اشک‌های آرمین هادی‌پور، پس از کسب طلای گرندپری منچستر

استادی که رفت؛ مدالی که طلا شد

آن شنبه سیاه، آن نیسان مرگ. 21 روز قبل از آن‌که آرمین هادی‌پور روی شیابچانگ برود، استادش، سیدمصطفی رضازاده براثر سانحه تصادف دارفانی را وداع گفت: این اتفاق تلخ، صبح شنبه هفتم مهر ماه رقم خورد.
کد خبر: ۱۱۷۱۹۷۹

رضازاده که در مسیر جاده رستم‌آباد - رشت، برای کمک به راننده‌های دو خودروی دیگر از خودروی خود پیاده شده، در همان لحظه توسط یک خودروی نیسان زیر گرفته شد و جان به جان آفرین تسلیم کرد. مرگی ناگهانی که برای ورزش گیلان حکم یک شوک بزرگ را داشت. سیدمصطفی رضازاده بنیانگذار کیک بوکسینگ-موی تای در گیلان و اولین کاپیتان تاریخ کیک بوکسینگ ایران بود. او به‌عنوان کاپیتان تیم ملی، مدال طلای رقابت‌های کیک بوکسینگ جهان در اتریش و به‌عنوان مربی، نایب قهرمانی کیک بوکسینگ آسیا در ماکائو را در کارنامه ورزشی خود داشت. او در این سال‌ها شاگردان زیادی را تحویل جامعه ورزش داده که آرمین هادی‌پور هم یکی از آنهاست.

آرمین در تمام لحظاتی که روی شیاپچانگ مبارزه می‌کرد، به چیزی جز استادش فکر نمی‌کرد. 21 روز بعد از مرگ استاد، او باید در رقابت‌های تکواندوی گرندپری منچستر به مصاف رقبایش می‌رفت و چه انگیزه‌ای بالاتر از این که قهرمان جهان شود و مدالش را به روح استادش تقدیم کند.

با آغاز رقابت‌های وزن 58 ـ کیلوگرم تکواندو، آرمین هادی‌پور در نخستین دیدار به مصاف «سرگیو سوزوکی» از ژاپن دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی 2018 رفت و 23 بر 11 به برتری رسید. در ادامه با «رامنارونگ ساوکویهاری» تایلندی نایب قهرمان آسیا 2018 و دارنده مدال برنز جهانی 2017 و 2015 مبارزه کرد و 23‌بر‌12 پیش بود که به‌دلیل 10 اخطاره شدن حریف پیش از پایان راند سوم برنده شد.

نماینده ایران سپس رو در روی «ویتو دلاکویلا» ایتالیایی دارنده برنز قهرمانی اروپا 2018 و برنز قهرمانی جهان 2017 قرار گرفت و 24 بر 10 پیروز شد. آرمین در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف «جیسوس تورتوسا» از اسپانیا نایب قهرمان اروپا 2018 و دارنده مدال برنز قهرمانی جهان 2017 رفت و 17 بر 15 به برتری رسید.

حالا دیگر وقت آن رسیده بود که او به آنچه می‌خواهد برسد. آرمین در فینال با «تای هون کیم» کره‌ای قهرمان بازی‌های آسیایی 2018، قهرمان آسیا 2018، قهرمان جهان 2017 و دارنده مدال برنز المپیک ریو 2016 دیدار کرد. جانانه هم جنگید و در نهایت با نتیجه 16 بر 12 به برتری رسید. آرمین قهرمان جهان شد. این مدال طلا در شرایطی به‌دست آمد که نمایندگان تکواندوی ایران در ۲۲ ماه اخیر نتوانسته بودند در رقابت‌های گرندپری به مدال طلا برسند و در واقع آرمین به نوعی طلسم‌شکنی کرد.

هادی‌پور: امیدوارم با این مدال روح استادم را شاد کرده باشم

پیکر سیدمصطفی رضازاده روز یکشنبه هشتم مهر ماه از ورزشگاه شهید عضدی رشت تشییع شد و آرمین هادی‌پور به فاصله 20 روز بارها به‌خاطر استادش گریست. آخرین اشک‌ها درست روی سکوی قهرمانی رقابت‌های گرندپری منچستر بود. او در حالی که گریه می‌کرد، در اولین مصاحبه‌اش پس از کسب مدال طلا گفت: این مدال را به روح سیدمصطفی رضازاده، استاد عزیزم که از دنیا رفت، تقدیم می‌کنم. او برای من زحمات زیادی کشید و متاسفانه سه هفته پیش برای نجات جان دو انسان، جان خودش را از دست داد. امیدوارم با این مدال روح استادم را شاد و بخشی از زحمات او را جبران کرده باشم.

دارنده نشان طلای گرندپری منچستر درخصوص شکستن طلسم 22 ماهه کسب مدال طلا در مسابقات گرندپری برای تکواندو ایران گفت: از این اتفاق بسیار خوشحال هستم و خدا را شکر می‌کنم. واقعا رقابت‌های گرندپری بسیار سخت است و هر دیدار حکم یک فینال را دارد. باز هم خدا را شاکرم که با تلاش زیاد توانستم به مدال طلا دست پیدا کنم.

یک طلا، یک نقره، یک برنز

در پایان مرحله چهارم مسابقات گرندپری 2018 هوگوپوشان ایرانی موفق به کسب 3 مدال طلا، نقره و برنز شدند. در این رقابت‌ها آرمین هادی‌پور، طلایی شد، میرهاشم حسینی به مدال نقره دست یافت و سجاد مردانی نیز مدال برنز را به‌دست آورد.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها