ایرانی‌های خارج از کشور هم تحریم شدند

روز گذشته بسیاری از ایرانی‌ها ایمیلی از طرف اسلک دریافت کردند که به آنها اعلام می‌کرد حساب کاربری‌شان مسدود شده است. در ابتدا گمان می‌شد مسدود شدن حساب کاربری افراد تنها مربوط به ایرانی‌ها باشد. اما حالا طبق گزارش‌ها به نظر می‌رسد این موضوع تنها گریبانگیر ایرانی‌ها نبوده و حساب کاربری همه افرادی که کوچکترین ارتباطی با ایران داشته‌اند نیز بسته شده است.
کد خبر: ۱۱۸۲۱۳۱

بنابر ادعای یکی از نمایندگان اسلک، مسدود شدن حساب کاربران اسلک در ایران، بعد از یک به روزرسانی در سیستم جغرافیایی و مکان یابی این نرم‌افزار صورت پذیرفته است. بعد از این آپدیت، اسلک همه آی پی‌هایی را که کوچک‌ترین ارتباطی به کشورهای ممنوعه (کوبا، ایران، کره شمالی، سوریه و شبه جزیره کریمه در اوکراین) داشتند مسدود کرد. به گزارش دیجیاتو، این نماینده همچنین یادآور شد که برای بررسی این موضوع تنها به آدرس آی پی مورد استفاده توسط کاربران کفایت کرده‌اند و به هیچ عنوان برای مسدود کردن حساب کاربری افراد به نژاد و ملیت افراد توجهی نداشتند.

از سال ۲۰۱۴ در قوانین کمی واضح‌تر به این موضوع اشاره شده و اجازه فعالیت برخی سرویس‌های آمریکایی در ایران صادر شده است. در واقع سرویس‌هایی که برای مصارف شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرند، مثل سرویس‌های ایمیل، پیام‌رسان‌ها و مرورگرها اجازه فعالیت در ایران را دارند. به نظر می‌رسد با توجه به این بخش، فعالیت اسلک در ایران قانونی باشد. به عنوان مثال گوگل اجازه استفاده از سرویس ابری خود را به ایرانی‌ها نمی‌دهد؛ چرا که بند یادشده شامل حالش نمی‌شود، اما دسترسی به پلی استور برای ایرانی‌ها تحت شرایطی فراهم است چرا که این فعالیت مغایرتی با قوانین ایالات متحده ندارد. از طرفی، اسلک توسط مراجع مربوطه در ایران تحت هیچ فشاری قرار نگرفته بود و فعالیتش در ایران بدون هیچ محدودیتی جریان داشت.
به هر ترتیب، رویکرد اسلک بسیاری از ایرانی‌ها را ناامید کرد و می‌توان گفت واکنش مناسبی از سوی کاربران غیرایرانی هم دریافت نکرده است. به هر ترتیب، اگر از کاربران اپلیکیشن اسلک بوده‌اید، می‌توانید از جایگزین‌های بسیاری که برای نرم‌افزار یاد شده وجود دارد استفاده کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها