ضمایر

کد خبر: ۱۱۳۶۱۳۰

من

علیرضا قزوه سومین تذکره خود را به سی و یکمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران میآورد.

این شاعر که مدیر مرکز آفرینشهای ادبی حوزه هنری هم هست درباره این اثر به فارس گفته: تذکره مقالاتالشعرا تالیف قیامالدین حیرت اکبرآبادی اثری است که برای نخستین بار در این دوره به مخاطبان عرضه میشود. این کتاب از سوی مرکز پژوهشهای کتابخانه مجلس چاپ شده است. این کتاب سومین تذکره من است که منتشر شده. مهمترین منبع مورد استفاده حیرت در تالیف مقالاتالشعرا، تذکره ریاضالشعرای واله داغستانی است که معرفی شاعران ایرانی و اشعارشان را از آن برداشته است بیشتر شاعرانی که در این تذکره معرفی شدهاند شاعران دوره اورنگ زیب (شاه عالمگیر) و محمدشاه (فردوس آرامگاه)
هستند.

آنطور که قزوه گفته، تذکره مقالات الشعراء نوشته قیامالدین حیرت اکبرآبادی متولد 1143 قمری است. کتاب در 150 صفحه چاپ شده که در سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران رونمایی خواهد شد. در این تذکره 159 شاعر بر اساس تخلص به صورت الفبایی به همراه نمونه شعریشان معرفی شدهاند.

قزوه پیش از این، دو تذکره کلماتالشعرا و مردم دیده را منتشر کرده بود.

آنها

حادثه یازده سپتامبر، هنوز که هنوز است یکی از وقایع مورد علاقه از بین وقایع سیاسی معاصر برای هنرمندان در جهان است؛ حالا هم خبر رسیده که یکی از آثاری که به این واقعه پرداختهاند، قرار است در قالب نمایشی با عنوان «تابوت عهد» در ایران روی صحنه برود. این نمایش با پرداختی غیرمستقیم به حادثه 11 سپتامبر اجرا میشود.

آنطور که روابط عمومی این گروه به ما خبر داده، آنها نمایشنامه «تابوت عهد» نوشته نیل لبیوت را که درباره دو نفر از اهالی نیویورک است به کارگردانی عماد قلیپور روی صحنه خواهند برد.

لبیوت از نمایشنامهنویسان معاصر آمریکایی است و این برای نخستین بار است که اثری از او توسط
فهیمه زاهدی به زبان فارسی ترجمه شده و روی صحنه می‌رود.

این نمایش از نهم اردیبهشت‌ماه در تماشاخانه باران ساعت 21 اجرا خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها