کوله‌پشتی مصور!

پیکس (PIX) اولین کوله‌پشتی هوشمند دنیاست که می‌تواند انواع تصاویر ثابت و متحرک را روی سطح خود نمایش دهد.
کد خبر: ۱۱۶۱۹۵۰

این کولهپشتی با ابعاد 31 در 42 سانتیمتر و قطر 16 سانتیمتر روی سطح بیرونی خود انبوهی الایدی دارد و برای نمایش تصاویر کافی است اپلیکیشن ویژه این کولهپشتی هوشمند را روی گوشی خود نصب کنید. سپس میتوانید از میان تصاویر ثابت و متحرک و حتی بازیهای ساده موجود در آن یکی را انتخاب کنید و آن را نمایش دهید. کاربران همچنین میتوانند تصاویر موردنظر خود را نیز طراحی کنند و بهاینترتیب نمایش دهند. این کولهپشتی کاربردهای مختلفی دارد. برای نمونه، دوچرخهسواران میتوانند پیامی خاص را روی آن درج کنند. همچنین اگر بشدت روی کاری تمرکز کردهاید میتوانید کوله پشتی را روی صندلی خود قرار داده و عبارت «فعلا مشغولم!» را روی آن درج کنید! این کولهپشتی 260 دلار قیمت دارد.

ابزاری برای اندازهگیری هوشمند

پارا (Para) یک ابزار پیشرفته برای اندازهگیری سریع و دقیق انواع فاصلههاست. ایندستگاه دو بخش تابش لیزر دارد و برای استفاده از آن کافی است هر تابش لیزر را به سمت یکی از طرفین فاصله مورد نظر بگیریم. این گجت فاصله مورد نظر را محاسبه کرده و آن را بهصورت آنی روی نمایشگر السیدی موجود روی دستگاه، نمایش میدهد. پارا همچنین از فناوری بلوتوث نیز بهره میبرد. بهاینترتیب، دادههای مذکور به اپلیکیشن ویژهای که روی گوشی هوشمند نصب شده نیز ارسال میشود. پارا همچنین یک چرخ کوچک دارد که برای اندازهگیری طول اشیای دارای منحنی (نظیر یک میز گرد) کافی است پارا را با استفاده از این چرخ روی کناره آن حرکت دهیم. علاوه بر اینها، این گجت را میتوان روی سه پایه قرار داد و سپس فواصل مورد نظر را روی تصویری که از دوربین گوشی میبینیم، مشاهده کرد.

پاوربانکی برای شارژ باسیم و بیسیم

احتمالا حداقل یک بار با دردسرهای در دسترسنبودن شارژر گوشیتان روبهرو شدهاید. تنوع پورتهای اتصال شارژر سبب میشود حتی اگر پاوربانکی نیز از دوستانتان بگیرید، باز هم نتوانید گوشیتان را شارژ کنید. ساناگ (Sanag) راهحل خوبی برای این مساله ارائه میدهد. این شارژر چهار نوع کابل برای اتصال دارد که به شکلی مرتب کنار این پاوربانک قرار میگیرند. بهاینترتیب، بهصورت همزمان میتوان چهار گوشی هوشمند را به آن متصل کرد. ساناگ همچنین از قابلیت شارژ بیسیم گوشی نیز برخوردار است. برای استفاده از این قابلیت، کافی است گوشیتان را روی بدنه آن قرار دهید. شرکت سازنده ساناگ ادعا میکند این دستگاه میتواند زمان شارژ را کاهش دهد. بنابراین، شارژ آیفونX
تا 6/3 برابر، سامسونگ S8 تا 3.3 برابر و آیفون7 تا 1.5 برابر سریعتر انجام میشود. این پاوربانک، 10هزار میلیآمپرساعت ظرفیت دارد و وزن آن نیز فقط 230 گرم است.

برچسبی متفاوت برای پوست

لاجیکاینک (LogicInk) محصول جدیدی از یک شرکت نوآور است که کاربران را از نیاز به برخی دستگاههای ویژه مرتبط با سلامت بینیاز میکند. لاجیکاینک در واقع یک برچسب است که براحتی میتوان آن را روی پوست چسباند.

این برچسب در موقعیتهای مختلف تغییر رنگ میدهد و کاربر را از مواردی خاص آگاه میکند. اولین کارکرد این برچسب، ارزیابی میزان آلودگی هواست. مواد موجود روی آن به حجم آلایندههای موجود در هوای محیط حساس است و در صورت بالاتر بودن میزان آلایندگی از حد استاندارد، تغییر رنگ میدهد. لاجیکاینک برای کسانی که در معرض آفتاب شدید هستند نیز بسیار کاربردی است. این برچسب در صورت قرارگیری بیش از حد استاندارد در برابر تابش فرابنفش تغییر رنگ میدهد و کاربر را از آن باخبر میکند. لاجیکاینک نیازی به هیچ نوع وسیله الکترونیکی ندارد. با این وجود، تیم سازنده در پی طراحی اپلیکیشن ویژهای برای اسکن برچسب و ثبت اطلاعات آن برای کاربر است.

پخشکننده دوستداشتنی موسیقی

شرکت Hiby قصد دارد محصول جدیدی را به تولید انبوه برساند. این محصول که AP80 نام دارد با اتصال به اینترنت، موسیقی موردنظرتان را دریافت و پخش میکند. یکی از مزیتهای این دستگاه، وضوح بسیار بالای صدای خروجی آن است که معمولا در دستگاههای دارای حجم کم دیده نمیشود. این گجت همچنین قادر است ایستگاههای رادیویی افام را نیز دریافت کند. AP80 را میتوان براحتی هنگام ورزش استفاده کرد. این گجت میتواند از طریق کابل و بلوتوث به ایرفون کاربر متصل شود. رابط کاربری این دستگاه طوری طراحی شده که حتی با یک دست نیز میتوان با صفحه نمایشگر آن کار کرد. همچنین یک پیچ صدا روی بدنه این گجت قرار دارد و میتوان بدون دست زدن به صفحه نمایشگر و فقط با چرخاندن آن، صدا را بالا و پایین برد. AP80 با هر بار شارژ تا 15 ساعت موسیقی پخش میکند.

ماوس عمودی

یکی از مشکلات کار مداوم با ماوس، فشار به مچ و دیگر قسمتهای دست است. بسیاری از کسانی که بهصورت مداوم باید هر روز ساعتها از ماوس استفاده کنند با این مساله بخوبی آشنایی دارند. در این میان، شرکت لاجیتک (Logitech) که در زمینه تولید انواع ماوس و کیبورد شهرت دارد، مدل جدیدی از ماوس را با نام اماکس ورتیکال (MX Vertical) طراحی و روانه بازار کرده است. این ماوس با رویکرد ارگونومیک طراحی شده و سازندگان آن ادعا میکنند فشار وارد به دست را تا 10 درصد کاهش میدهد. این ماوس در واقع زاویهای 57 درجه دارد. اماکس ورتیکال با هر بار شارژ میتواند تا چهار ماه کار کند و هر یک دقیقه شارژ نیز انرژی آن تا سه ساعت را تامین میکند. همچنین یکی از قابلیتهای این گجت، امکان تغییر سرعت حرکت نشانگر آن روی صفحه نمایشگر رایانه است. اماکس ورتیکال 100 دلار قیمت دارد.

راهحلی برای مسافران جویای اینترنت

برخی افراد به دلیل شغل خود مجبور به مسافرت به کشورهای مختلف هستند. در این میان، دسترسی به اینترنت در کشور مقصد میتواند دردسرهایی داشته باشد. خرید سیمکارت جدید و قرار دادن آن بهجای سیمکارت قبلی یا خرید مودمهای وایفای همراه، راهحلهای رایجی هستند که چندان جذاب به نظر نمیرسند. از سوی دیگر، ناآگاهی از قیمت بستههای اینترنت اپراتورها نیز از دردسرهای پیش روی این افراد است. ترن (Tern) گجت کوچکی است که این مساله را حل میکند. پیش از رسیدن به مقصد، کاربر میتواند از میان بستههای اینترنت عرضه شده توسط اپراتورهای آن کشور، یکی را انتخاب کند. این بسته به محض رسیدن مسافر به مقصد فعال خواهد شد. همچنین کاربر میتواند بدون تعویض سیمکارت خود، با استفاده از شمارهای محلی با دیگران تماس برقرار کند. البته استفاده از ترن نیازمند پرداخت دورهای هزینهای به عنوان اشتراک است.

صالح سپهریفر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها