احتمال تنش آبی، برای ۷ استان

وزارت نیرو اعلام کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها بیشترین احتمال تنش در استان‌های اصفهان، بوشهر، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان و هرمزگان رخ خواهد داد، در حالی که 59 شهر کشور در این ارتباط مورد پیمایش قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۲۱۸۳۷۸

براساس بررسی صورت گرفته ۵۹ شهر کشور امسال از نظر سطح تنش در وضعیت قرمز (کمبود بیشتر از ۲۰درصد) قرار دارند و در پیک مصرف روزانه احتمال کمبود آب در آنها وجود دارد. در این سطح از تنش آبی ۲۵ شهر دارای کمبود تولید بیشتر از ۲۰درصد و دارای مخزن کافی و ۳۴ شهر دارای کمبود تولید بیشتر از ۲۰درصد و کمبود مخزن هستند.
تابستان امسال ۳۴ شهر از نظر سطح تنش در وضعیت نارنجی (کمبود بین ۱۰ تا ۲۰درصد) قرار دارند و در پیک مصرف روزانه احتمال کمبود آب در آنها وجود دارد. در این سطح نیز ۱۷ شهر دارای کمبود تولید بین ۱۰ تا ۲۰درصد و دارای مخزن کافی و ۱۷ شهر دارای کمبود تولید بین ۱۰ تا ۲۰درصد و کمبود مخزن هستند. ۱۴۰ شهر کشور تابستان امسال از نظر سطح تنش در وضعیت زرد قرار دارند و در پیک مصرف ساعتی احتمال کمبود آب در آنها وجود دارد. بر اساس بررسی صورت گرفته ۱۴شهر این سطح دارای کمبود تولید کمتر از ۱۰ درصد و کمبود مخازن ذخیره، هفت شهر دارای کمبود تولید کمتر از ۱۰درصد و دارای مخزن کافی و ۱۱۹ شهر فاقد کمبود تولید و دارای کمبود مخزن هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها