والت‌دیزنی از ساخت مجموعه تلویزیونی جنگ ستارگان خبر داده است

تلویزیون، فضایی می‌شود!

ایوان مک گرگور که یک بار نقش شخصیت «اوبی وان کنوبی» را در سه قسمت مجموعه اکشن و علمی -تخیلی «جنگ ستارگان» بازی کرد، این نقش را دوباره بازی می‌کند. اما این بار، او در یک مجموعه تلویزیونی به تکرار این نقش می‌پردازد. بازیگر اسکاتلندی‌تبار سینما که اوبی وان کنوبی را یکی از دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های سینمایی خود معرفی می‌کند، از حضور مجدد در قالب این شخصیت ابراز خشنودی می‌کند. رسانه‌های گروهی در حالی خبر تولید مجموعه تلویزیونی جنگ ستارگان را می‌دهند، که مک گرگور مدتی قبل از احتمال بازی دوباره در این نقش صحبت کرده بود. واحد تلویزیونی کمپانی والت‌دیزنی که این مجموعه را با همکاری شرکت فیلمسازی لوکاس فیلم تهیه می‌کند، قصد تولید تعدادی اسپین آف از داستان، ماجراها و شخصیت‌های مجموعه کلاسیک و پربیننده جنگ ستارگان خود دارد.
کد خبر: ۱۲۲۴۵۳۶

به نوشته نشریه هالیوودریپورتر، بحث تولید نسخه تلویزیونی جنگ ستارگان با پایان ماجراجویی‌های نسخه سینمایی آن همراه می‌شود. ظاهرا به همین دلیل است که والت‌دیزنی و لوکاس‌فیلم تصمیم گرفته‌اند ماجراجویی‌های شخصیت‌های مختلف این مجموعه فیلم پرفروش را در قاب کوچک دنبال کنند.
به این ترتیب، کوچ اجباری جنگ ستارگان از سینما به تلویزیون به نفع شخصیت‌ها و تهیه‌کنندگان آن است. آخرین قسمت این مجموعه فیلم که سومین قسمت از سومین سه‌گانه جنگ ستارگان محسوب می‌شود، 20 دسامبر امسال اکران عمومی خواهد شد. با نمایش عمومی این قسمت از فیلم، تماشاگران برای همیشه با ماجراجویی‌های سینمایی جنگ ستارگان خداحافظی خواهند کرد. جی‌جی آبرامز، کارگردان این فیلم، مدیر تولید نسخه تلویزیونی جنگ ستارگان هم است.
تمرکز شخصیتی
به گفته این فیلمساز: «داستان مجموعه تلویزیونی روی ماجراجویی‌های شخصیت اوبی وان کنوبی تمرکز خواهد کرد و به سراغ دیگر داستان‌ها و ماجراهای مجموعه سینمایی نخواهد رفت. این شخصیت از ابتدای شروع ماجراهای داستان اولین قسمت فیلم در سال 1977، با این مجموعه همراه بوده و این روزها حکم یک شخصیت کلاسیک را پیدا کرده است. فیلمنامه مجموعه آماده شده و مدیران والت‌دیزنی آن را پسندیده‌اند. اما با این حال، قرار است تغییراتی در آن صورت گیرد. به صورت طبیعی، مک گرگور هم باید رضایت خود از این فیلمنامه را اعلام کند. مطمئن هستم او هم این فیلمنامه را خواهد پسندید و خیلی زود کلید فیلمبرداری مجموعه، زده خواهد شد.»
داستان نامعلوم
با آن‌که فیلمنامه مجموعه آماده شده، کسی اطلاعی از چند و چون داستان آن ندارد. مدیران والت‌دیزنی در این رابطه، اطلاع‌رسانی نکرده‌اند و ترجیح می‌دهند کار تولید را در سکوت خبری دنبال کنند. با این وجود، می‌توان حدس زد داستان مجموعه درباره ماجراجویی‌های اوبی وان کنوبی در دل کهکشان و در میان موجودات عجیب و غریب فضایی خواهد بود.
نزدیکان مک گرگور می‌گویند مذاکرات او با شرکت والت‌دیزنی ادامه دارد و هنوز قراردادی بین طرفین امضا نشده، اما آبرامز اطمینان می‌دهد این قرارداد بسته خواهد شد و مک گرگور جلوی دوربین نسخه تلویزیونی جنگ ستارگان ظاهر خواهد شد. بقیه بازیگران مجموعه هم در حال انتخاب شدن هستند. نمی‌توان حدس زد از بین چهره‌های سرشناس دنیای سینما و بازیگرانی که در سه‌گانه سینمایی جنگ ستارگان حضور داشته‌اند، کدام‌یک با مک گرگور در نسخه تلویزیونی همبازی
خواهند شد.
مجموعه بدون نام
آبرامز به این نکته هم اشاره می‌کند که مجموعه تلویزیونی والت‌دیزنی هنوز نامی ندارد و نام جنگ ستارگان، نام موقت آن است. مک گرگور 48 ساله در جریان برگزاری مراسم جوایز گلدن گلوب در سال گذشته میلادی، در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «خیلی خوشحال می‌شوم یک بار در نقش اوبی وان کنوبی بازی کنم. چیزهایی شنیده‌ام که گویا شرکت والت‌دیزنی قصد دارد کارهایی در این رابطه انجام دهد. اما چیز بیشتری نمی‌دانم. من هم حرف‌های مختلفی را می‌شنوم. اما باید منتظر ماند و نظر رسمی شرکت دیزنی را دید و شنید.»
این بازیگر اولین بار سال 1999 در نقش اوبی وان کنوبی ظاهر شد. در سه گانه دوم فیلم که در فاصله سال‌های 1999 تا 2005 ساخته شد، او در قالب این شخصیت بازی کرد. با این حال، داستان این مجموعه فیلم به سمت و سویی رفت که در سه‌گانه سوم جایی برای مک گرگور و شخصیت مورد علاقه‌اش وجود نداشت.
در سه‌گانه اول فیلم که در سال‌های آخر دهه 70 میلادی و اوایل دهه 80 تولید شد، نقش این شخصیت را سر آلک گینس بازیگر کلاسیک و پرتوان انگلیسی به عهده داشت. مک گرگور در سه گانه دوم، نقش دوران جوانی این شخصیت را بازی کرد.
پاسخ تاریخی
تحلیلگران سینمایی عقیده دارند نسخه تلویزیونی جنگ ستارگان، پاسخ شرکت والت‌دیزنی به درام تاریخی «بازی تاج و تخت» و مجموعه‌های پرسروصدا و پربیننده شبکه اینترنتی نتفلیکس است. اما مدیران کمپانی این ادعا را رد کرده و می‌گویند شرکت والت‌دیزنی دلیلی برای رقابت با همتایان هنری خود ندارد و بینندگان دائمی خود را سال‌هاست که حفظ کرده است. سال قبل بود که این شرکت خبر تولید مجموعه تلویزیونی «ماندالورین» را اعلام کرد.
برخی شخصیت‌های مکمل مجموعه جنگ ستارگان، شخصیت‌های محوری این اکشن تلویزیونی هستند. در حقیقت، تمام شکارچیان انسانی که در قسمت‌های مختلف جنگ ستارگان سینمایی بودند، با این مجموعه به تلویزیون کوچ می‌کنند. در عین حال، قرار است مجموعه دیگری با محوریت شخصیت کاسیان آندور افسر شورشی داستان جنگ ستارگان سال 2016 وارد مرحله تولید شود.
دیه گو لونا که در فیلم سینمایی این نقش را به عهده داشت، در نسخه تلویزیونی آن را تکرار خواهد کرد. والت‌دیزنی زمانی برای شروع کار تولید جنگ ستارگان تلویزیونی و زمان پخش آن تعیین نکرده است. کارگردان یا کارگردانان اپیزودهای مختلف مجموعه هم هنوز انتخاب نشده‌اند. اطلاعی از تعداد فصل‌های مجموعه هم در دست نیست!

کیکاوس زیاری

سینمای جهان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها