آمازون در تسخیر صدا از گوگل جلو زد!

آمازون در سه ماهه سوم سال جاری میلادی با تصاحب ۳۱درصد سهم بازار اسپیکرهای هوشمند موفق شد از سایر رقبای قدرتمند خود سبقت بگیرد.
کد خبر: ۱۱۷۷۶۶۰

به گزارش ایسنا، از آنجا که سال گذشته میلادی سالی مملو از محصولات جدید و شگفتانگیز در عرصه فناوری اشیای هوشمند بود، یکی از بزرگترین رقابتها نیز میان دو شرکت آمازون و گوگل بر سر اسپیکرهای هوشمند بود.

در چند سال اخیر که فروش و عرضه اسپیکرهای هوشمند رونق فراوانی یافته است، رقابت تنگاتنگی میان آمازون و گوگل در گرفته و هرازگاهی یکی از دیگری در میزان فروش و عرضه سبقت میگیرد.

اسپیکرهای هوشمند به کاربران این امکان را میدهند تا در صورت داشتن مشغله، وسایل خانگی خود را با دستورهای صوتی کنترل کنند؛ به عنوان مثال از وضعیت آب و هوا و جدیدترین اخبار مطلع شده، تایمر و زنگ هشدار برای خود تنظیم کرده و با دوستان و خانواده خود تماس برقرار کنند.

آمازون که نخستین بار در سال ۲۰۱۵ از اسپیکر هوشمند اکوی خود رونمایی کرد حالا براساس تازهترین آمار و گزارشهای منتشر شده توسط موسسه تحقیقاتی کانالیز، توانسته از رقبای قدرتمند خود پیشی بگیرد.

این غول تکنولوژی آمریکایی توانسته با اختصاص ۳۱ درصد سهم بازار اسپیکرهای هوشمند از رقیب دیرینه و پرقدرت خود جلو بزند و در میدان رقابت تنگاتنگ میان آنها پیروز شود. بر اساس این آمار میتوان بوضوح دریافت که عرضه اسپیکرهای هوشمند در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش قابل توجهی یافته و به نظر میرسد این رقم در سه ماهه چهارم سال جاری با توجه به نزدیک شدن به فصل تعطیلات سال نوی میلادی و خرید هدیه برای کریسمس افزایش بیشتری نیز پیدا کند.

از دیگر شرکتهای عرضهکننده اسپیکرهای هوشمند میتوان به گوگل، اپل و شیائومی اشاره کرد که آنها نیز سهم قابل توجهی از بازار این گجتهای هوشمند را به خود اختصاص دادهاند. فروش اسپیکرهوشمند نسبت به سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ میلادی با رسیدن به 7/19 میلیون دستگاه یک رشد ۱۳۷ درصدی را تجربه کرده که البته آمارهای یک موسسه دیگر تحت عنوان استراتژی آنالتیکس، عدد 7/22 میلیون دستگاه را نشان میدهد که با این حساب، رشد فروش اسپیکرهای هوشمند ۱۹۷ درصد تخمین زده میشود.

البته در این گزارش ها، گوگل عدد بسیار نزدیکی به آمازون را کسب کرده و آن نیز تصاحب ۳۰ درصد از سهم بازار اسپیکرهای هوشمند است، بنابراین هنوز نمیتوان گفت آمازون چندان پیروز رقابت با گوگل محسوب میشود.

بیشترین میزان فروش اسپیکرهای هوشمند در کشورهایی نظیر ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا و انگلستان گزارش شده که در این کشورها رقابت میان آمازون و گوگل نیز بیشتر از سایر مناطق جهان به چشم میخورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها