در یک عملیات خاص و ضربتی در کمتر از سه ساعت دانش‌آموز شیرازی آزاد شد

پرواز رئیس پلیس برای رهایی گروگان 10 ساله

کارآگاهان پلیس آگاهی در عملیاتی ضربتی و در کمتر از سه ساعت، دانش‌آموز گروگان گرفته شده را در شیراز آزاد کردند. فرمانده انتظامی استان فارس با توجه به حساسیت ماجرا، با بالگرد به تعقیب آدم‌ربایان پرداخت و آنها را زمینگیر کرد. متهمان به کودک‌ربایی به خاطر اختلاف مالی دو میلیاردی اعتراف کردند.
کد خبر: ۱۱۷۶۷۴۹

به گزارش جامجم، ساعت 7 و 45 دقیقه صبح دیروز ربودن پسر دانشآموزی در بلوار بعثت شیراز به پلیس اعلام شد. با توجه به حساسیت ماجرا، تیمی از ماموران در محل حاضر و در تحقیقات اولیه مشخص شد، خودروی پراید که سرویس مدرسه بوده در حال انتقال دانشآموزان به مدرسه بوده که خودروی پژو 405 سد راهش شده است. سه سرنشین پژو با حمله به سمت راننده سرویس مدرسه و تهدید او، دانشآموز 10 سالهای که در ماشین بود را پیاده و از محل فرار کردهاند.

گروگانگیران آشنا

راننده سرویس به ماموران گفت: در زمان حادثه چند دانشآموز داخل ماشین بودند و گروگانگیران با تهدید یک نفر از آنها را با خود بردند. رفتارشان نشان داد که این کودک را می شناختند.

در ادامه طرح مهار در سطح استان اجرا شد و ماموران دریافتند آدمربایان به سمت نیریز گریختهاند. سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده انتظامی استان فارس که جان پسربچه را در خطر میدید، با بالگرد به تعقیب خودروی آدمربایان پرداخت .

گروگانگیران که بالگرد پلیس را بالای سر خود می دیدند سعی کردند با حرکات مارپیچ و عبور از جاده های فرعی فرار کنند که تلاش آنها بی نتیجه ماند و پس از سه ساعت، خودروی آدمربایان در ایست و بازرسی نیریز با گشت هوایی متوقف شد و سه متهم قبل از اینکه بتوانند از محل فرار کنند، دستگیر شدند. با پایان این عملیات ، پسربچه 10 ساله و متهمان با بالگرد به شیراز منتقل و تحویل کارآگاهان پلیس آگاهی استان شدند.

متهمان در جریان تحقیقات با اعتراف به این آدم ربایی اقرار کردند به خاطر اختلاف مالی با پدر این کودک تصمیم گرفتیم با ربودن پسرش او را تحت فشار قرار دهیم. به همین خاطر رفت و آمد پسر دانش آموز را زیر نظر گرفته و متوجه شدیم ، صبح ها با سرویس به مدرسه می رود. به همین خاطر صبح چهارشنبه مقابل خانه شان ایستاده و بعد از این که سوار سرویس شد ، تعقیبشان کردیم و در محلی خلوت نقشه مان را اجرا کردیم. قصد داشتیم او را به مخفیگاهمان منتقل کنیم که دستگیر شدیم و در اجرای نقشه مان ناکام ماندیم.

فکر نمیکردم پسرم زود آزاد شود

مادر این کودک پس از نجات پسربچهاش با تشکر از پلیس گفت: وقتی متوجه ربوده شدن پسرم شدم خودم را سریع به اداره پلیس رساندم و فکر نمیکردم ماموران به این سرعت گروگانگیران را دستگیر و پسرم را آزاد کنند.

گروگانگیری بهخاطر اختلاف مالی 2 میلیاردی

فرمانده انتظامی استان فارس درباره انگیزه آدم ربایان گفت: در تحقیقات اولیه، متهمان اعلام کردند به خاطر اختلاف مالی دو میلیاردی با پدر این کودک اقدام به گروگانگیری کردهاند تا پدرش را تحت فشار قرار دهند.

این کودک ربایی در حالی رخ داد که روز دوشنبه نیز آدمربایان دیگری با متوقف کردن سرویس مدرسه در نورآباد ممسنی، پسر دانشآموزی را پیاده کرده و همراه خود برده بودند که هنوز از سرنوشت او اطلاعی در دست نیست.

سردار گودرزی ارتباط این کودکربایی با ماجرای ربودن دانشآموز در نورآباد ممسنی را رد و اظهار کرد: در ماجرای ربودن پسر دانشآموز در ممسنی، آدمربایان به همین شیوه عمل کردهاند، اما این دو ماجرا ارتباطی با هم ندارند و در تلاش هستیم آن دانشآموز را هم آزاد کنیم. وی تاکید کرد: هرگونه اقدام مخلان نظم و امنیت عمومی در جامعه با سرعت عمل و برخورد شدید پلیس مواجه خواهد شد و مأموران جان بر کف انتظامی استان فارس اجازه عرض اندام به اینگونه افراد را نخواهند داد. در این ماجرا هم شاهد بودیم که با واکنش سریع پلیس، آدمربایان ناکام مانده و خیلی زود دستگیر شدند.

محمد غمخوار

حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها