کریم باقری بعداز حضور تنها یک پرسپولیسی در لیست کی‌روش:

لیست تیم ملی تاثیری در انگیزه بازیکنان ما ندارد

بعد از دعوت شدن تنها یک بازیکن از پرسپولیس به تیم ملی، جو فضای مجازی تغییر کرد. سیدجلال حسینی هم که به کنایه چیزی برای کی روش نوشت، آتش این مهلکه را بیشتر و بیشتر کرد. حالا کریم باقری مربی قرمزها با حرف‌های کاملا منطقی‌اش تلاش می‌کند تا اوضاع را به حالت عادی بازگرداند.
کد خبر: ۱۱۶۲۶۹۴

آقا کریم، بعد از دعوت نشدن بازیکنان پرسپولیس به تیم ملی، جنجال زیادی در فضای مجازی راه افتاده است. در جریان هستید؟

چیزهایی شنیدهام. در فضای مجازی هم همیشه این بحثها هست ولی الان چکار میتوان کرد؟ مربی تیم ملی لیست داده و در لیست او تنها نام یک بازیکن از پرسپولیس دیده میشود. دورهای هم بود که شش بازیکن ما در لیست بودند. به نظرم این بحثها خوب نیست و باید به نظر سرمربی تیم ملی احترام بگذاریم. در همه دورهها همینطور بوده و سرمربی روی سلیقه خودش لیست داده است.

فکر میکنید از پرسپولیس بازیکنان دیگری هم بودند که میتوانستند به تیم ملی دعوت شوند؟

اول اینکه من معتقدم وقتی بازیکنی دعوت نمیشود دلیلش این نیست که او از نظر فنی ضعیف بوده است. همانطور که گفتم سرمربی تیم ملی میتواند در ارائه لیست سلیقهای عمل کند. از این جهت موافق جو ایجاد شده نیستم، چون به هر حال روی بازیکنان اثر میگذارد.

از چه نظر؟

ببیندید بازیکنان ما در برههای دعوت شدند و حالا هم بعضی از آنها دعوت نشدند. این دلیل نمیشود که انگیزهشان را از دست بدهند و بخواهند ضعیف عمل کنند. اتفاقا بازیکنان باید به دور از این جو تمام تمرکز خود را در تمرینات و بازیها بگذارند و اینقدر خوب عمل کنند که در آینده بتوانند نظر سرمربی تیم ملی را جلب کنند و دوباره به لیست بازگردند. اینکه بازیکنان ما دعوت نشدهاند چیزی از ارزش شان کم نمیکند. آنها باید با انگیزه کارشان را جلو ببرند. شک نکنید هر بازیکنی توانایی بیشتری از خود نشان دهد به تیم ملی دعوت میشود.

میگویند اختلاف بین کیروش و برانکو باعث این مساله شده. تایید میکنید؟

من اصلا وارد این مسائل نشدهام و امیدوارم رسانهها هم به چنین چیزهایی نپردازند.

شما خیلی منطقی با این مساله برخورد کردید، چون طرفداران پرسپولیس خیلی احساسی شدهاند.

ببینید طرفداران دوست دارند بازیکنشان در تیم ملی باشد. آنها دوست دارند تیم بیشتری سهمیه را داشته باشد. ولی فراموش نکنیم سرمربی تیم ملی بازیکنان را انتخاب میکند. در نهایت باید به نظر او احترام بگذاریم. به هر حال سرمربی تیم ملی باید جوابگوی نتایج تیم ملی باشد نه ما. همین حالا باید همه بیرانوند را حمایت کنیم. به هر حال او گلر فیکس ایران است. ما در جام جهانی هم دو سهمیه پرسپولیسی داشتیم و دیدید که این دو نفر چقدر خوب عمل کردند. امیدوارم بیرانوند هم در بازی با ازبکستان بتواند خوب عمل کند.

به نظر میآید خود بازیکنان هم ناراحت شدهاند. مثلا کمال یا انصاری....

نه به نظر من اینطور نیست. اینها بازیکنانی حرفهای هستند و دلیل نمیشود با یک دعوت نشدن، روحیهشان را از دست بدهند. بازی با الدحیل برای پرسپولیس کمتر از بازی ملی نیست. قرار است در آزادی میزبان این تیم قدرتمند باشیم. همین مسابقه انگیزه بازیکنان را بالا نگه میدارد. قطعا با تمرکز بیشتری برای مسابقات پیشرو آماده خواهیم شد. حضور بازیکنان باعث میشود تا تمرینات با حداکثر نفرات برگزار شود. هیچکس در تیم ما ناراحت نخواهد بود و همه تمرکزمان روی بازی با نساجی و بعد الدحیل خواهد بود.

سیدجلال اما به نظر خیلی خیلی ناراحت است.

او بازیکنی با تجربه است. اگر چیزی گفته دلیل بر ناراحتی اش نیست بلکه دلش به حال تیم میسوزد. قطعا سیدجلال و دیگر بازیکنان ما حرفهای هستند و میدانند چقدر بازیهای مهمی در پیش داریم. همانطور که گفتم فرصت همیشه هست.

وضعیت پرسپولیس چطور است؟ آیا برای دو بازی پیشرو کاملا آمادهاید؟

قطعا تمام تیم میزان اهمیت بازی برگشت با الدحیل را درک کردهاند. ما در آزادی و با حضور تماشاگران قرار است میزبان این تیم باشیم. تجربهای که فصل گذشته داشتیم ما را آب دیده تر کرده است. من اگر میگویم نباید خودمان را با مسائل دیگر سرگرم کنیم بهخاطر همین است. پرسپولیس بازیهای مهمی دارد. باید به دور از سایر مسائل تمرکز خودمان را روی این مساله بگذاریم. فراموش نکنیم که هواداران از ما برد میخواهند. صعود پرسپولیس به نیمهنهایی قطعا برای آنها خیلی مهمتر از دعوت شدن یکی دو بازیکن بیشتر است.

پیشبینیتان از بازی برگشت چیست؟

در بازی رفت نباید آن گل را هم میخوردیم. انشاءا... در بازی برگشت الدحیل را میبریم و به دور بعد میرسیم. واقعا نمیشود چنین مسابقهای را پیشبینی کرد.

مائده محقق

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها