عملکرد کم‌نقص علیرضا فغانی در بازی حساس آلمان و مکزیک موجی از امید در فوتبال ایران به وجود آورد که تیم داوری ایرانی تا مراحل بالای جام‌جهانی پیش خواهد رفت. اگرچه کمک‌های فغانی در یکی دو صحنه اشتباهاتی جزئی داشت؛ اما عملکرد فغانی مورد تمجید شدید کارشناسان داوری در دنیا قرار گرفته است. تقریبا همه کارشناسان داوری در دنیا او را داوری کم‌اشتباه و مسلط دانسته‌ و نمره بالاتر از 5/8 از ده به او داده‌اند و این یعنی فغانی را حتما در مراحل بالا خواهیم دید.
کد خبر: ۱۱۴۸۵۳۹

همچنین طبق نظرسنجی سایت رتبهبندی داوران، داور ایرانی بازی آلمان و مکزیک در صدر داوران جامجهانی ۲۰۱۸ قرار گرفت. آن هم در شرایطی که داور بازی برزیل و سوییس از این بازی نمره عجیب 6 گرفته است.

روزنامه بینالمللی فوتبال هلند نیز داور بینالمللی کشورمان را جزو بهترین داوران تا اینجای رقابتها معرفی کرد که کمترین اشتباه را در قضاوت خود در دیدار آلمان با مکزیک داشته است. کارشناسان داوری فوتبال در ایتالیا و آلمان هم قضاوت این داور ایرانی را تحسین کردهاند.

آندره آ دِ مارکو کارشناس برجسته داوری از ایتالیا که وظیفه کارشناسی داوری مسابقه تیمهای ملی آلمان و مکزیک را برعهده داشت، راجع به قضاوت تیم داوری این دیدار گفت: روی صحنهای که گفته میشود روی خدیرا خطا اتفاق افتاد، داور نزدیکترین فرد به صحنه بود و بهترین تصمیم را گرفت. او چون صحنه را دیده بود از داور ویدئویی استفاده نکرد و تصمیم درست را گرفت. تصمیم درخشان و عالی فغانی زمانی بود که در زمان برخورد توپ با دست مارکو رویس اعلام هند نکرد و رای او طبق قوانین جدید، کاملا درست بود.

یواخیم اشتیگر کارشناس داوری آلمانی هم گفت: فغانی در همه صحنهها حضور داشت و دوندگی او خوب و تصمیمهایش هم درست بود. به همین دلیل نمیتوان تقصیر این شکست را متوجه تیم داوری کرد. جدا از کاربران ایرانی، کاربران دیگر کشورها نیز در فضای مجازی با احترام از داوری فغانی حرف زدهاند. وینفرد شفر هم در پستی کوتاه اما معنادار، از قضاوت خوب فغانی تمجید کرد.

بیشتر کارشناسان داوری قضاوت فغانی را عالی و او را شایسته حضور در مراحل بالاتر دانستهاند و این امیدواری وجود دارد که این اتفاق تاریخی در فوتبال ایران ثبت شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها