تابستان برای آنها که روی پوشش خود حساس هستند گرفتاری‌های دوچندانی دارد، گرمای هوا یک طرف، تعریق و کثیف و لک شدن لباس‌ها هم یک طرف.
کد خبر: ۱۱۶۰۷۹۷

رد عرق روی لباس یکی از آزاردهندهترین چیزهایی است که در فصل گرما میتوان با آن روبهرو شد. اما گاهی تعریقی که روی لباس میماند، باعث تغییر رنگ بافت پارچه شده و آن را بدشکل میکند. این لکهها معمولا با شستوشوی معمولی از روی پارچه از بین نمیروند اما با راهکارهای خاصی میتوانید از شر آنها خلاص شوید.

مرطوبنگهدارنده گوشت

شاید کیسههای کوچکی را که داخل بستهبندیهای گوشت قرار میدهند، دیده باشید. این کیسهها با رطوبتی که دارند، رطوبت گوشت را حفظ میکنند و مانع خشک شدن آن میشوند. از این کیسهها میتوانید برای از بین بردن لکه عرق روی لباس استفاده کنید. قبل از این که لباس را بشویید، قسمتی را که لکه عرق روی آن نشسته کمی مرطوب کنید و کیسه مرطوبکننده گوشت را روی آن بگذارید سپس طبق معمول لباس را بشویید.

آسپرین

دو عدد قرص آسپرین را له کنید و با پودر در نصف فنجان آب ولرم ترکیب کنید. قسمت لک شده لباس را به مدت 2 تا 3 ساعت داخل این محلول غوطهور کنید و بعد از آن، لباس را آب بکشید.

مایع ظرفشویی

اگر لکه زرد عرق از روی لباس پاک نمیشود، مقدار یک واحد مایع ظرفشویی را در دو واحد هیدروژن پراکسید (آب اکسیژنه) ترکیب کنید و آن را روی لکه بمالید و بگذارید یک ساعت بماند.

نمک

با نمک میتوانید از شر این لکهها خلاص شوید. چهار قاشق غذاخوری نمک را در یک لیتر آب داغ حل کنید. سپس با اسفنج آغشته به این محلول لکهها را خیس کنید تا زمانی که برطرف شود.

آبلیمو

برای از بین بردن لکههای عرق از روی لباس نیازی به خرید موادشوینده گرانقیمت نیست. مقدار مساوی از آبلیمو و آب را با هم ترکیب کنید و با اسفنج آغشته به این محلول، روی لکهها بمالید تا آنها از بین بروند.

سرکه

مقداری سرکه را مستقیم روی لکه عرق ایجاد شده روی لباس بریزید و قبل از شستن، آن را روی پارچه بمالید. با این کار حتی میتوانید لکههای ناشی از دئودورانتها را هم از روی لباس پاک کنید.

جوششیرین

چهار قاشق غذاخوری جوش شیرین و یکچهارم فنجان آب گرم را با هم ترکیب کنید و خمیر حاصل شده را روی لکههای عرق بمالید. با این ترکیب لکههای مختلفی را میتوانید از بین ببرید. اجازه دهید خمیر تا دوساعت روی لکه باقی بماند و سپس، لباس را بشویید تا لکه از بین برود. زمانی که لکه عرق روی یقه لباس باشد، میتوانید خمیر را روی لکه بمالید و به آن مقداری سرکه هم اضافه کنید تا لکه راحتتر از بین برود. سپس لباس را بشویید.

آمونیاک

قبل از شستن لباس، مقدار مساوی محلول آمونیاک را با آب مخلوط کنید و لباس را در آن خیس کنید. بگذارید تا دو ساعت لباس داخل آن باقی بماند سپس لباس را بشویید. آمونیاک محلولی قوی است و باید به خاطر داشته باشید از ترکیب آن با مواد سفیدکننده بپرهیزید.

منبع: reader's digest

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها