طلاق به خاطر 20 سال کارمندی

زندگی ناهید و صابر بعد از 20 سال به یکی از پرونده‌های دادگاه خانواده تبدیل شد. زوجی که 20 سال کنار هم زندگی کردند و صاحب دو فرزند شدند، تنها به خاطر کارمند ماندن صابر، به دادخواست طلاق رسیدند.
کد خبر: ۱۱۵۹۰۸۲

این زوج هفته گذشته درخواست طلاق را به دادگاه خانواده ارائه کردند. زن جوان درباره علت این درخواست به قاضی گفت: 20 سال است کنار صابر زندگی میکنم. یک زندگی یکنواخت، بدون هیچ تغییری. همان روزهای اول ازدواجمان، صابر در یک سازمان دولتی مشغول به کار شد. آن زمان خیلی خوشحال بودم و تصور میکردم صابر میتواند در آینده پست و مقام خوبی در این سازمان دولتی به دست آورد و آینده زندگی مان خوب خواهد بود. آن زمان صابر یک کارمند ساده بود و من خیالم راحت بود که میتواند بزودی مقام بالاتری داشته باشد. اما 20 سال گذشته و صابر هنوز هم یک کارمند ساده است.

همان قسمتی که اوایل کار میکرد هنوز هم همانجاست. بیشتر همکارانش پیشرفتهای زیادی کردهاند. حتی تعدادی از دوستانش مدیر هم شدهاند. اما صابر هنوزم که هنوز است یک کارمند ساده است. زندگی ما در این 20 سال هیچ پیشرفتی نکرده و با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم کردهایم. دلم به کار صابر خوش بود، اما او با بیعرضگیاش همان کارمند ساده ماند. در صورتی که میتوانست در این سالها پست و مقام بالاتری بگیرد و زندگیمان از این رو به آن رو شود.

20 سال است با مشکلات مالی کنار میآیم و همیشه سختی کشیدهام. دیگر تحمل این همه مشکلات را ندارم. به نظرم شوهرم بیعرضه است که نتوانسته در این مدت در کارش پیشرفت کند. من هم دیگر نمیخواهم در کنارش زندگی کنم. من با کلی امید و آرزو زندگی مشترکم را با این مرد آغاز کردم و حالا که 20 سال از زندگی مان گذشته، هیچکدام از آرزوهایم برآورده نشده است. حتی فرزندانم هم در سختی زیاد زندگی میکنند در صورتی که من کلی آرزو برای آنها داشتم و اگر صابر زرنگ بود میتوانست زندگی خوبی برای ما تامین کند. صابر نتوانست مرد خوبی برای من باشد و من در زندگی مشترک با او به هیچکدام از آرزوها و رویاهایم نرسیدم. برای همین تصمیم گرفتم به زندگی مشترک با او برای همیشه پایان دهم. دیگر نمیخواهم در کنار این مرد زندگی کنم.

در ادامه مرد جوان نیز به قاضی گفت: آقای قاضی من همیشه در این سالها سعی کردم نان حلال
در بیاورم و زندگی سالمی داشته باشم. اگر میخواستم پیشرفت کنم خیلی راحت میتوانستم، اما چون همیشه سرم به کار خودم بوده و بدون حاشیه کار کرده ام، یک کارمند ساده ماندهام. همسرم به جای اینکه این موضوع را درک کند و خوشحال شود، مرتب به من سرکوفت میزند. در صورتی که در این سالها من همیشه کلی پاداش گرفتهام و بارها کارمند نمونه انتخاب شدهام. ولی ناهید این چیزها را متوجه نمیشود و مرتب بهانه میگیرد. همیشه جلوی بچهها مرا تحقیر کرده و با حرفهایش آزارم داده است. برای همین من هم دیگر نمیخواهم در کنار چنین زن قدرنشناسی زندگی کنم.

در پایان نیز قاضی سعی کرد این زوج را از جدایی منصرف کند، ولی وقتی اصرار آنها را دید رسیدگی به این پرونده را به جلسه آینده موکول کرد.

زوجهای موفق، جا نمیزنند

قاسمزاد، روانشناس در این ارتباط میگوید: هر زندگی مشترکی فراز و نشیبهای خاص خود را دارد و مشکلات زیادی ممکن است سر راه زوجها قرار بگیرد. اما زوجهای موفق میدانند چگونه باید از این فراز و نشیبها عبور کنند و روابط عاطفی خود را سالم نگه دارند. در این پرونده هم شغل مرد علت جدایی مطرح شده اما برررسی زندگی آنها و دوام آوردن 20 ساله زندگی نشان میدهد این یک بهانه است. زوجین وقتی در زندگی تصور میکنند دیگر نمیتوانند ادامه بدهند، به دنبال بهانهای برای توجیه کار خود هستند. آنها به جای حل مشکل در جهت پاک کردن صورت مساله گام
بر میدارند. زوجهای موفق در مواجهه با مشکلات، جا نمیزنند. با مشکلات روبهرو میشوند و یاد میگیرند چگونه مسائل پیچیده زندگی خود را حل و فصل کنند. زوجها میتوانند تنها با اتکا به خودشان و بدون نیاز به هیچ فرد دیگری از پس موانع و مشکلاتشان بر آیند. بخصوص وقتی آنها صاحب فرزند میشوند، باید بیشتر برای رابطه خود وقت بگذارند و به زندگی مشترک آرام اهمیت بیشتری دهند. درواقع یکی از بزرگترین هدایایی که هر پدر و مادری میتواند به فرزندان خود بدهد، یک زندگی مشترک خوب و سالم است. برای تربیت مناسب فرزندان باید بر اشتیاق و علاقه به زندگی مشترک و خلق عشق و محبت کار شود و در کنار آن یادگیری تکنیکهای جدید تربیت فرزندان نیز انجام شود. برای همین بهتر است زنان و مردانی که صاحب فرزند هستند، بیشتر به زندگی خود اهمیت دهند و مشکلات و اختلافات خود را با صحبت و گفتوگوی منطقی
حل کنند و اجازه ندهند این اختلافات به مرور زمان زندگیشان را از بین ببرد. در اینجا آنها به فرزندان و آینده آنها هم تعهد دارند.

سیما فراهانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها