فلش‌کارت یکی از ابزارهای آموزشی است که برخی خانواده‌ها برای فرزندان کم سن و سال خود استفاده می‌کنند، اما با وجود انواع تجهیزات هوشمند و الکترونیکی شاید کار کردن با فلش‌کارت‌های کاغذی چندان برای کودکان جذابیت نداشته باشد.
کد خبر: ۱۱۳۸۰۰۳

به همین دلیل، یک تیم نوآور محصولی جدید به بازار عرضه کرده که این ابزار آموزشی را با چند فناوری نوین ترکیب میکند. تودر (Tooder) یک دستگاه دارای دوربین و صفحهنمایش و نیز یک مجموعه فلشکارت را به مشتریان خود میدهد. این دستگاه سوالاتی میپرسد و کودک نیز کافی است فلشکارت مربوط به پاسخ را در برابر دوربین دستگاه بگیرد. برای نمونه، در پاسخ به این سوال که «کدوم کارت قرمزه؟» فلشکارت دارای آن رنگ را نشان میدهد. تودر میتواند کارت را شناسایی کند و به پاسخ کودک نمره دهد. همچنین امکان ارائه واقعیت افزوده درباره موضوعات این فلشکارتها نیز توسط تودر فراهم شده است.

قابی به یاد روزهای خوش گذشته

بسیاری از کسانی که حدود سه دهه از عمرشان میگذرد، خاطرهبازی با کنسولهای دستی موسوم به گیم بوی (Game Boy) را به یاد دارند. در روزگاری که خبری از بازیهای سهبعدی و با گرافیک بالا نبود، این کنسولها بازیهای سادهای نظیر خانهسازی (تتریس) و هدایت هواپیما را در اختیار کاربر قرار میدادند. اگر شما هم دلتان برای این بازیها تنگ شده، شاید بد نباشد از قاب جدید آیفون با نام ونلن (Wanle) استفاده کنید. این قاب آیفون دارای دکمههای مختلف روی کنسول قدیمی نظیر فلشهای 4جهته است. یک صفحه السیدی سیاه و سفید نیز روی این قاب قرار داد که بر شباهت آن با کنسولهای قدیمی میافزاید. در این قاب بهصورت پیشفرض چند بازی ساده مشابه نمونه قدیمی قرار گرفته است. این قاب 15 دلاری یک عیب بزرگ دارد و آن هم اینکه به دلیل باریکی بیش از حد شاید نتواند به خوبی از دستگاهتان محافظت کند.

ساعت هوشمند کاسیو

شرکت ژاپنی کاسیو که از پیشتازان تولید ساعتهای دیجیتال به شمار میرود، نتوانست با اولین ساعت هوشمند خود به موفقیت در بازار دست یابد. به همین دلیل این شرکت یک محصول جدید با نام WSD-F20A را طراحی کرده که با قیمت 399 دلار تقریبا مشابه محصول محبوب الجی یعنی واچ اسپورت است. این ساعت هوشمند از سیستمعامل ور (Wear OS) بهره برده و دارای 512 مگابایت رم و نیز 4 گیگ حافظه داخلی است. این گجت از مقاومت در برابر آب تا عمق 50 متر برخوردار است. نمایشگر دولایه السیدی و نیز قطبنمای دیجیتال آن نیز این گجت را به گزینهای خوب برای کسانی که به سفر به طبیعت علاقهمندند تبدیل میکند. جیپیاس کممصرف و نیز امکان دانلود انواع نقشه از دیگر قابلیتهای جذاب این ساعت هوشمند کاسیو به شمار میرود. براساس اعلام شرکت سازنده، این محصول قرار است تا چند هفته دیگر وارد بازار شود.

روح واقعیت مجازی

یک شرکت نوآور بتازگی با الهام از دو محصول موفق یعنی هدست واقعیت مجازی گیر (Gear) سامسونگ و نیز دیدریم ویو (Daydream View) سونی توانسته گجتی طراحی کند که دارای قابلیت پخش تصاویر واقعیت مجازی و نیز واقعیت افزوده است. هدستهای واقعیت مجازی زیادی در بازار وجود دارد، اما محصولات مربوط به واقعیت افزوده بسیار محدود هستند و معمولا قیمت بسیار بالایی دارند. به همین دلیل این گجت جدید که گوست ایآر (Ghost AR) نام دارد میتواند مشتریان خوبی به دست آورد. این هدست نیازی به اتصال به رایانه نداشته و از قابلیتهای سختافزاری گوشی استفاده میکند. زاویه دید آن 70 درجه بوده و دارای چند حسگر خارجی برای ردیابی محیط است. وضوح تصاویر آن نیز به وضوح نمایشگر گوشی بستگی دارد. براساس اعلام سازنده، آیفون 6 اس به بعد و نیز گوشیهای سامسونگ اس 7 و اس 8 با این هدست سازگاری دارند.

کوچکترین کارت گرافیک اکسترنال

گیمرهای حرفهای برای اینکه بتوانند بازیهای رایانهای را به بهترین شکل ممکن تجربه کنند، به رایانههایی با کارت گرافیک قدرتمند نیاز دارند. به همین دلیل انواع لپتاپ ویژه گیم در بازار موجود است، اما این لپتاپها معمولا وزن زیادی دارند و جابهجایی روزانه آنها کار چندان خوشایندی نیست. در این میان، استفاده از کارت گرافیک اکسترنال در کنار یک لپتاپ معمولی میتواند جذاب باشد. اکس-کر (eX Core) کوچکترین کارت گرافیک قابل حمل دنیاست. این محصول با داشتن 3/3میلیارد ترانزیستور، وزن اندکی داشته و فقط به اندازه کف یک دست است. کارت گرافیک GTX 1050 موجود در این گجت میتواند برای هر گیمری ارزشمند باشد. افزون بر این، طراحان و معمارانی که برای شغل خود به حمل لپتاپ نیاز دارند، میتوانند بدون اینکه لپتاپی گران بخرند، از این گجت استفاده کنند. اکس-کر قرار است با قیمت 499 دلار تا چند ماه دیگر به دست مشتریان برسد.

یک بار شارژ، یک سال کارکرد

یوفی اورکم (Eufy Evercam) یک دوربین مداربسته امنیتی است که میتواند در خانه یا محل کار مورد استفاده قرار گیرد. این دوربین ضدآب و رطوبت بوده و برای استفاده از آن نیاز به هیچ نوع سیمکشی نیست. یوفی میتواند تصاویر دریافتی با کیفیت 1080p را از طریق وای-فای به گوشی کاربر ارسال کند. همچنین فناوری سه لایه هوش مصنوعی به کار رفته در این گجت امکان پایش دما، تشخیص بدن انسان و نیز تشخیص چهره را دارد. در نتیجه این دستگاه دقت بیشتری نسبت به دستگاههای مشابه دارد. یوفی با هر بار شارژ میتواند 365 روز کار کند. این ویژگی سبب میشود نیازی به تعویض زودهنگام باتری آن نباشد. زاویه دید 140 درجه و دید تا 100 متر در شب از دیگر قابلیتهای یوفی است. نصب این دستگاه ساده بوده و به هیچ تخصصی نیاز ندارد. این دوربین با قیمت 499 دلار به بازار عرضه خواهد شد.

گجت ضروری برای هر کولهپشتی

بسیاری از افراد دوست دارند روزهای تعطیل خود را در طبیعت بگذرانند، اما یکی از مشکلات حضور در طبیعت این است که از میزان آنتندهی گوشیهای همراه کم میشود. این مساله بویژه در موارد بروز خطر یا گم شدن در مسیر میتواند به شکلی جدی دردسرساز باشد. سامور (somewear) گجتی است که برای حل این مساله طراحی شده است. این دستگاه میتواند ارتباط بین گوشی و ماهوارههای مخابراتی را برقرار کند. از آنجا که تقریبا در هر نقطهای از کره زمین به امواج ماهواره دسترسی داریم، این گجت میتواند نقش ناجی را برای علاقمندان به طبیعت بازی کند. کاربر با استفاده از سامور قادر به ارسال پیام، شناسایی موقعیت روی نقشه، دریافت هشدارهای محلی و نیز وضعیت هواست. همچنین قرار است قابلیتهای دیگری نیز به این گجت افزوده شود. البته دقت داشته باشید استفاده از این گجت مستلزم پرداخت هزینهای ماهیانه است که از 15 دلار در ماه آغاز میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها