باخت مقابل استرالیا، شرایط ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا را سخت کرد

روی تـــــور، لبــه پـــرتگاه

رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا، خیلی زودتر از آنچه فکرش را می‌کردیم، برایمان حساس شد و نفس‌گیر. در واقع شکست غیرمنتظره ایران مقابل استرالیا، معادلات را برای اهالی والیبال تغییر داد تا بازی با چین، برای ما حکم مرگ و زندگی را پیدا کند.
کد خبر: ۱۲۲۸۵۳۸

مرحله دوم گروهی والیبال قهرمانی آسیا، از امروز در مجموعه ورزشی آزادی پیگیری می‌شود و در حساس‌ترین مسابقه، دو تیم مدعی ایران و چین از ساعت 30/18 به مصاف هم می‌روند. ایران در مرحله گروهی دوم با استرالیا، چین و هند همگروه است که باخت 3 بر یک مقابل استرالیا در حساب ما باقی مانده و دو بازی دیگر با چین و هند، تکلیف صعود را مشخص می‌کند. به این ترتیب تیم ملی برای این‌که به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا صعود کند، چاره‌ای ندارد جز پیروزی مقابل چین و هند در این دو بازی. البته شرایط جدول به گونه‌ای است که شاید این دو برد هم تضمینی برای صعود ایران نباشد. در واقع این امکان وجود دارد که در این گروه 3 تیم ایران، استرالیا و چین دو برده شوند که در این صورت کار به شمارش امتیاز و گیم خواهد رسید. این یعنی تیم ملی ایران اگر می‌خواهد شانس‌هایش را برای صعود به نیمه نهایی بالا ببرد، حتما باید چین را با نتیجه 3 بر صفر یا نهایتا 3 بر یک شکست بدهد تا هر سه امتیاز بازی را به دست بیاورد. این موضوع حساسیت بازی امروز را دوچندان می‌کند. ایران در شرایطی به مصاف چین می‌رود که نباید دو گیم به حریف نامدار خود بدهد؛ ماموریتی دشوار که انجام آن چیزی کم از کسب عنوان قهرمانی آسیا ندارد و بار دیگر عیار بالای تیم ملی والیبال را نشان می‌دهد.
هشدار به‌هموقع
دو روز پیش گرچه تماشاگران با ناراحتی سالن 12 هزار نفری آزادی را ترک کردند، اما در لابه‌لای صحبت‌های کولاکوویچ پس از شکست شاگردانش این چند جمله بیشتر به چشم آمد: این شکست برای ما خوب بود چون از آن درس‌های زیادی گرفتیم. ما باید در هر بازی با تمرکز بسیار بالا و با احترام به حریف به میدان برویم.
اتفاقا کارشناسان و برخی دیگر از مربیان والیبال هم با سرمربی تیم ملی هم عقیده‌اند. یکی از این مربیان بهروز عطایی است. او می‌گوید: من در مورد این بازی اظهار نظر فنی نمی‌کنم اما بعضی از باخت‌ها، هشداردهنده هستند. همه چیز برای یک تیم در این مقطع با یک باخت از بین نمی‌رود. خوشبختانه زنگ خطر و هشدار برای تیم ایران به‌هموقع به صدا درآمد تا هیچ حریفی را در هیچ مقطعی دست‌کم نگیرند. تفکر تیم ملی باید المپیکی باشد. شکست مقابل استرالیا، هشدار به موقعی برای تیم ملی بود.
برنامه بازی‌های امروز
سه‌شنبه 26 شهریور
کره‌جنوبی - چین تایپه (10:30)
قزاقستان - سریلانکا (10:30)
عمان - قطر (13:30)
هنگ‌کنگ - اندونزی (13:30)
هند - استرالیا (16)
کویت - تایلند (16)
ژاپن - پاکستان (18:30)
ایران ـ چین (18:30)

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها