رئیس‌جمهور در همایش روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور:

امروز مذاکره با آمریکا یعنی تسلیم شدن

رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که امروز سخن گفتن با آمریکا معنایی جز تسلیم و پایان دستاوردهای ملت ندارد، گفت: آقای ترامپ! ما مرد شرف و ضامن امنیت آبراه منطقه در طول تاریخ هستیم؛ با دم شیر بازی نکنید، پشیمان‌کننده است.
کد خبر: ۱۱۵۵۰۷۰

به گزارش پایگاه اطلاعرسانی ریاستجمهوری، حسن روحانی در همایش روسای نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، با بیان اینکه آمریکاییها در چند نوبت به جنگ ملت ایران آمدند و هر بار شکست خوردند، اظهار کرد: آمریکاییها میخواستند با جنگ تحمیلی، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را به شکست کشانده یا ایران را تجزیه کنند که با اتکا به توان و ابتکار خودمان و بهرهگیری از توان و تخصص افسران و جوانان کشورمان، آمریکاییها را در دستیابی به این هدفها، ناکام گذاشتیم.

رئیسجمهور با اشاره به اینکه امروز در این شرایط آمریکا توطئه دیگری را علیه ملت ایران کلید زده است و تحریم را پیش گرفته و به دنبال اهدافی فرای تحریم است، گفت: آمریکا امروز با اشتباه محاسباتی به دنبال آن است که بر ملت ایران فشار وارد کند تا مردم صبور و مقاوم ایران را به ملتی اغتشاشگر تبدیل کند تا بگویند آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی خوب است، اما از شرایط خسته شدهایم. هدف آنها این است که ملت ایران بگوید از آقایی خود خسته شده و هوس نوکری کردهایم. روحانی تأکید کرد: مطمئنا آنها ملت با فرهنگ ایران را نمیشناسند و نمیدانند که ملت ایران هیچگاه و در هیچ شرایطی نوکر هیچکسی نخواهد شد.

جنگ با ایران ، مادر جنگهاست

رئیسجمهور ادامه داد: ما با هیچکس دعوا و جنگ نداریم اما دشمنان باید خوب بفهمند که جنگ با ایران مادر جنگها و صلح با ایران مادر صلحهاست و ما هیچوقت از تهدید نترسیده و در برابر تهدید، تهدید خواهیم کرد. ما اهل تجاوز و تدافع نیستیم و به دنبال بازدارندگی هستیم و بر همین اساس توان ما، توان بازدارندگی است.

روحانی با اشاره به اینکه ما خواستار برقراری رابطه خوب با دنیا هستیم، گفت: ایران سرزمین علم، تجارت و دانش جهانی بوده است و امروز فرصتی بوجود آمده تا روابط خود را با همسایگانمان بیش از پیش گسترش دهیم و حتی اگر همسایهای مانند عربستان هم از لجاجتها و اقدامات خود دست برداشت و نسبت به روابط اظهار تمایل کرد، باید اختلافات را حل کرده و دوستی را برقرار کنیم. در مورد امارات و بحرین نیز اینگونه است و ما در شرایط جدید بدنبال اصلاح روابط با این کشورها هستیم.

رئیسجمهور در تشریح فرصت دیگری که شرایط کنونی را برای کشور ایجاد کرده، گفت: امروز درست است که آمریکا بر شرکتهای اروپایی و آمریکایی فشار وارد میکند تا با ایران همکاری نکنند که اولا تمام سخنان آنان بیاساس است و شک ندارم که نمیفهمند که چه چیز را عنوان میکنند. مثلا میگویند نمیگذاریم نفت ایران صادر شود و خیال میکنند وقتی ما میگوییم هنگامی که نفت ایران صادر نشود، هیچ کس نمیتواند نفت صادر کند به دنبال بستن تنگه هرمز هستیم در صورتی که راههای فراوانی وجود دارد و بستن تنگه هرمز روش ساده آن است، اما بسیاری تنگههای دیگر برای این کار در اختیار داریم.

روحانی خطاب به آمریکاییها و در پاسخ به اینکه آنها گفتهاند نمیگذاریم نفت ایران صادر شود، اظهار کرد: آقای ترامپ! ما مرد شرف و ضامن امنیت آبراه منطقه و امنیت مسیر کشتیرانی در طول تاریخ هستیم، با دم شیر بازی نکن، پشیمان کننده است. شما فکر میکنید ایران این قدر ضعیف است که اجازه دهد شما به خواسته و به اهدافتان برسید؟

دشمنیها با نظام ما بارزتر شده است

رئیس قوه قضاییه هم در مراسم دیروز با بیان اینکه نظام ما امروز مقتدرتر از همیشه در منطقه و جهان ظاهر شده است، گفت: دشمنی سلطه جهانی بارزتر شده است و صحبت از براندازی میکنند، اما ما یک کشور با امکانات فراوان مالی و اقتصادی و سرمایه انسانی هستیم.

به گزارش فارس، آیت الله آملی لاریجانی اظهار کرد: آنها که برای ما اتاق جنگ تشکیل میدهند، میدانند که ما چه تفکری داریم و باید بدانیم که اینها فشار بر ما وارد میکنند و کودتا راه میاندازند و همه فشارها را می آورند تا مردم از نظام دل ببرند؛ اما مردم پای نظام ایستادهاند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها