بیژن نفیسی، روزنامه‌نگار و مدرس ارتباطات درباره حذف برنامه «برنده‌باش» از آنتن تلویزیون به دلیل آنچه این برنامه مصداق قمار دانسته شده است به ایسنامی‌گوید:
کد خبر: ۱۲۰۳۵۳۲

عوض کردن اسپانسر صورت مساله را تغییر نمی‌دهد و اگر شرکتی دیگر بیاید، مساله سر جای خودش است و باید تغییر اساسی در برنامه‌ها بدهیم.
رسانه‌ها برای جذب مخاطب از شیوه‌های مختلفی ممکن است استفاده کنند؛ اما مساله مهمی که در رسانه‌ها وجود دارد، مسؤولیت اجتماعی در ارائه برنامه‌هاست.
ما باید سعی کنیم مخاطب را با محتوا و کیفیت خوب به نوعی به سمت اطلاع و آگاهی که می‌خواهیم برسانیم.
مسابقه‌ای هم که تولید می‌شود، نباید جنبه مادی داشته باشد تا تعدادی از مردم فقط برای جنبه مادی شرکت کنند.
ما به صورت مقطعی می‌توانیم با چنین برنامه‌هایی بگوییم از لحاظ کمیتی دارای مخاطب هستیم که نشانگر این است ما مخاطب عام را داریم، اما این طور نیست. این برنامه‌ها ما را هم فریب می‌دهد و از مسیر اصلی‌مان که اطلاعات، آگاهی دادن و مسؤولیت اجتماعی است، دور می‌کند.
در حقیقت این نوع برنامه‌ها که جایزه نقدی آن زیاد است هیجان انگیز هستند اما محتوای درستی ندارند و حتی نتیجه‌ای از آن نمی‌گیریم.
این یکی از مشکلات و معضلات است که رسانه‌ها دچار آن می‌شوند و فکر می‌کنند با چنین برنامه‌هایی از لحاظ کمیتی تعداد مخاطبان را افزایش می‌دهند.
وقتی این برنامه قطع می‌شود، تکلیف افرادی که در این مسابقه شرکت و برای خرید بسته سوالات مبلغی را پرداخته، چیست؟ آیا می‌توانند پول خود را پس بگیرند؟
مکانیسم‌های ساخت و طراحی برنامه از لحاظ اداری و مالی باید به‌گونه‌ای باشد که وقتی در یک مسابقه از مردم مبالغی گرفته می‌شود، پیش‌بینی شود در صورت قطع برنامه به‌دلایل مختلف، بازپرداخت آن به شرکت‌کنندگان چگونه خواهد‌بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها