فرهنگ آرام آرام وارد روزهای شلوغ و پرحاشیه‌اش می‌شود. نمونه‌اش همین دیروز. خبر اول این‌که اعضای هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر معرفی شدند. یک جمع شورایی که باید همه فیلم‌های متقاضی در جشنواره را ببینند و بعد تصمیم بگیرند کدام‌شان شایسته حضور در جشنواره و گود رقابت هستند و کدام‌ها باید از همین ابتدای مجلس خداحافظی کنند. القصه که این دوستان کار وحشتناک و سنگینی پیش رو دارند. فکر نکنید نشستن جلوی تلویزیون یا پرده سینما و حدود صد فیلم را دیدن کار راحتی است. کافی است یک شب بروید سینما و دو فیلم پشت سر هم ببینید تا بفهمید چه کار سختی است.
کد خبر: ۱۱۸۹۰۱۰

حالا این را هم اضافه کنید که بعد از دیدن این همه فیلم باید بنشینند و راجع به آنها حرف و توی سر و کله هم بزنند و راجع به حضور داشتن یا نداشتن آن در جشنواره حرف بزنند. ساناز قنبری خبرنگار سینمایی گروه فی‌الفور بعد از مطلع شدن از معرفی اعضای هیات انتخاب جشنواره رفت سراغ یکی از اعضا و حسابی با او به گفت‌وگو نشست تا بفهمد هیات انتخاب امسال بر چه مبنایی قرار است فیلم‌ها را اندازه‌گیری و درباره حضور یا عدم حضورشان در جشنواره تصمیم‌گیری کنند. مشروح گفت‌وگوی قنبری با محمدعلی حسین‌نژاد را در صفحه 10 بخوانید. حسین‌نژاد رزومه پرباری دارد و بیش از ده مرتبه در هیات انتخاب جشنواره حضور داشته است.
حالا که بحث داغ شدن اخبار فرهنگی است ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که همزمان با انتشار اسامی اعضای هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر، اسامی اعضای شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب سال آینده هم معرفی شده است. همین هم باعث شد سابقه و کارنامه این آدم‌ها را بریزیم روی دستگاه مختصات و خط و ربطشان را مشخص کنیم. نتیجه کار هم جالب شده که می‌توانید همین بغل توی همین صفحه ببینید. البته کنار این دستگاه مختصات، سوابق و تجربیات هر کدام را هم شرح داده‌ایم.
گالری‌های فاقد شرایط استاندارد‌های حرفه‌ای هم شده‎اند سوژه فاطمه شهدوست، خبرنگار با انگیزه گروه که در چند گالری که در واحدهای ساده آپارتمانی مستقر شده‌اند سرکی بکشد و شرایط و وضعیت این گالری‌های دو سه‌خوابه را توصیف کند. ورق بزنید و بروید صفحه 12 و حاصل گشت و گذار شهدوست را در این گالری‌ها خط به خط بخوانید.
رقه در سوریه و جنگ با داعش و تکفیری‌ها هم شده سوژه گزارش صفحه 11. آذر مهاجر که لابه‌لای صد عکس برتر سال 2018 مجله تایم می‌چرخید به یکی از عکس‌هایی برخورد که در رسانه‌های داخلی هم بازتاب زیادی داشت. تصویر یک مرد سوری که در جنگ با داعش دو پایش را از دست داده روی کول دیگر هموطنش قرار گرفته و از روی ویرانه‌های شهرش بالا می‌رود. مهاجر رفته در نخ این گزارش و ته و توی آن را در آورده. طالب بودید نگاهی به صفحه 11 بیندازید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها