مجلس به ابقای حجتی در وزارت جهاد کشاورزی رأی داد

پایان مشابه استیضاح سه‌گانه

پس از رأی اعتماد مجدد مجلس به وزرای رفاه و راه در جلسه سه‌شنبه، دیروز نمایندگان مجلس به استیضاح وزیر جهاد کشاورزی نیز رأی مخالف داده و وی را در رأس این وزارتخانه ابقا کردند.
کد خبر: ۱۱۲۹۹۳۸

استیضاح محمود حجتی با 105 رأی موافق، 117 رأی مخالف و هفت رأی ممتنع از مجموع 229 نماینده حاضر در جلسه علنی مجلس ناکام ماند و حجتی در رأس وزارت جهاد کشاورزی ابقا شد.

به این ترتیب استیضاحهای سهگانه شب عید به نفع دولت تمام شد و نمایندگان متقاضی استیضاح به خواسته خود نرسیدند.

جلسه استیضاح وزیر جهاد کشاورزی با انصراف چهرههای اصلاحطلب برای اعلام مخالفت با وزیر همراه بود. در ابتدای جلسه علنی مجلس شورای اسلامی یک عضو هیات رئیسه مجلس اسامی سخنرانان جلسه استیضاح وزیر جهاد کشاورزی را علی وقفچی، صدیف بدری، حسین مقصودی، محمود صادقی، نادر قاضی پور و مهرداد لاهوتی اعلام کرد. اما نمایندگانی که برای سخنرانی در موافقت با استیضاح وزیر پشت تریبون رفتند، علی وقفچی، صدیف بدری، نادر قاضی پور، حسن نوروزی و زهرا سعیدی بودند. با این حساب یکی از مطرحترین چهرههای فراکسیون امید از طرح مباحثش در موافقت با استیضاح محمود حجتی انصراف داد.

هنگامی که عضو هیات رئیسه نام محمود صادقی را برای قرار گرفتن در پشت تریبون مجلس برای اعلام نظر درباره موافقت با استیضاح وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد، وی از عدمآمادگیاش برای سخنرانی صحبت کرد.

در جریان اظهارنظر موافقان استیضاح محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و سخنگوی دولت، بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت و تعداد دیگری از معاونان دستگاههای اجرایی در جلسه استیضاح حضور یافته و در کنار جهانگیری معاون اول رئیسجمهور، عیسی کلانتری، محمود حجتی و حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیسجمهور نشستند.

در طول صحبتهای موافقان استیضاح در صحن علنی مجلس نمایندگان فراکسیون امید از جمله محمود صادقی، محمدرضا تابش، سیده فاطمه حسینی، فاطمه سعیدی و تنی چند از اعضای فراکسیون امید به نوبت یا چند نفره با قرار گرفتن در کنار صندلی محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید با وی مشغول صحبت و رایزنی میشدند.

موافقان استیضاح

وزارت جهاد کشاورزی به وزارت واردات تبدیل شده است

نادر قاضیپور/ نماینده مردم ارومیه

آقای حجتی، وزارت کشاورزی تعطیل شده و به وزارتخانه واردات تبدیل شده است.

رشوه در وزارت جهاد کشاورزی

حسن نوروزی / نماینده رباط کریم

در وزارت جهاد کشاورزی لابیگریها و رشوههایی وجود دارد، دولت چقدر باید برای این رشوههای وزارت جهاد کشاورزی خسارت دهد؟

استفاده از افراد بازنشسته و غیرمتخصص

علی وقفچی / نماینده مردم زنجان

بهکارگیری افراد بازنشسته و همچنین غیرمتخصص در مسندهای وزارت جهاد کشاورزی از ایرادات حجتی است.

«آب سیب مکزیکی» وارد کردیم

زهرا سعیدی / نماینده مبارکه

باغداران بهترین سیب را تولید میکنند ولی نمیدانند کجا نگهداری کنند و چگونه بفروشند، وقتی باغداران ما هزاران تن سیب در سردخانه داشتند ما آب سیب مکزیکی وارد کردیم.

مخالفان استیضاح

کاهش واردات

غلامعلی جعفرزاده ایمنآبادی / نماینده رشت

تولید محصولات کشاورزی در سال 92 مقدار 97 میلیون تن بود که در سال 96 به 122 میلیون تن رسید که موجب کاهش واردات کشاورزی شد.

کشاورزی را رونق داد

حبیبالله نیکزادی پناه / نماینده مردم بم

آقای حجتی زمانی که وزارتخانه کشاورزی را تحویل گرفت، در آن زمان وزارتخانهای ورشکسته بود که ایشان آن را رونق داد.

دفاع حجتی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تولید کشور از 97 میلیون تن به 122 میلیون تن رسیده است و 25 میلیون تن افزایش تولید داشتیم. محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی چهارشنبه 23 اسفند در صحن علنی مجلس در دفاع از خود بیان کرد: اساس نگاه ما این بوده از ظرفیتهایی که در داخل کشور است،استفاده کنیم. بهرغم خشکسالیها و بیآبیها ظرفیتهای بسیار خوبی در داخل کشور داریم. حجتی اضافه کرد: با افزایش تولید، واردات کشور چهار تا پنج میلیون تن در سال کاهش یافته است، جمعیت هم در این سالها نزدیک به پنج میلیون نفر افزایش داشته، اما واردات چهار تا پنج میلیون تن کاهش پیدا کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها