سال‌ها بعد از بازنشستگی رسمی‌ام این روزها بیش از همیشه احساس بازنشستگی می‌کنم، البته نه به خاطر عدم توانایی شخصی بلکه به خاطر عدم توانایی روی غلتک انداختن پروژه‌هایی که مدت‌ها دنبالشان بودم. طرح‌هایی که بعد از «مختارنامه» برای تولید داشتم اغلب تاریخی بود و دیگر مثل قدیم نمی‌شود کارهای تاریخی را به جریان انداخت، چون اوضاع اقتصادی در همه جا نامیزان است و در این نامیزانی بودجه‌هایی که می‌آید صرف کارهای روتین می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۷۱۰۳

مدت‌ها پیش چون فهمیدم امکان تولید «سلمان فارسی» آن طور که خودم می‌خواهم وجود ندارد پس قیدش را زدم. آقایان می‌خواستند «سلمان فارسی» را جور دیگری بسازند و چون با زاویه نگاه ایشان کنار نیامدم از تهیه‌کنندگی کنار کشیدم. البته داوود میرباقری، دوست عزیزم همچنان به دنبال فراهم آوردن شرایط تولید این سریال است و از صمیم قلب از خدا می‌خواهم کمکش کند، ولی آنچه حس شخصی‌ام است این‌که ساخته شدن «سلمان فارسی» به این راحتی‌ها نیست. «سلمان فارسی» باید به گونه‌ای ساخته شود که چندپله جلوتر از «مختارنامه» و تمام محصولات تاریخی پیش از خود باشد و اگر بدون اطمینان به این اتفاق به تولید برسد مطمئنا کارنامه عواملش را خدشه‌دار خواهد کرد. امید که لطف خدا همراه میرباقری باشد و در صورت فراهم شدن ابزار بتواند یک سریال ماندگار دیگر خلق کند.

طرح تاریخی دیگری داشتیم با نام «آب» که پیرامون پیدایش آب و چگونگی استفاده از آب در گذر تاریخ بود؛ طرحی که بار آموزشی خوبی هم داشت و با زبانی روان از این می‌گفت که چه شد که کم‌آب شدیم و چه باید بکنیم برای مقابله با خشکسالی. فیلمنامه «آب» کامل شد و در نظر داشتیم که با دوستانی نظیر امرا... احمدجو یا کیومرث پوراحمد به عنوان کارگردان، آن را به تولید برسانیم، ولی اوضاع تراژیک اقتصادی سبب‌ آن شد که این طرح هم سرانجامی پیدا نکند.

سال‌ها پیش تجربه تولید آثاری مثل «رسم عاشق‌کشی» و «چند کیلو خرما برای مراسم تدفین» را برای سینما داشتم ولی این روزها محتوای دراماتیک جذابی که زمینه‌ساز یک محصول سینمایی خوب باشد به دستم نمی‌رسد که برای تولید وسوسه شوم. وقتی محتوا، جذاب نیست طبیعتا علقه تولید هم در شما به وجود نمی‌آید، چراکه مدت‌ها تجربه و ممارست در زمینه تولید محصول برای مخاطبان مرا به این درک رسانده که یا نباید خلق کرد یا باید محصولی را تولید کرد که مخاطب را به خود جلب کند. توکل بر خدا می‌کنیم و امیدواریم که مشکلات اقتصادی کمی حل شود بلکه اسباب تولید محصولات درجه اول هم فراهم گردد.

محمود فلاح

تهیهکننده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها