رئیس مجلس با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: بنده ایراداتی که به آقایان دولتی دارم این است که چرا حرف نمی‌زنند و با مردم صحبت نمی‌کنند در چه شرایطی هستیم و چگونه باید عمل کنیم.
کد خبر: ۱۱۵۶۵۱۴

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علی لاریجانی در نشست فراکسیون شفافسازی، سالمسازی اقتصاد و انضباط مالی گفت: در مبارزه با فساد باید از رویکرد علمی استفاده شود؛ باید در این راستا اولویتبندی لحاظ شود، نباید بحثهای مبارزه با فساد اقتصادی به دستاویزهای سیاسی و تبلیغاتی تبدیل شود؛ بنابراین باید توجه کرد جار زدن در این مسائل خاصیتی ندارد.

لاریجانی گفت: نمایندگان باید به صحبتهایشان توجه داشته باشند و از اینکه مطالب سست به رسانهها بگویند، بپرهیزند تا مجبور به عذرخواهی نشوند؛ بنابراین مطالب باید متقن باشد چرا که وقتی درباره مبارزه با فساد اقتصادی حرف میزنیم باید به فلسفه موضوع توجه شود و در این راستا کارآمدی حکومت و جلوگیری از ظلم مدنظر باشد.

وی ادامه داد: ریشهیابی فساد بسیار مهم است.فساد سیاسی نیز کمتر از فساد اقتصادی نیست. اگر مسئولی اقدام به دروغگویی و تهمت زدن میکند نباید در حکومت حضور یابد.

رئیس نهاد قانونگذاری افزود: نمایندگان مجلس مقدار زیادی از وظایف خود را انجام دادند و چند قانون علیه مبارزه با فساد تصویب شده است که باید اجرای قوانین پیگیری شود.

قوانین مرتبط با شفافسازی اقتصادی و مبارزه با فساد یکی از نمونههای قوانین مذکور است، همانطور که از همکاران نماینده مجلس مطرح کردند در حال حاضر نیز روی سایت، حقوق و مزایای نمایندگان مجلس مشخص شده است و دیگر جنبه پنهانی وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها