سگمنت خودروهای هاچبک، پرفروش ترین کلاس در اروپا محسوب میشود و اگر شما هم در دسته علاقه مندان خرید خودروهای هاچ بک باشید و بودجه مناسبی برای این موضوع در نظر گرفته باشید، بدون شک دو خودروی ولوو v40 و آلفارومنو جولیتا در اولین های لیست شماست.
کد خبر: ۱۱۳۸۹۲۱
مقایسه ولوو v40 و آلفارومنو جولیتا

اما وقتی بخواهید یکی از این دو را انتخاب کنید کار کمی سخت خواهد شد. در این مقاله سعی داریم تا با مقایسه این دو خودرو انتخاب شما را تسهیل کنیم.

آلفارومئو جولیتا

آلفارومئو جولیتا محصول شرکتی است که بیش از یک قرن سابقه در عرصه خودرو دارد و تا پیش از جنگ جهانی دوم یک برند لوکس و اشرافی محسوب می شد. این خودرو اولین بار در سال 1954 رونمایی شد و به فاصله یک سال بعد مدل سدان آن نیز معرفی گردید.

جولیتا از یک طراحی کاملا ایتالیایی بهره میبرد و کاملا خاص و موزون میباشد. از طرفی موضوع سبک بودن و ایمنی بحث هایی بوده که در طراحی این خودرو لحاظ شده است. طراحی داخلی آلفارومئو جولیتا نیز دست کمی از فضای بیرونی ندارد و طراحی پویای داشبورد، فرمان ۳ ستون اسپرت، صندلی های چرمی عالی و اهرم تعویض دنده همگی گویای یک فضای دلنشین با ماهیت اسپرت است.

کیت پنچرگیری، سیستم صوتی BOSE با قابلیت پخش CD و MP3 و اتصال USB،پدال های گاز و ترمز آلومینیومی اسپرت، شیفترهای پشت فرمان، سقف پانوراما، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، آیینه های جانبی تاشوی برقی مجهز به گرمکن با قابلیت الکتروکرومیک، کروز کنترل، کامپیوتر سفری، سنسور پارک عقب، سنسور های باران و گرد و خاک و نور، تهویه مطبوع دوگانه، گرمکن صندلی های جلو، تنظیم برقی صندلی های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی راننده و سرنشین و چراغ های جلوی زنون بخشی از امکانات آلفارومئو جولیتا هستند.

در بازار ایران، آلفارومئو جولیتا با موتور 1400 سی سی مجهز به توربوشارژ با جعبه دنده 6 دنده دوبل کلاچ عرضه میشود که میتواند در کمتر از 8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. از سیستم DNA که ویژه تنظیم حالت موتور برای وضعیت اسپرت، عادی و آب و هوای خاص است بهره میبرد.
کلیه کارشناسان در خصوص کیفیت سواری و هندلینگ آلفارومئو جولیتا و نرمی و لذت بخش بودن سواری آن اتفاق نظر دارند.

آلفارومئو جولیتا از نظر ایمنی در وضعیت بسیار مطلوبی است و از 6 کیسه هوا، VDC (سامانه کنترل دینامیکی اتومبیل) ، ESC (سامانه کشش الکترونیکی)، ASR (سامانه ضد لغزش) بهره می برد و تمرکز بازطراحی نیز بر بهبود ایمنی آلفارومئو جولیتا بوده به طوری که بنا به ادعای موسسه EuroNCAP امن ترین خودروی کوچکی بوده که تاکنون توسط این موسسه تست شده و 5 ستاره ایمنی از این موسسه دریافت کرده است.



اما بزرگترین مشکل آلفارومئو جولیتا را باید در هزینه های نگهداری آن باید ذکر کرد، موضوعی که فصلی مشترک در سراسر دنیاست و از این نظر هم رده بنز و بی ام و نیز می تواند باشد.

از طرفی پشتیبانی ضعیف شرکت های واردکننده در ایران این موضوع را تشدید کرده و در سوی دیگر بازار نسبتا ضعیف خرید و فروش آن را باید ذکر کرد که برای یک خودروی خاص در این کلاس طبیعی به نظر می رسد.



در کل آلفارومئو جولیتا خودرویی پر قدرت، کم مصرف با گیربکس عالی، ترمز قدرتمند و هندلینگ فوق العاده است که قیمت بالای قطعات یدکی و هزینه های نگهداری زیاد تنها ایرادات آن می باشد اما وقتی قیمت آلفارومئو جولیتا را در کنار تمامی ویژگی های آن قراردهید به ارزش خرید بسیار بالا در قیاس با رقبای اروپایی اش، با توجه به کیفیت بالای سواری آن خواهید رسید.

ولوو V40

در سوی دیگر این مقایسه ولوو v40 قرار دارد. خودرویی که لقب ایمن ترین هاچ بک بازار ایران را با خود به همراه دارد. ولوو v40 از لحاظ طراحی بدنه، طراحی کشیده تری به نسبت جولیتا دارد و به نوعی خاص است، نمای پشتی ولوو v40 نیز خاص بوده و هماهنگی نسبی با توجه به استایل طراحی آن مشاهده می شود ولی خبری از توازنی که در جولیتا مشاهده میشود نیست. طراحی داخلی نیز از این قاعده مستثنی نیست و یک طراحی ساده در کنار انبوهی از کلید ها در کنسول میانی در روی قسمت جلوی ولوو v40 قابل ملاحظه است که برای کاربرانی که عادت به این طراحی ندارند جدید و کمی گیچ کننده است. همچنین فضای صندوق عقب نیز کم گزارش می شود.



محرکه به کار گرفته روی ولوو v40 از نوع 5 سیلندر ۱۹۸۴ سی سی توربوشارژ است که با جعبه دنده 6 سرعته نسبتا هماهنگ به چرخها منتقل میشود و به لطف حجم بالاتر عملکرد بهتری در زمینه شتابگیری دارد.

از امکانات ولوو v40 می توان به کروز کنترل، آینه های جانبی به صورت برقی و گرمکن، صندلی های طبی، بخارزدایی شیشه ها به صورت خودکار بر حسب دما، سیستم تهویه مطبوع دوگانه، گرمکن صندلی های جلو، صفحه کیلومتر دیجیتالی، تنوع تصویر زمینه صفحه کیلومترشمار، روکش چرم طبیعی صندلی ها، سیستم هشدار و ترمز خودکار شهری، سیستم حفاظت داخل کابین در زمان واژگونی، صندلی برقی 8 حالته راننده با سه حافظه، آینه میانی الکتروکرومیک، کامپیوتر سفری، سنسور باران و شیشه شور چراغ های جلو اشاره کرد.



سواری ولوو v40 به لطف آرایش سیستم تعلیق نرم و آرام است اما بر عکس جولیتا هندلینگ و سواری خاصی را ارائه نمی‌دهد. ترمزها به وضوح از عملکرد بسیار بالایی بر خوردارند، البته در صورت وارد آوردن فشار بیش از حد باید انتظار کم فرمانی و درگیر شدن سامانه ESP را در مدار هدایت ولوو v40 داشته باشید.



از لحاظ ایمنی ولوو v40 هشت کیسه هوا بویژه کیسه هوای عابر پیاده، هد آپ هشدار دهنده برای جلوگیری از بروز تصادف، سیستم هشدار و ترمز اتوماتیک شهری، حفاظت از کابین در مواقع خطر، هدایت بین خطوط با ویبره فرمان، سیستم هشدار خواب‌آلودگی و انحراف خودرو برخوردار است که آن را در زمره امن ترین خودروها قرار داده است و 5 ستاره ایمنی را با خود دارد.

در نهایت باید ولوو v40 را خوردویی با ظاهر خوب و بسیار ایمن با موتور و گیربکس هماهنگ باید توصیف کرد که با توجه به قیمت آن باید گفت ارزش خرید پایین تری دارد و بازار دست دوم بسیار ضعیفی دارد، همچنین پشتیبانی مناسبی نیز از ولوو v40 صورت نمیگیرد. لذا باید قیمت ولوو v40 را باید یک عامل بازدارنده بسیار جدی توصیف کرد.

در مقایسه نهایی دو خودرو باید گفت که هر دو خودرو در بازار ایران خاص هستند ولی باید آلفارومئو جولیتا را گزینه بهتری معرفی کرد که ارزش خرید بالاتری دارد، محرکه DNA آن منجر به عملکرد به مراتب بالاتری در مقایسه با ولوو v40 میشود، همچنین ظاهر خاص در کنار هندلینگ مناسب عواملی هستند که آلفارومئو جولیتا را در موقعیت برتری قرار میدهد، تمامی این عوامل در کنار قیمت پایین تر این خودرو در قیاس با ولوو v40 و در صورتی که به دنبال یک هاچ بک اسپورت باشید شما را مجاب به انتخاب آن خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها