اگر جزو افرادی هستید که اضافه وزن دارید، به جای این که مدام غصه بخورید و به فکر رژیم باشید، می‌توانید تغییرات سالمی را در سبک زندگی‌تان ایجاد کنید و به کمک یک اپلیکیشن، کالری‌های دریافتی‌تان را متعادل‌تر کنید. در واقع کالری شمارهای زیادی در سیستم اندروید و در ios یافت می‌شوند که به شما کمک می‌کنند با کالری شماری بتوانید متوجه زیاد غذاخوردنتان شوید و به کمک توصیه‌های قدم به قدم، مقدار اضافی آنها را کاهش دهید.
کد خبر: ۱۱۳۷۲۳۸

کالری شمار آلما (به زبان آذری یعنی سیب) یکی از صدها اپلیکیشن اندرویدی در این حوزه است که با شعار «لاغری مهم نیست؛ مهم این که تناسب اندامتان حفظ شود» فعالیت میکند. آلما حاوی دسته بندیهای جامع و کاملی از فعالیتهای ورزشی و مواد غذایی است. هر روزه میتوانید تغییر وزن خود را در این برنامه مدیریت کنید.

امکان دیدن گزارش کاملی از غذاهای مصرفی و ورزشهای انجام شده هم برای شما در آلما فراهم شده است. همچنین، کالری شمار آلما، با توجه به شاخص توده بدنی شما، یک برنامه هفتگی منظم و کارا برای رسیدن به تناسب اندام برایتان تهیه میکند که میتوانید آن را بخرید. در توضیحات این آپ آمده است: هر فرد در هر روز بر اساس فاکتورهایی نظیر قد، وزن، جنسیت و فعالیت روزانهاش نیاز به کالری دارد تا وزنش حفظ شود و اگر بیش از کالری مورد نیاز مصرف شود باعث چاقی و برهم خوردن تناسبتان میگردد. ما BMR و BMI شما را با آخرین به روزرسانی به شما اعلام میکنیم تا براحتی بتوانید وزن خودتان را کنترل کنید. همچنین ما برای هر فرد خاص یک برنامه غذایی کاملاً متنوع با قابلیت جایگزینی با غذای دلخواهتان آماده کردهایم. از ویژگیهای بارز اپلیکیشن آلما میتوان به محاسبه و تعیین شاخص توده بدنی و تعیین وزن مناسب، برنامه غذایی متنوع با قابلیت جابهجایی با غذای دلخواه، برنامهویژه مخصوص هر کاربر، تعیین وزن و میزان کاهش وزن در هر هفته، برنامه متنوع حتی برای خانمهایی که برای تهیه وعدههای غذایی روزانه به مشکل برمیخورند، کالری شمار حرفهای و نمایش روزانه میزان کالری مصرف شده و باقیمانده، تقویم حرفهای و گزارش روزهای قبل، افزودن غذاها و فعالیتهای خودتان، یادداشتگذاری و یادآوری روی هر روز، سابقه وزن و کالری روزانه و امکان مشاهده نمودار روند آن، دسترسی به سابقه کالریها از طریق تقویم روزانه، ویرایش و حذف آسان غذاها و فعالیت ها، برنامه ورزشی اختصاصی آلما شامل برنامههای ورزشی مخصوص چربی سوزی و عضله سازی و اشتراکگذاری تجربیات با دیگران اشاره کرد.

بهعنوان اولین گام در استفاده از اپلیکیشن آلما لازم است اطلاعاتی شامل نام، جنسیت، تاریخ تولد، وزن، قد و میزان تحرک خود در طول روز را به آن بدهید تا کالری شمار آلما مقدار شاخصهای BMI (توده بدنی) و BMR (کالری مورد نیاز) بدن شما را محاسبه کند. حالا با توجه به این که هدفتان لاغری یا حفظ وزن کنونی است، میتوانید با لمس دکمه موجود در سربرگ، یکی از گزینههای مربوط را انتخاب کنید؛ مثلا بخش خانه مربوط به نمایش مقدار کالری مورد نیاز بدن برای همان روز همراه با جزئیاتی مثل وزن، کالری و پروتئین مصرفی و همچنین کالری سوزانده میشود.

شما میتوانید با لمس دکمه مثبت در این صفحه علاوه بر ثبت یادداشت دلخواه، وزن خود را برای آن روز وارد کنید. جابه جایی بین روزهای قبل و بعد و نمودار کالری مصرفی در هفت روز گذشته نیز از دیگر امکانات این بخش هستند. در بخش غذا لیست کاملی از انواع خوراکیها در اختیار شما قرار میگیرد که میتوانید از ابزار جست وجو و قابلیت افزودن به علاقهمندیها برای دسترسی سریعتر به آنها بهره ببرید و در قسمت ورزش میتوانید فعالیتهای بدنی انجام شده در طول روز شامل پیادهروی یا انواع ورزشها را همراه با مقدار زمان آنها مشخص کنید تا کالری سوزانده شده توسط شما محاسبه شود.

علاوه بر این، تمرینهای ورزشی برای گرم کردن، عضلهسازی و چربیسوزی بهصورت آموزش ویدئویی در این قسمت قابل دسترسی هستند. مهندس سامان گلناری، کارشناس IT معتقد است: گرافیک نسبتا زیبا با رنگهای آرامش بخش وعناصر مربوط به تندرستی و سلامت، آلمارا به یک اپلیکیشن خوب تبدیل کرده و محاسبات تقریبا دقیق و میزان واحدها در هر بخش استاندارد و همگن هستند، اما مهمترین نقطهضعف برنامه این است که فقط به کاهش وزن و برنامههایی برای کاهش وزن یا نهایتا ثابت نگهداشتن وزن پرداخته و بجز کالری شماری، روشهای کاربردی دیگری برای افزایش وزن تعبیه نشده است. همچنین در منوی غذاها هر چند دسته بندی تقریبا جامعی وجود دارد اما جای بعضی غذاهای محلی و بینالمللی خالی است.

از طرفی برخی امکانات این اپلیکیشن مانند ارائه رژیم رایگان نیست، اشتباهی در میزان کالری برخی غذاها و ورزشها وجود دارد و به گفته کاربران قدیمی تر در آپدیت یا همان به روزرسانی جدید مشکلاتی وجود دارد که باید رفع شود.

پریسا اصولی

جامجم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها