کلاهبرداری خانوادگی با شرکت کاغذی

اعضای یک خانواده که به بهانه راه اندازی شرکت تولید آب معدنی و پرداخت سود‌های کلان، بیش از دو میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند در دام پلیس البرز گرفتار شدند.
کد خبر: ۱۲۲۶۴۴۱

به گزارش خبرنگار جام‌جم، فرمانده انتظامی استان البرز در تشریح این پرونده گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری به پلیس آگاهی مبنی بر دریافت پول‌های کلان توسط اعضای یک خانواده برای راه اندازی شرکت آب معدنی و متواری شدن آنها، موضوع در دستورکار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت. کارآگاهان در تحقیقات اولیه متوجه شدند فردی همراه اعضای خانواده خود با ثبت یک شرکت آب معدنی به صورت کاغذی بدون این‌که شرکت راه‌اندازی شود و به بهانه سرمایه‌گذاری و پرداخت سود حاصل از فروش به مالباختگان، مبالغ هنگفتی از آنها دریافت و قبل از سر رسید پرداخت سود، متواری شده و دیگر جوابگوی آنها نبوده است.
سردار عباسعلی محمدیان ادامه داد: متهمان برای این‌که اصل پول سرمایه‌گذاران را نیز پرداخت نکنند بدون این‌که شرکتی ایجاد شود، اعلام ورشکستگی کرده و پس از آن خود را از دید شکات و ماموران پلیس مخفی کردند. کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی گسترده و با همکاری مالباختگان، سردسته باند کلاهبرداران را به پلیس آگاهی دعوت کردند.متهم در تحقیقات پلیسی به جرم خود مبنی بر
ده فقره کلاهبرداری به ارزش 22 میلیارد ریال با همکاری دو پسر و یک دختر خود اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی استان البرز تصریح کرد: اعضای دیگر باند با توجه به دستگیر شدن پدرشان با حساسیت بیشتری رفتار می‌کردند، اما کارآگاهان با به‌کارگیری اقدامات پلیسی در نهایت مخفیگاه متهمان را در حوالی مهرشهر کرج شناسایی و پس از تعقیب و مراقبت و اطمینان از حضور همه آنها، طی یک عملیات غافلگیرانه هر سه متهم را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.
وی خطاب به شهروندان گفت: افراد سودجو و کلاهبردار با چرب زبانی و دادن وعده سودهای کلان در کمین شما هستند، بنابراین نباید بدون تحقیق و اعتماد سرمایه خود را به این افراد بسپارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها