجود کشور اعلام موضع کرده‌اند.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر

پیشخوان

بیشتر