مدارس طبیعت گرفتار بلاتکلیفی

نداشتن زمین مناسب، تنها مشکلی نیست که مدارس طبیعت با آن مواجهند. مشکل بزرگتر آنها این است که تقریبا هیچ سازمانی به‌صورت رسمی از فعالیت‌هایشان حمایت نمی‌کند. البته پیشتر قرار بود سازمان حفاظت محیط‌زیست در قالب طرح مدارس جامع محیط‌زیستی، از مدارس طبیعت حمایت کند، اما با آمدن عیسی کلانتری به این سازمان، این طرح معلق ماند و مدارس طبیعت به بلاتکلیفی دچار شدند.
کد خبر: ۱۱۶۸۹۲۶

این موضوعی است که مدیر یکی از مدارس طبیعت با ما در میان میگذارد. او توضیح میدهد که قبلا جلسات خود را به صورت سیار در حاشیه یکی از بوستانهای معروف تهران برگزار میکردند، اما چون نتوانستند در مسائل مالی با مسؤولان آنجا کنار بیایند، مجبور به تعطیل کردن مدرسه خود شدند.

وقتی از این مدیر درباره شهریه مدارس طبیعت میپرسیم، پاسخ میدهد: هر مدرسه بسته به هزینههایی که دارد، شهریه خود را تعیین میکند و در این زمینه نرخ مشخصی وجود ندارد. با این حال مدارس سیار معمولا شهریه پایینتری دارند. ما نیز وقتی اردوهایمان را بر پا میکردیم، چیزی بین 25 تا 30 هزار تومان از والدین میگرفتیم.

آنطور که او میگوید مدارس طبیعت ثابت معمولا برای یک جلسه 4ساعته، بین 40 تا 50 هزار تومان از خانوادهها میگیرند، ولی اگر والدین بخواهند کودکشان را پنج روز در هفته ثبتنام کنند، این مدارس اندکی تخفیف میدهند، ولی در این شرایط بازهم خانوادهها باید ماهی 800 هزار تا یک میلیون تومان بپردازند.

با مدیر یک مدرسه طبیعت سیار دیگر در قالب مشتری تماس میگیریم. او میگوید که آنها هر جلسه برای کودکان سه تا شش سال، 50 هزار تومان و برای کودکان شش تا 12 سال 45 هزار تومان میگیرند. این مدیر البته تاکید میکند که اگر ما فرزندمان را بهصورت ماهانه ثبتنام کنیم، 20درصد تخفیف میدهند.

با شماره دیگری تماس میگیریم. با یکی از معدود مدارس طبیعت ثابت در تهران. کسی که پشت خط تلفن است، میگوید: شما میتوانید کودک خود را از یک روز در هفته به مدت یک ماه تا پنج روز در هفته به مدت سه ماه در مدرسه ما ثبتنام کنید. البته اگر هم نخواستید میتوانید هزینه هر جلسه را جداگانه بپردازید، اما اگر بلندمدت ثبتنام کنید، قطعا تخفیف خوبی به شما میدهیم. او هزینه جداگانه هر جلسه را 70 هزار تومان اعلام کرده و می‌‌گوید: اگر سه ماهه و پنج روز در هفته ثبتنام کنید، هزینه هر جلسه تا 35 هزار تومان پایین میآید. ما قضاوتی درباره بالا یا پایین بودن شهریه مدارس طبیعت نمیکنیم. چراکه نمیدانیم دقیقا راهاندازی مدارس طبیعت ثابت یا برپایی جلسات این مدارس به صورت سیار چقدر هزینه دارد. اما واضح است که هیچ نرخ مشخصی برای شهریه مدارس طبیعت تعریف نشده. دلیل اصلی این موضوع نیز نبود نظارت کافی بر فعالیت این مدارس است، انگار که مدارس طبیعت به حال خود رها شدهاند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها