خود را برای نسل بعدی فناوری وای‌فای آماده کنید. وای‌فای 6 (6 Wi-Fi ) از سال آینده روی دستگاه‌ها ظاهر می‌شود؛ اما چند سؤال به وجود می‌آید: آیا باید روتر قدیمی خود را دور بیندازید و یک روتر جدید بخرید؟ به گزارش زومیت و به نقل ازGIZMODO، آخرین نسل وای‌فای در دو حوزه پیشرفت کرده است: سرعت خام و بازدهی. اگر وای‌فای یک آزادراه باشد، این به معنی آستانه بالاتر محدودیت سرعت برای وسایل نقلیه و خط‌‌های بیشتر برای کنترل همزمان آنهاست. وای‌فای6 از ویدئو استریمینگ 8K پشتیبانی می‌کند.
کد خبر: ۱۱۷۵۱۸۰

در عمل این پیشرفتها به معنی پشتیبانی از نرخهای انتقال 1/1 گیگابیت در ثانیه روی باند 4/2 گیگاهرتز (با چهار استریم در دسترس) و 8/4 گیگابیت در ثانیه روی باند ۵ گیگاهرتز (با هشت استریم موجود) است؛ گرچه این فناوری هنوز در حال تصحیح بوده و سال آینده عرضه میشود. بهطور کلی با ظهور وایفای6 میتوانید انتظار سرعت چهار تا ده برابر سرعت فعلی را داشته باشید.

یکی از مزایای مهم وایفای6 بهبود بازدهی است که به معنی مصرف توان کمتر، عمر طولانیتر باتری و کاهش هزینه برق است. بسختی میتوان مقدار دقیق این تفاوت را توصیف کرد، چرا که هنوز فناوری وایفای6 نهایی نشده است؛ به این صورت طول عمر تلفن همراه یا لپتاپ افزایش خواهد یافت.

بهبود سختافزار و میانافزار وایفای6 هم به معنی عملکرد بهتر آن در محیطهای شلوغ است. یک مجموعه از معیارهای دیگر مثل دیوارها، موجهای مایکروویو و تعداد افرادی که در خانه شما از آن استفاده میکنند هم بر سرعت نهایی تأثیر خواهند گذاشت.

وایفای6 با تمام تجهیزات وایفای سازگار است؛ بنابراین اگر ابزاری تهیه کردهاید که از این استاندارد جدید پشتیبانی کرده و بخوبی با تنظیمات فعلی کار میکند، فقط تا زمانی که وایفای6 فعال نشده، نمیتوانید به حداکثر سرعت دست پیدا کنید. زمان ظهور این استاندارد هم به تولیدکنندگان سختافزار، توسعهدهندگان نرمافزاری، ارائهکنندگان خدمات اینترنتی و دیگر افراد حاضر در این صنعت وابسته است. شما فقط باید منتظر بمانید سرویسدهنده خدمات اینترنتی زمان مناسب را برای ارتقای سختافزار اعلام کند. هرچند خودتان هم میتوانید روتر را ارتقا دهید. ممکن است بعضی شبکهها با عبارت وایفای6 برای سرعتهای بالاتر تبلیغ کنند، اما فقط باید منتظر ماند و دید از این اسامی و لوگوها در عمل چگونه استفاده میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها