شبکه‌های مختلف رادیویی برای ایام محرم برنامه‌های متنوعی را برای پخش درنظر گرفته‌اند. برنامه‌ها با محوریت تقویت روحیه ایثار، شهادت‌طلبی، گفتمان امر به معروف و نهی از منکر، ایجاد وحدت ملی و انسجام فرهنگی، سخنرانی‌ها، گفت‌وگوهای معارفی، مرثیه‌سرایی و... پخش می‌شوند. در مجموع امسال در ایام محرم بیش از 65 هزار دقیقه شامل 2252 برنامه روانه آنتن می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۶۳۹۷۷

به گزارش روابط عمومی معاونت صدا، رادیو ایران با برنامه غنچه سرخ به انعکاس مراسم شیرخوارگان حسینی میپردازد. درمجموع این شبکه 20 عنوان برای ایام محرم پخش میکند. شبکه رادیویی فرهنگ هم در قالب برنامه برگهای روشن آینه به بررسی کتابشناسی محرم میپردازد. رادیو قرآن در قالب برنامه بهرهای از کلام بزرگان، گزیدهای از سخنرانی آیتا... ضیاء آبادی را روانه آنتن میکند.

رادیو جوان هم با برنامه بشنو از نی به بازخوانی سیر تاریخی بروز و ظهور واقعه عاشورا میپردازد. رادیو معارف برنامه روضه را برای پخش در نظر گرفته که مراسمهای خانگی عزاداری را بررسی میکند. رادیو تهران هم تلاش میکند در قالب برنامه بینالحرمین به خوانش شعر و روایات درباره عاشورا بپردازد. رادیو ورزش هم با برنامه با گزارشگران به انعکاس اخبار مراسم عزاداری امام حسین(ع) میپردازد. شنوندگان رادیو سلامت هم میتوانند با برنامه کودک من با انواع روشهای انتقال آموزههای عاشورایی به فرزندانشان آشنا شوند. رادیو گفتوگو هم با برنامه عشق بدون مرز به بررسی آیینهای عزاداری در کشورهای دیگر میپردازد. برنامه نود و هشتیها هم از رادیو اقتصاد پخش میشود. رادیو نمایش هم نمایش هامون را از دهه اول محرم روانه آنتن میکند.

رادیو پیام هم در نموداری موزون به آداب و آیین و رسوم عزاداری در ماه محرم میپردازد. رادیو صبا هم با برنامه سینما صبا به بررسی فیلمهای عاشورایی خواهد پرداخت. همچنین رادیو محرم هم از دیروز شروع به کار کرده است. این رادیو ادای دین به شهدا و همدلی عظیم مردم در ایام محرم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها