افتتاحیه جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها برگزار شد

پرواز هدهد‌ها بر فراز ایران

مـــعـــــاون امــــور استان‌های سازمان صداوسیما در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین دوره جشنواره تولیدات مراکز با اعلام این‌که رسانه باید زبان و صدای مردم باشد، گفت: جشنواره تولیدات مراکز، فرصتی برای رقابت سالم و کشف استعدادهای جوان است.
کد خبر: ۱۱۶۱۲۰۶

به گزارش خبرنگار اعزامی جامجم به استان چهارمحال و بختیاری، دکتر علی دارابی، معاون امور استانها در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین دوره جشنواره تولیدات مراکز که شنبهشب (سوم شهریور) در منطقه گردشگری چغاخور استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد، با اشاره به رسالت شبکههای استانی در جامعه کنونی ایران گفت: امسال مصادف با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است، انقلابی که عزت، امنیت، مشارکت حقیقی، مردمسالاری دینی، استقلال و جمهوریت را برای ما ایرانیان در سایه نظام مقدس اسلامی به ارمغان آورد.

معاون امور استانها ادامه داد: این همه توفیقات چشمگیر دشمنان آزادی، آبادانی، استقلال و امنیت ایران را بر آن داشت که همزمان با نقض پیمانهایی که خود متعهد به انجام آن شدهاند، تحریمها را تشدید کنند. در این میان بیتردید برخی نارساییها و مشکلاتی ایجاد شده که برخی اعتراضات بحق مردم را به دنبال داشته است. مردمی که در همه عرصهها پای کار انقلاب و نظام بودهاند حالا مشکلاتی چون بیکاری، تورم، گرانی، بیثباتی قیمت ارز و... دارند که عرصه زندگی را برای آنها سخت کرده است. این صدای مردم باید بخوبی شنیده شود و مسئولان برای حل مشکلات آنها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در سوی دیگر پارهای اغتشاشات و شورشها را شاهد بودهایم که در راستای اهداف دشمنان انقلاب اسلامی بودند، گفت: از شعارها و نشانههایی که میدهند براحتی میتوان گفت این صداها اصلا نسبتی با مطالبات مردم ندارد و اینجاست که رسالت خطیر رسانههای استانی خودنمایی می‌‌کند. یعنی تفکیک (زبان مردم) و (روشنگری صدای ضدانقلاب) که نخستین اولویت است.

دارابی عنوان کرد: رسانه در هر عصر و زمان باید زبان و صدای مردم باشد و در کنار آنها و همراه آنها. این رمز مانایی، پویایی و موفقیت رسانهای است که میخواهد زبان مردم باشد.

وی در بخش دیگری از سخنرانیاش اضافهکرد: بیشک «نظارت، پرسشگری و نقد مشوقانه» با هدف اصلاح امور و برطرف کردن مشکلات در سرلوحه کار حرفهای رسانه است و این بخش نباید نقض شود و مسئولان اجرایی هم توقع ندارند و اصولا افکار عمومی هم نمیپذیرد رسانهای چشم خود را بر واقعیت جامعه ببندد.

وی بیان کرد هماکنون در هر استان طرحها و پروژههای بزرگی در حال اجراست. رسانه در استانها باید در خط مقدم «وحدت، انسجام و اتحاد ملی» باشد، چرا که امروز وحدت نیاز مبرم جامعه ایران است. به همین دلیل جشنواره تولیدات مراکز فرصتی است برای رقابت سالم و سازنده، یادگیری، آموزش، انتقال تجارب و دانش، کشف استعدادهای جوان و جدید، ایجاد امید برای کار و تلاش و بالاخره آنکه همه در خدمت مردم بهترینها را بسازیم و از رسانه پخش کنیم. با این اقدام احترام به مطالبه و درخواست مخاطبان در متن کار قرار گیرد و اینگونه میشود که جذب مخاطبان جدید و حفظ مخاطبان فعلی و برقراری ارتباط دوسویه میان مردم و رسانه شکل میگیرد.

مهرداد عظیمی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز چهار محال و بختیاری در بخشی دیگر از این مراسم گفت: مهمترین ظرفیت استان چهارمحال و بختیاری، سرمایه انسانی حاضر در این نقطه از ایران است. در دوران پس از انقلاب و بویژه دفاع مقدس، مردمان این سرزمین در قالب عشایر همیشه سربلند و تیپ قمر بنیهاشم(ع) نقشآفرینی گستردهای داشتند و بیش از 2000 شهید، 7000 جانباز و 700 آزاده تقدیم انقلاب کردند.

وی ادامه داد: جشنواره مراکز فرصتی مناسب برای شناسایی و شکوفایی استعدادهای حاضر در مراکز استانی است.

عظیمی، تشکیل نمایشگاه توانمندیها و بازار فیلم را یکی از گامهای مثبت در راستای ارتقای کیفی جشنواره دانست.

اقبال عباسی، استاندار چهار محال و بختیاری در بخشی از این مراسم میزبانی جشنواره تولیدات مراکز را فرصتی مناسب برای معرفی این استان به ایران دانست و گفت این جشنواره دستاوردها و ظرفیتهای این استان را به همه ایران معرفی میکند.

وی در این مراسم در مورد ویژگیهای گردشگری این استان مطالبی را ارائه کرد.

حاشیههای خواندنی مراسم افتتاحیه

علی دهکردی، بازیگر سینما و تلویزیون قبل از شروع مراسم افتتاحیه در محوطه بیرونی با هنرمندان بومی به گپوگفت صمیمانه ایستاده بود.

سقف سالن برگزاری مراسم افتتاحیه با پارچه سفید مزین شده بود و ناخودآگاه تداعی کننده اتاق عقد برای حاضران بود.

پخش کلیپهای تصویری از صحبتهای رئیس سازمان صداوسیما و معاون امور استانهای رسانه ملی در جشنواره پارسال مراکز از دیگر بخشهای این مراسم بود.

برخی هنرمندان (زنان و مردان) مراکز با لباسهای محلی در مراسم حاضر شده بودند.

تعداد هنرمندانی که از تهران در مراسم افتتاحیه حضور داشتند خیلی کم بود و تنها چهرههای شناخته شدهای چون علی دهکردی، ملیکا زارعی و اقبال واحدی بودند. در این مراسم از خانواده مرحوم بهمن علاءالدین، شاعر و موسیقیدان نیز تجلیل شد.

پخش سرودهای محلی با اقبال حاضران روبهرو شد.

در بخشی از این مراسم از خانوادههای شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم نیز تجلیل به عمل آمد.

یکی از نکات بانمک جشنواره رفت و آمد بیش از اندازه آقایی بود که مرتب از پشت صحنه کنار مجری میآمد و بخشهای مختلف را با او هماهنگ میکرد.

هنگام تجلیل از افراد، دختر بچهها با لباس محلی لوحتقدیر را میآوردند و به مسئولان حاضر در سالن میدادند.

در بخشی از این مراسم از مدیران کل اسبق صداوسیمای مرکز چهار محال و بختیاری نیز تقدیر شد.

صحبتهای بیش از اندازه مجری در فواصل برنامه از دیگر نکاتی بود که توجه حاضران را جلب کرده بود، زیرا او برای تازه کردن نفس باید مرتب آب سر میکشید.

در این مراسم از زهرا نادری، جودوکار استان چهار محال و بختیاری به عنوان برترین و محجبه‌‌ترین بانوی اعزامی به میادین بینالمللی و رکورددار بانوان تجلیل شد.

در این مراسم 15 ایستگاه دیجیتال در استان چهار محال و بختیاری افتتاح شد.

فاطمه عودباشی

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها