گلایه‌های قهرمان کاراته پس از کنار گذاشته شدن از قهرمانی آسیا

مهدی‌زاده: من امیر هستم و با قدرت برمی‌گردم

همین چند روز پیش بود که خبر رسید امیر مهدی‌زاده نمی‌تواند در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کند.آن هم به‌دلیل این‌که در بازی‌های آسیایی در اندونزی برای چند لحظه مدالش را از گردن درآورد.البته همان زمان رایزنی‌ها برای بخشش محرومیت کاراته کا ایران انجام شد و در ظاهر این طور به نظر می‌رسید که این موضوع ختم به خیر شده، اما در مسابقات قهرمانی آسیا به همین دلیل اجازه ندادند تا او مسابقه‌بدهد.
کد خبر: ۱۲۱۹۰۶۰

امیر دقیقا چه اتفاقی افتاد؟
ماجرا به بازی‌های آسیایی بر می‌گردد.خب من آنجا باختم و عصبی بودم.روی سکو برای چند لحظه مدالم را از گردنم درآوردم. استرس بود، عصبانیت بود، حق من را خورده بودند. با این حال خیلی زود دوباره مدالم را بر گردن آویختم اما اتحادیه آسیا به‌دلیل این رفتار برای من محرومیت در نظر گرفت.
مگر همان زمان با رایزنی‌های مختلف این محرومیت بخشیده نشد؟
من برای این موضوع یک سال محروم شدم. همان زمان قرار بر این شد رایزنی‌های مختلف انجام شود و تا جایی که می‌دانم محرومیت من به جریمه نقدی تغییر پیدا کرده بود. مصاحبه فرجی، رئیس سابق فدراسیون موجود است. آنها گفتند جریمه را پرداخت کرده‌اند و محرومیت من برطرف شده، اما حالا فهمیدم که اتفاقی نیفتاده است.
یعنی کاری نکرده بودند؟
کاری نکردند و چقدر هم سر من منت گذاشتند. جریمه را که پرداخت نکردند هیچ، به‌دلیل اتلاف وقت قرار شده محرومیت من از جریمه نقدی به محرومیت از مسابقه ندادن تغییر پیدا کند.
الان تقریبا یک سال از زمانی که محروم شدی می‌گذرد یعنی این را حساب نمی‌کنند؟
من بعد از این محرومیت در شش مرحله لیگ جهانی حضور پیدا کردم و در مسابقات جهانی اسپانیا نیز حضور داشتم اما در آن مسابقات خبری از محرومیت من نبود. در این مسابقات و پیش از آغاز مسابقات قهرمانی آسیا من حتی آی‌دی کارتم را دریافت کردم و در مراسم وزن‌کشی هم شرکت کردم. یعنی تا اینجا هم مشکلی نبود، اما فدراسیون آسیا به دلیل این‌که فدراسیون کاراته کشورمان جریمه نقدی را پرداخت نکرده اجازه نداد من در قهرمانی آسیا شرکت کنم.
حالا قرار نیست این رقم پرداخت شود؟
آن‌طور که من شنیدم و متوجه شدم مثل این‌که یکی از دوستان می‌خواسته با روابطی که دارد جریمه نقدی را کاهش بدهد یا حتی صفر کند که او هم موفق نشده است.
به هر حال از دست دادن زمان باعث شد که من مسابقه را از دست بدهم. این وسط فقط من ضرر کردم و حالا دارم حسرت می‌خورم. من زندگی‌ام را برای کاراته گذاشته‌ام، این همه زحمت کشیده و تلاش کرده‌ام. درست نبود این بلا را سر من بیاورند. دارم از خودی‌ها ضربه می‌خورم واین اتفاق جای تاسف دارد.
حالا قرار است چه کار کنی؟
فکر نمی‌کنم این ماجرا چیزی باشد که بشود به‌سادگی از کنارش عبور کرد. این قهرمانی آسیا تفاوت زیادی با قهرمانی‌های آسیایی دیگر دارد چون که آخرین قهرمانی آسیا قبل از المپیک است و امتیازی که اینجا دارد می‌تواند به‌عنوان سهمیه قاره به کشور ما کمک کند. به هر حال فرصت خیلی خوبی را از دست دادیم یعنی کشور ما و کاراته ما فرصت خیلی خوبی برای کسب امتیاز برای سهمیه المپیک و سهمیه قاره‌ای را از دست داد. اتفاقی است که رخ داده و من واقعا شوکه شدم. به هر حال باید با این قضیه کنار بیایم.
حرفی مانده که بخواهی بزنی؟
خیلی‌ها مرا می‌شناسند. من اسیر بازی‌ها نمی‌شوم. من روزهای سخت‌تر و وحشتناک‌تر از این و کارهای سخت‌تر از این را خیلی راحت‌تر انجام دادم و از پس آن برآمدم. از خودم تعریف نمی‌کنم اما من کسی هستم که در اولین حضورم در مسابقات جهانی 2012 پاریس مدال طلا کسب کردم و در تاریخ کاراته کشورم توانستم نفر اولی باشم که دو طلای جهان را گرفته است. من بیدی نیستم که با این بادها بلرزم. مطمئن باشید که با قدرت برمی‌گردم.

مازیار فیروزی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها