بنیاد ملی کتاب آمریکا جایزه یک عمر دستاورد ادبی را به نویسنده‌ای هدیه می‌کند که اهل شیلی است و کتاب‌هایش را به زبان اسپانیایی می‌نویسد. مهر به نقل از آسوشیتدپرس، اعلام کرده مدال مشارکت در ادبیات آمریکا سال ۲۰۱۸ به ایزابل آلنده هدیه می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۵۸۱۰

این نویسنده شیلیایی-آمریکایی که سال ۱۹۸۲ با نخستین رمانش با عنوان «خانه ارواح» به شهرت رسید، برای مجموعه غنی آثارش که شامل بیش از یک دوجین کار داستانی، خاطره و مقاله میشود، نقش موثرش در ادبیات آمریکای لاتین و نیز موفقیتش به عنوان نویسندهای که آثار متعددش به انگلیسی ترجمه و در آمریکا منتشر شده است، شایسته این افتخار خوانده شد.

آثار آلنده به بیش از 35 زبان ترجمه شده و تقریبا 70 میلیون نسخه از آثارش در سراسر جهان به فروش رسیده است. این نویسنده جوایز متعددی کسب کرده که دریافت مدال آزادی در سال ۲۰۱۴ از باراک اوباما از جمله آنها بوده است.

این جایزه جدید را آلنده از دست نویسنده مشهور مکزیکی - آمریکایی لوئیس آلبرتو اورئا دریافت میکند که با کتاب «بزرگراه شیطان» نامزد دریافت جایزه پولیتزر بوده است. آلنده، نخستین نویسنده اسپانیایی زبان است که این مدال را دریافت میکند و پس از سال بلوا که سال ۱۹۹۰ این جایزه را دریافت کرد، دومین نویسندهای است که خارج از آمریکا متولد شده و این جایزه را میگیرد. همراه با مدال این جایزه، یک چک ده هزاری دلاری نیز به برنده اهدا میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها