پرندگان مهاجر، ارمغان پاییز هزار رنگ برای محیط‌زیست ایرانند؛‌ پرندگانی که هر ساله،‌ با پیمودن هزاران کیلومتر و برای گریز از سرما و یخبندان زمستان، مهمان تالاب‌ها و دریاچه‌های ما می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۶۸۹۳۷

بر همین سیاق، امسال هم هزارن هزار پرنده، برای اقامتی شش ماهه و با امید مهماننوازی ما، به قشلاق هر سالهشان در ایران پرکشیدهاند. در این میان، 17 هزار پرنده مهاجر آبزی و کنار آبزی هم در تالابهای بروجن فرود آمدهاند و همانطور که مرتضی منصوری، رئیس حفاظت محیطزیست این شهرستان به ایرنا خبر داده، از خانواده حواصیل و لکلکها هستند که برای زمستان گذرانی در تالابهای بینالمللی چغاخور و گندمان به شهرستان بروجن کوچ کردهاند. به گفته وی، با توجه به تشدید خشکسالی و کم آب شدن برکهها و زیستگاههای استانهای همجوار، امسال این پرندگان، تالابهای بروجن را برای زمستانگذرانی انتخاب کردهاند.

هماکنون بیش از40 هزار پرنده بومی و غیربومی از گونههای مختلف در زیستگاههای تالاب گندمان و چغاخور به سر میبرند. از این رو، شکار پرندگان در تالابهای این شهرستان ممنوع است و در صورت مشاهده شکار هرگونه پرنده مهاجر در منطقه، با افراد خاطی برخورد قانونی خواهد شد. تالاب بینالمللی گندمان با یک هزار و 70 هکتار مساحت و 2220 متر ارتفاع از سطح دریا، بلندترین تالاب کشور است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها