اسرائیل دولت لبنان را تهدید کرده است اگر اقدام به محدودکردن فعالیت‌های جنبش مقاومت حزب‌ا... نکند به پایگاه‌ها و انبارهای موشکی این گروه حمله هوایی خواهد کرد. شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی روز جمعه و به نقل از یک دیپلمات غربی گزارش داد که تل‌آویو این پیام تهدیدآمیز را از طریق پاریس به دولت لبنان اعلام کرده است.
کد خبر: ۱۱۷۴۴۰۰

این شبکه تلویزیونی گفت پیام را ایتان بن دیوید، معاون مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به اورلان لو شِوالیر از مشاوران ارشد رئیسجمهور فرانسه داده که روز دوشنبه به فلسطین اشغالی سفر کرده بود. لو شوالیر هفته پیش برای صحبت درباره طرح صلح پیشنهادی امانوئل ماکرون رئیسجمهور فرانسه به عنوان جایگزینی برای طرح معامله قرن آمریکا به فلسطین اشغالی سفر کرده و با مقامات تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی دیدار کرده بود.

به نوشته وبگاه تایمز اسرائیل این پیام حاوی چنین جملاتی بود: دولت لبنان باید درخصوص کارخانههای راکتسازی حزبالله مراقب باشد. اگر این مشکل از طریق روشهای دیپلماتیک توسط دولت لبنان برطرف نشود، اسرائیل خود وارد عمل خواهد شد. بندیوید از لو شوالیر خواسته که این پیام را به سعد الحریری، نخستوزیر لبنان انتقال دهد و هشدار داده اگر لبنان این موضوع را حل نکند با شدت و جدیت برخورد خواهد کرد. دفتر نخستوزیری رژیم صهیونیستی هنوز به سوالات درباره صحت این گزارش واکنشی نشان نداده است. تهدید اسرائیلیها پس از آن مطرح میشود که بنیامین نتانیاهو نخستوزیر رژیم صهیونیستی در شوی تبلیغاتی جدیدی حین سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، مدعی شده بود حزبا... در قلب پایتخت لبنان و نزدیک فرودگاه بیروت سه کارخانه تولید موشک دارد.

پس از این ادعا، جبران باسیل وزیر خارجه لبنان تعداد زیادی از خبرنگاران و هفتاد نفر از سفیران کشورهای مختلف را به بازدید از مکانهای ادعایی نتانیاهو دعوت کرد تا ثابت کند وجود چنین کارخانهای صحت ندارد. رژیم صهیونیستی در سالهای اخیر بارها نگرانی خود از تواناییهای نظامی حزبا... لبنان و موشکهای پیشرفته آن ابراز داشته است.

در جریان جنگ 33 روزه بین ارتش صهیونیستی و حزبا... در سال 2006، جنبش مقاومت لبنان با شلیک راکتها و موشکهای خود تلفات سنگینی به اسرائیلیها وارد کرد. رهبران حزبا... در سالهای اخیر اعلام کردهاند به موشکهای نقطه زن دست پیدا کردهاند و در صورت وقوع درگیری جدید با اسرائیل، نقاط حساس و استراتژیک رژیم صهیونیستی هدف انبوه موشکها قرار خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها