معاون اجتماعی پلیس فتا از شیوه جدید کلاهبرداری به بهانه ثبت‌نام و خرید بلیت برای زائران اربعین حسینی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۲۰۹۳

سرهنگ پاشایی در گفتوگو با پایگاه خبری پلیس با اشاره به برخی کلاهبرداریهای اینترنتی به بهانه ثبتنام و خرید بلیت برای زوار اربعین حسینی از طریق سایتهای جعلی اظهار کرد: زائران اباعبدا... الحسین (ع) هنگام پرداخت هزینه بلیت به صورت اینترنتی، نکات ایمنی را رعایت و حتیالامکان از مکانهای مورد اعتماد برای ثبتنام و پرداختهای اینترنتی هزینهها استفاده کنند. وی ادامه داد: مجرمان با طراحی سایتهای شبیه سایتهای اصلی که درگاههای بانکی جعلی نیز دارد، اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد کرده و برای اخذ اطلاعات حساب شهروندان مثل رمز عبور و اطلاعات بانکی، کاربران را به صفحات جعلی موسوم به فیشینگ میکشانند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا ضمن بیان اینکه شهروندان باید مراقب باشند در دام فیشرها و سایتهای جعلی که فقط برای سرقت اطلاعات بانکی افراد راهاندازی شدهاند، نیفتند، گفت: به زائران اربعین حسینی توصیه میکنیم به نشانی آن که در نوار ابزار آمده توجه کنند که در آن از پروتکل https استفاده شده باشد، در غیر این صورت سایت مذکور جعلی است. وی عنوان کرد: در نوار آدرس این وبسایت یک علامت قفل شکل است که تمام الزامات و مشخصات سازمان حج و زیارت قابلمشاهده است که اگر اطلاعاتی غیر از اطلاعات این سازمان در آن وجود داشت حاکی از جعلی بودن این سایت بوده و کاربران باید از ثبتنام در آن خودداری کنند.

سرهنگ پاشایی به منظور آگاهی بیشتر زائران اربعین و پیشگیری از وقوع جرایم سایبری و ایجاد مشکل برای هموطنان، توصیه کرد: از اتصال به دستگاههای وایفای ناشناس در طول سفر خودداری کنید، در پایان استفاده از اینترنت وای فای تلفن همراه خود را غیرفعال کنید، از ذخیره اطلاعات مهم بانکی روی حافظه تجهیزات هوشمند که در طول مسیر همراهتان است، بپرهیزید و اطلاعات شخصی و محرمانه خود را دراختیار دیگران قرار ندهید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها