ایران - لهستان برای دومین‌بار در لیگ والیبال ملت‌ها رو در روی یکدیگر قرار می‌گیرند

ایران - لهستان، بدون آقای حاشیه

بازی تیم‌های ملی والیبال ایران و لهستان در مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال در حالی از ساعت 2 و 30 دقیقه بامداد فردا آغاز می‌شود که از کورک و کوبیاک، بازیکنان تاثیرگذار و حاشیه‌ساز لهستانی خبری نیست.
کد خبر: ۱۲۱۶۸۱۰

در میان این دو بازیکن، تاثیرگذاری و امتیازگیری کورک و همین طور جنگ‌های روانی و حاشیه‌سازی کوبیاک پررنگ‌تر است؛ اما خوشبختانه هر دو بازیکن در لهستان مانده‌اند. کورک مصدوم است و به مقدماتی المپیک هم نمی‌رسد؛ اما کوبیاک بعد از استراحتی مختصر به اردوی تیم ملی اضافه خواهد شد تا برای مسابقات حساس مقدماتی المپیک آماده شود. ویتال هینن، سرمربی بلژیکی تیم ملی والیبال لهستان معتقد است رقابت‌های انتخابی المپیک بسیار مهم‌تر است و باید برای آن مسابقات برنامه‌ریزی کرد و به همین دلیل بازیکنان اصلی تیمش را به شیکاگو نبرده و آنها در کشور خود برای مسابقاتی آماده می‌شوند که فرانسه، تونس و اسلوونی هم در آن حضور دارند و به همین دلیل مهم، فرانسه هم تیم اصلی خود را به آمریکا نبرده است تا برای بازی‌های مهم در لهستان آماده شود.

در تیم ملی لهستان بازیکنانی همچون کوبیاک، شالپوک، سلیوکا، کونارسکی، زاتورسکی، بینیک، دژیزگا و لوماچ از جمله غایبان عقاب‌ها در شیکاگو هستند که برخی از آنها در مرحله مقدماتی برای تیم ملی لهستان به میدان رفته بودند و مقابل تیم ملی ایران در ارومیه هم بازی کردند. به این ترتیب خیال بازیکنان ما برای این بازی راحت‌تر شده است. مشکل اصلی تیم ملی والیبال ایران و بازیکنان ما مقابل تیم ملی لهستان، بازیکنانی هستند که جنگ روانی را به خوبی می‌دانند و با استفاده از اصول آن، تیم ما را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند. حالا تیم ما در برابر تیم لهستان که نه به منظور جنگ روانی که برای والیبال می‌آید، خیالی آسوده دارد.
مارسین یانوش، مارسین کومندا، بارتوژ بدنورژ، توماژ فورنال، پیوتر لوکاسیک، بارتوژ کولک، بارتومی بولاژ، لوکاژ کاژمارک، ماسیج موزاج، نوربرت‌هابر، کارول کلوس، آندره رونا، یاکوب پوپیفیچاک و ینژی گروشژنسکی نفراتی هستند که در مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال مرحله فینال برای تیم ملی لهستان به میدان خواهند رفت.
جاکوب بدناروک، سرمربی پیشین تیم جوانان لهستان و سرمربی بدجین در پلاس لیگا که فصل آینده پوریا فیاضی را در اختیار خواهد داشت، همراه تیم ملی لهستان به آمریکا رفته چون هینن همراه تیم اصلی لهستان مشغول آماده‌سازی برای مقدماتی المپیک است. هینن ساعت22 دیشب به آمریکا رسید تا در بازی 2 بامداد امروز مقابل برزیل کنار تیمش باشد. او بلافاصله بعد از بازی بامداد فردا هم راهی لهستان خواهد شد و اگر لهستان بتواند مجوز صعود به مرحله نیمه‌نهایی را دریافت کند، بدناروک سرمربی تیم خواهد شد.
ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی امیدوار است بتواند از شرایط فعلی بهترین استفاده را ببرد و تیمش را برای برد آماده کند. بازیکنان تیم ما به دلیل صعود زودهنگام، استراحت بیشتری داشته‌اند و از انگیزه کافی هم برای برد مقابل لهستان برخوردار هستند. میرسعید معروف، امیر غفور، سیدمحمد موسوی، محمدرضا حضرت‌پور، میلاد عبادی‌پور، علی شفیعی، پوریا فیاضی، پوریا یلی، فرهاد قائمی، محمد جواد معنوی‌نژاد، مسعود غلامی، علی‌اصغر مجرد، جواد کریمی و محمدرضا موذن بازیکنان تیم ما هستند که بدون مصدومیت می‌توانند به تیم خدمت کنند و امیدواریم بهترین نمایش آنها را در بازی بامداد فردا ببینیم.
کولاکوویچ: برای مبارزه آمده‌ایم
ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: ما برای مبارزه به شیکاگو آمده‌ایم و در گام اول تنها به بازی نخست فکر می‌کنیم. نباید همین ابتدا به جایگاه پایانی فکر کرد. باید قدم به قدم پیش برویم.
سرمربی تیم ملی والیبال ایران با اشاره به مصدومیت برخی بازیکنان در جریان مسابقات خاطرنشان کرد: شروع تیم ایران بسیار خوب بود، چرا که تمرینات منظمی داشتیم و بازیکنان مصدوم نشده بودند. حدود یک ماه پیش از شروع لیگ ملت‌ها تمرینات خود را شروع کردیم و به همین دلیل آغاز چشمگیری داشتیم. در ادامه مسافرت‌های زیاد و بازی‌های فشرده موجب شد زمان کافی برای ریکاوری نداشته باشیم.
معروف: فکر نمی‌کردیم صعود کنیم
سعید معروف، کاپیتان تیم ملی والیبال ایران گفت: در آغاز لیگ ملت‌ها فکر نمی‌کردیم به فینال راه پیدا کنیم؛ اما بعد از بازی‌های سخت و بردهای خوب مقابل بهترین‌های جهان به این نقطه رسیدیم و از حضور در این مرحله خوشحال هستیم. برای ما بسیار مهم است که بتوانیم شروع خوبی داشته باشیم. تمام تیم‌های حاضر در مرحله نهایی قدرتمند هستند. تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا به هدف خود برسیم.برای ما مهم است که نمایش‌های خوبی در این مرحله داشته باشیم.
عذرخواهی فدراسیون جهانی
آری گراسا، رئیس فدراسیون جهانی والیبال با ارسال نامه‌ای به فدراسیون ایران نسبت به اتفاقات فرودگاه شیکاگو ابراز شرمساری کرد. در بخشی از این نامه آمده است: «... در مورد مساله‌ای که برای تیم ملی والیبال ایران در فرودگاه شیکاگو جهت ورود به فینال لیگ ملت‌های والیبال پیش آمد، من به نمایندگی از فدراسیون جهانی مراتب شرمساری خود را از اتفاق روی داده اعلام می‌کنم. فدراسیون جهانی با همه مسؤولان از جمله کمیته بین‌المللی المپیک، کمیته ملی المپیک آمریکا و فدراسیون والیبال آمریکا به طور دائم در حال رایزنی بود تا ورود تیم ایران به خاک آمریکا با سهولت هر چه تمام‌تر صورت گیرد؛ اما با شنیدن این خبر که تیم ایران به محض ورود با تاخیر بسیاری روبه‌رو شده است، بهت زده شدیم. حتی ارگان‌های مذکور که هماهنگی‌های لازم را انجام داده بودند نیز بسیار ناراحت شدند.
از این که تیم ایران هم‌اکنون در محل استقرار خود در شیکاگو با امنیت کامل به سر می‌برد، خوشحالم و برای آنها در مرحله فینال لیگ ملت‌های والیبال، آرزوی موفقیت داریم....»

برنامه مسابقات مرحله نهایی
پنجشنبه 20 تیر
ساعت 2 بامداد: برزیل - لهستان
ساعت 5 بامداد: آمریکا - فرانسه
جمعه 21 تیر
ساعت 2:30 بامداد: ایران - لهستان
ساعت 5:30 بامداد: روسیه -‌ فرانسه
شنبه 22 تیر
ساعت 2:30 بامداد: ایران - برزیل
ساعت 5:30 بامداد: آمریکا - روسیه
دو تیم برتر هر گروه به مرحله نیمه نهایی صعود و برای کسب عنوان قهرمانی و جایزه یک میلیون دلاری لیگ ملت‌ها مبارزه خواهند کرد.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها