رئیس مرکزتحقیقات عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی چگونگی ارائه خدمات رایگان به بیماران مبتلا به اچ‌آی‌وی در مراکز مشاوره رفتاری سراسر کشور را توضیح داد.
کد خبر: ۱۱۹۸۳۶۷

به گزارش ایسنا، داوود یادگاری با اشاره به تغییر اپیدمیولوژی اچ‌آی‌وی گفت: بیشترین موارد ابتلا و اشاعه از طریق جنسی به بالاترین حجم ابتلا تبدیل شده و این آمار در زنان بیشتر است. همچنین پیدایش موارد جدید ابتلا به بیماری ایدز در نوزادان و انتقال آن از مادر به جنین الگوهای اپیدمیولوژی این بیماری را بشدت تحت تاثیر قرار داده است.
وی با اشاره به فعالیت‌های حمایتی و پیشگیرانه دانشگاه‌های علوم پزشکی در رابطه با بیماری ایدز، عنوان کرد: مراکز بهداشتی خاصی برای مشاوره بیماران مبتلا به ایدز تحت عنوان کلینیک‌های مثلثی یا مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری وجود دارد که در این مراکز خدمات متعددی نظیر آزمایش، دارو، سرنگ رایگان (مربوط به معتادان تزریقی) و مشاوره‌ها و آموزش‌های رایگان به افراد ارائه می‌شود.
یادگاری با بیان این‌که مراکز بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی و برخی مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشت، خدماتی را به افراد مبتلا ارائه می‌کنند، افزود: این خدمات کاملا محرمانه است و حتی اگر فردی به بیماری مبتلا نباشد و فقط بخواهد از آن مطمئن شود، خدمات رایگان و محرمانه خواهد داشت.
به گفته وی، در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری
(به صورت کاملا رایگان) خدمات متنوعی را در بیمارستان‌های مسیح دانشوری و لقمان حکیم به متقاضیان ارائه می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها