در آیین تجلیل از عوامل برنامه سازان طرح تابستانی «قرآن کتاب زندگی» مطرح شد؛

درخواست معاون صدا از جامعه قرآنی برای پیگیری برنامه ها

معاون صدا گفت:درخواست ما از جامعه قرآنی این است که نقادانه برنامه ها را پیگیری و راهنمایی کنند آیین تجلیل از عوامل برنامه سازان طرح تابستانی قرآن کتاب زندگی و افتتاحیه طرح پاییز روز چهارشنبه چهارم مهردر سالن جلسات معاونت صدا برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۶۶۵۴۵
درخواست معاون صدا از جامعه قرآنی برای پیگیری برنامه ها

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی معاونت صدا، اختتامیه طرح تابستانی قرآن کتاب زندگی 1452 همراه با تجلیل از عوامل برنامه ساز این طرح با حضور حمیدرضا شاه آبادی معاون صدا، جعفری قائم مقام رادیو، حجت الاسلام حمید محمدی دبیر شورای توسعه قرآنی کشور، مدیران شبکه های رادیویی و برنامه سازان برگزار شد.امیدوارم در پناه قرآن توفیق خدمتگزاری و نقش آفرینی را داشته باشیم.

معاون صدا با تاکید بر این نکته گفت: چند سالی است که شاهد برپایی این طرح در کشور هستیم و روز به روز بر رونق آن افزوده شود.

وی با بیان اینکه قرآن به عنوان کتاب زندگی باید در همه شئون زندگی اجرا شود،تاکید کرد: نخستین گام در این مسیر انس با قرآن و حفظ سبک زندگی قرآنی است که این گام کلید اصلی و مبداء حرکت است.

شاه آبادی با اشاره به اینکه انس با قرآن ابزاری می خواهد تصریح کرد: طرح 1452 با سابقه چند ساله اش عاملی موثر برای انس با قرآن است.این انس ابزار و وسایلی می خواهد که این طرح مهمترین نقش را برای کسانی که نیاز به تدبر بیشتر و ارتباط نزدیک با قرآن دارند، در این فضا ایفاء کرده است.

معاون صدا با اشاره به ویژگی رادیو به عنوان یک رسانه همراه و در دسترس گفت: این رسانه ماموریت خود را نقش آفرینی در سبک زندگی قرار داده است که می تواند به توسعه این حرکت قرآنی کمک کند.

وی افزود: اگر بخواهیم اقدام ملی انجام دهیم و گام هایمان تاثیر گذار تر باشد بایدحرکتمان به نسبت سال های قبل متفاوت تر باشد.چرا که حفظ و قرائت جزء سی قرآن کریم به دلیل ویژگی های مفهومی و لغوی تلاش و اقدام مضاعفی را می طلبد.

شاه آبادی با بیان اینکه موضوع قرآن باید همچنان در دستور کار شبکه های تخصصی باشد تصریح کرد: شبکه های تخصصی در این طرح جایگاه خود را پیدا کرده و اکنون متناسب با ماموریت شبکه در این طرح حضور دارند.

معاون صدا گفت: وقتی می گوییم رادیو رسانه زندگی است یعنی آموزه های زندگی را نیز باید در دل آن بگنجانیم از این رو طرح قرآن کتاب زندگی در این رسانه در جایگاه درست و دقیقی قرار گرفته است.

وی با اشاره به شناخت تهیه کنندگان رادیو از نیاز مخاطبان بیان کرد:مخاطب در زمان های متفاوت، خواسته های متفاوتی دارد و تهیه کنندگان حرفه ای رادیو با شناخت این سلایق نیازهای آنها را برطرف می کند.

شاه آبادی با اشاره به پشت سر گذاشتن فاز اول این طرح که حفظ ۱۶ سوره قرآن کریم بود، افزود: در طرح پاییزی کار به مراحل سخت تر و دقیق تر و ظریف تر رسیده است و نیاز به دقت بیشتری دارد.

وی افزود: بخش های پاییز و زمستانی این طرح در راه است و برنامه سازان باید با فراهم کردن خوراک اولیه فضای کارشان را در حیطه این طرح قرآنی توسعه دهند.



معاون صدا با اشاره به اهمیت همکاری شخصیت های قرآنی با رادیو خواستار این شد که آنها نقادانه کار را ببینند و با ارشاداتشان بانیان این کار را راهنمایی کنند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که در خاتمه این طرح شاهد 5000حافظ جزء 30 قرآن در کشور باشیم.
در ادامه احمد ابوالقاسمی مدیر رادیو قرآن گفت: با توجه به تاکید ریاست سازمان بر اجرای این طرح، رادیو تلاش موثری کرد و اکنون با قدم های موثری که برداشته شده امیدواریم تا پایان این طرح به افق ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری دست یابیم.

شاه آبادی افزود: اجراشدن طرح مقام معظم رهبری قوای بیشتری را می طلبد تا بنا به فرموده ایشان مردم با قرآن گفتگو کرده و با خواندن هر آیه ی آن به نتایج مثبت برسند.

احمد فراهانی مدیر گروه آموزش رادیو قرآن و دبیر علمی طرح قرآن کتاب زندگی با ارائه گزارشی از عملکرد طرح تابستانی گفت: هشت هزار و ۲۵۰ دقیقه برنامه های تولیدی و زنده در هشت شبکه رادیویی اجرا شد.

وی با اشاره به برنامه ۵۲ قسمتی «قرآن کتاب زندگی» گفت: شش هزار و ۲۵۰ نفر با برنامه در ارتباط بودند که برای اولین بار در این 18 دوره مخاطبان را رها نکرده ،با 5730نفرآنها تماس گرفته ،تلاوت هاو حفظ آنها را مجددا شنیدیم.

دبیر علمی طرح با تاکید بر اهمیت آشنایی کوکان با قرآن افزود : مخاطبان ما در برنامه «هدیه های آسمانی» رده های سنی سوم ابتدایی تا دبیرستانی دوره اول بودند که با شناسایی 5200 نفر از دانش آموزان 260 مدرسه قرآنی توانستیم میانگین 20 نفر نخبه قرآنی را در هر مدرسه انتخاب و برای شرکت در این برنامه رادیویی دعوت کنیم.

فراهانی با اشاره به راه اندازی کارگاه ترجمه 16 سوره از قرآن کریم گفت: جا دارد از برنامه سازان شبکه های رادیویی که ما را در این طرح یاری دادند تشکر کنم.

غلامرضا میرحسینی مدیر رادیو ورزش در خصوص طرح ۱۴۵۲ گفت: ما در عصری زندگی می کنیم که با وجود فراوانی اطلاعات، دچار سرگشتگی و تحیر شده ایم و علی رغم محاسن این اطلاعات و بالا بودن سطح زندگی در دستیابی به اهدافمان در شناخت از خود و کمال مطلوب انسانی دچار مشکل شده ایم.از این رو درک مفاهیم ارزشمند قرآنی برای بشر امروز بسیارمهم است و شبکه ورزش هم تلاش کرده است به این جریان بپیوندد تا به مفاهیم قرآنی هم توجه شود.

وی افزود :شبکه ورزش در قالب آیتم ها و بخش های جذاب و کوتاه به چگونگی تدبر در قرآن و بهره بردن در زندگی روزمره توجه کرده، بر شناخت این مفاهیم تاکید کرده است.


میر حسینی با اشاره به حضور شبکه های تخصصی در این طرح تاکید کرد: هر حرکتی هر چند جزئی از سوی شبکه ها می تواند ارزشمند باشد .شبکه ورزش نیز علی رغم پوشش بازیهای آسیایی جاکارتا جایگاه مناسبی در کنداکتور شبکه اش به این طرح اختصاص داد که این اقدام مورد استقبال مخاطبین قرار گرفت.

محمد جعفر محمد زاده مدیر رادیو ایران گفت: افتخار می کنم که رادیو ایران همواره به مفاهیم قرآنی اهتمام ویژه ای دارد. تا جایی که برنامه «به رنگ خدا» با کارشناسی مهندس فتحی پور یکی از پر شنونده ترین برنامه های رادیو ایران است.

وی با اشاره به اهمیت حضور قرآن در زندگی فردی و اجتماعی بیان کرد: باید به سمتی برویم که قرآن وارد زندگی ما شود و و از آن به عنوان درس زندگی کمک بگیریم.

مدیررادیو ایران با تاکید بر شناخت آموزه های رسانه ای از طریق قرآن گفت: در حوزه علوم ارتباطات و سواد رسانه ای قرآن به ما آموزه های فراوانی داده است که با رجوع به آنها با مفاهیمی روبرو می شویم که اکنون به عنوان نظریه های نوین ارتباطی بیان می شود.در حالی که مصداق های عینی این نظریه ها در قرآن مشاهده می شود.

حجت الاسلام حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگی قرآن کریم کشور گفت: تاکید مقام معظم رهبری بر تربیت حافظان کل قرآن است که سازمان صدا و سیما نقش کلیدی و راهبردی در این میان دارد.

وی افزود: موفقیت این طرح در گرو حضور جامع تمام نهادها و سازمان ها است اما حضور پررنگ صداوسیما و بخصوص رادیو به دلیل ویژگی های مخاطب پذیری اش ارزشمند است.

دبیر شورای توسعه فرهنگی قرآن کریم کشور با اشاره به اهمیت سمع بر بصر در قرآن کریم بیان کرد: جنس رادیو بر شنیدن استوار است و این رسانه در دسترس، فراگیر و تاثیرگذار در این طرح نقش بی بدیلی داشته است.

محمدی با اشاره به تغییراتی که در طرح 1452 رخ داده است، گفت: تصمیم گرفتیم این طرح در چارچوب مصوبات ستاد عالی حفظ قرآن کشور، سالیانه برگزار شود لذا با انتخاب جزء 30 قرآن کریم، رسانه ملی این طرح را در سه دوره اجرا خواهد کرد.

وی افزود: شبکه های رادیویی به بهترین شکل سهم خود را از فرهنگسازی ارائه کردند و اینجانب در مقام دبیر این طرح با سرافرازی اعلام می کنم که رسانه ملی مهمترین نقش را در گسترش این طرح داشته است

در ادامه این مراسم امیر سرتیپ خلبان محمد کریم عابدی قهرمان هوانیروز ارتش نیز با بیان خاطراتی از سال های دفاع مقدس گفت: هر وقت که رادیو را روشن می کنم آن را به عنوان یک دانشگاه می بینم.دو راهبرد واقعی و اصلی نظام ما بر پایه کتاب الله و عترت بیان شده که اگر این دو اصل در هر شبکه رادیویی بنا شود، آن شبکه موفق است.

خلبان عابدی تصریح کرد: امروز شیپور جنگ در زمینه فرهنگی نواخته شده که مردان ما بایستی بیدار باشند تا شاهد پیروزی بر جنگ فرهنگی هم باشیم.

در انتهای این مراسم از 50 نفر برنامه ساز و کسانی که رادیو قرآن را در اجرای طرح قرآن کتاب زندگی یاری نمودند تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها