رییس انجمن پزشکان ورزشی ایران می‌گوید: ماساژ درمانی یکی از روشهای مناسب برای کاهش التهابات، تقویت عضلات و تمدد اعصاب برای ورزشکاران حرفه‌ای قبل از شرکت در تورنمنت‌های حساس و مهم است.
کد خبر: ۱۱۷۴۶۸۴
ماساژ درمانی روش مناسب برای تقویت عضلات

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر داود رضا شفاعت در گفتگو با ایسنا افزود: یکی از روش‌های علمی در دنیا برای کاهش التهابات و تقویت عضلات بدون استفاده از دستگاه و ابزار خاصی ماساژ درمانی است که امروزه در کشورهای آسیایی بویژه جنوب شرقی این روش طرفداران زیادی دارد. در اکثر کشورهای اروپایی نیز جامعه پزشکی تلاش می‌کنند از طریق ماساژ درمانی بدون استفاده از داروی خاصی بر بسیاری از بیماری‌های اسکلتی - عضلانی غلبه کنند و با برطرف کردن التهابات و مواد زائد ذخیره شده در عضلات ورزشکاران را از نظر بعد روانی برای مسابقات حساس و مهم آماده کنند.

وی گفت: در کشور ما متاسفانه هنوز روش ماساژ درمانی جایگاه خود را در بین تیم‌های ورزشی پیدا نکرده است و اکثر فدراسیون‌ها شناخت علمی نسبت به این روش ندارند و تصورشان بر این است که تنها از طریق فیزیوتراپی می‌توان آسیب‌های اسکلتی و عضلانی را مرتفع کرد. در حالی که ماساژ درمانی روش مناسب و کم‌هزینه برای تقویت عضلات و افزایش روحیه ورزشکاران است.

شفاعت تصریح کرد: از طریق ماساژ درمانی می‌توان محلی که عضلات دچار چسبندگی است با گرم کردن باز کرد، التهابات را از بین برد و با تقویت عضلات ورزشکار را برای شرکت در یک تورنمنت مهم آماده کرد. همچنین ماساژ درمانی روش مناسبی برای تمدد اعصاب، رفع خستگی و کسالت بعد از تمرینات است و سبب می‌شود ورزشکار با روحیه خوبی خود را برای تمرینات بعدی آماده کند.

رییس انجمن پزشکان ورزشی ایران در پایان در پاسخ به این پرسش که برگزاری همایش ملی ماساژ درمانی چه تاثیری در شناسای جایگاه ماساژ در بین تیم‌های ورزشی دارد، اظهار کرد: ما وظیفه داریم به لحاظ علمی با برگزاری چنین همایش‌هایی جایگاه ماساژ درمانی را به جامعه ورزشی معرفی کنیم، حال این که فدراسیون‌های ورزشی چقدر در چنین همایش‌هایی مشارکت داشته باشند و از دستاوردهای علمی آن بهره ببرند، بستگی به علاقمندی آنها دارد. هدف ما کمک به جامعه ورزشی و ارایه خدمات درمانی با کم‌ترین هزینه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها