آیت‌ا... جنتی: دستاوردهای انقلاب باید حفظ شود

انتقاد خبرگان از غیر انقلابیگری‌ها

چهارمین اجلاسیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری دیروز با سخنرانی‌ رئیس و برخی اعضای این مجلس برگزار شد؛ سخنرانی‌هایی که نکته مشترک و برجسته آنها انتقاد از برخی رفتارهای غیرانقلابی در حوزه‌های مدیریتی و اجتماعی بود.
کد خبر: ۱۱۲۹۶۵۳

آیتا... جنتی، رئیس مجلس خبرگان در سخنرانی افتتاحیه اجلاس، با بیان این که دستاوردهای فرهنگی، معنوی و اخلاقی انقلاب اسلامی در درجه اول قرار دارند، تصریح کرد: باید تمام همت نیروهای انقلاب به حفاظت از دستاوردهای فرهنگی، ایمانی، اخلاقی و معنوی انقلاب اسلامی معطوف شود.

به گزارش میزان، وی مقولههایی همچون حجاب، جهاد فی سبیلا... و شهادتطلبی را از جمله دستاوردهای انقلاب دانست که به فراموشی سپرده شده بود، اما با پیروزی انقلاب اسلامی مجدد احیا شد.

رئیس مجلس خبرگان در ادامه با بیان این که با وجود همه مشکلات، کارشکنیها و توطئههای دشمنان، انقلاب اسلامی ایران به 40 سالگی رسیده است، گفت: همه دستاوردهای انقلاب بویژه دستاوردهای فرهنگی و معنوی آن باید حفظ شود و نباید اجازه خدشه وارد کردن به این دستاوردها را داد و این موضوع در درجه اول وظیفه کسانی است که در خط مقدم قرار دارند.

جنتی در ادامه با اشاره به ضرورت حفظ وحدت میان مسئولان وآحاد جامعه گفت: ما باید انقلابی باشیم و انسجام خود را حفظ کنیم و اجازه ندهیم وحدت ما مخدوش شود و همگان باید در برابر عوامل و مظاهر تفرقهافکن ایستادگی کنند و چنان که کسانی میخواهند در جهت توطئههای دشمنان میان شیعه و سنی تفرقه بیندازند با آنها مقابله کنیم و مواظب شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی باشیم و میان اقشار ملت، وحدت را تحکیم کنیم.

حجاب از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

جنتی در ادامه با اشاره به اهمیت مقوله حجاب گفت: حجاب از دستورات مسلم اسلام است و به منزله عفت و شرف زن است و باید حفظ شود.

رئیس مجلس خبرگان ادامه داد: عدهای در گذشته و حالا با تلاش بیشتر میخواهند حجاب که مایه عفت زنان جامعه است را مخدوش کنند. این حرکات زشت که صورت میگیرد و روسری خود را در انظار عمومی به باد میدهند، در واقع شرافت و عفت خود را به باد میدهند که باید جلوی آنها محکم گرفته شود.

وی اظهار کرد: برخی نیز مساله حجاب اجباری را مطرح میکنند که باید به آنها متذکر شد تظاهر به فسق یک منکر است و حجاب از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که باید از آن حفاظت کرد.

ضرورت توجه بیشتر به مشکلات معیشتی مردم

آیت ا... جنتی در ادامه با اشاره به ضرورت توجه مسئولان به موضوع معیشت مردم بیان کرد: ما قبول داریم تحریمها ضربه زده، اما به لطف خداوند کشور ما روی پای خود ایستاد لذا باید معیشت مردم بیشتر مورد توجه قرار گیرد و در این خصوص باید همه امکانات بسیج شوند.

رئیس مجلس خبرگان افزود: حقوقها و پاداشهای نجومی نباید وجود داشته باشد و این گونه مسائل به مردم ضربه میزند. ما باید با فقرا همدردی کنیم و مرهمی بر زخمهای آنها باشیم.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت استفاده از نیروهای انقلابی در سازمانها و دستگاههای دولتی، خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای رئیس جمهور در برخی دستگاههای زیرمجموعه شما کسانی هستند که انقلابی نیستند یا با انقلاب مقداری فاصله دارند. آیا میتوان از این افراد انتظار خدمت صادقانه داشت؟

آیت ا... جنتی در ادامه با اشاره به اغتشاشآفرینی عدهای در خیابان پاسداران تهران تصریح کرد: چرا باید اجازه داده شود عدهای با قمه و چاقو امنیت مردم را خدشهدار کنند. در این رابطه باید از نیروی انتظامی قدردانی کرد که عاقلانه برخورد کرد؛ همچنین در این رابطه من به آیت ا... آملی نیز گفته ام در قوه قضاییه با این تهدیدکنندگان امنیت مردم با سرعت و قاطعیت برخورد شود که ان شاءا... این طور خواهد بود.

انتقاد از ناهنجاریهای فرهنگی

حجتالاسلاموالمسلمین معلمی هم در نطق خود در نشست دیروز ضمن گلایه از بروز برخی ناهنجاریهای فرهنگی گفت: چرا باید وضعیت فرهنگی جامعه به جایی برسد که در سالروز ولادت حضرت زهرا (س) که مظهر عفت و پاکدامنی است جشنهای مبتذل برگزار شود.

به گزارش فارس، معلمی گفت: به رغم کارشکنیها و با وجود گلهمندی و نارضایتی مردم از افزایش قیمتها، بیکاری جوانان و رکود اقتصادی، این مردم در دفاع از اصل انقلاب و پایبندی به رهنمودهای امامت و ولایت محکمتر از همیشه ایستادهاند. نماینده مازندران در مجلس خبرگان اظهار کرد: دفع فتنهها همه به برکت امامت و ولایت فقیه بوده است. امام راحل فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا مملکت شما آسیب نبیند لذا مسئولان توجه کنند و در عمل، تبعیت خود از ولایت فقیه را نشان دهند تا بر فتنهها و مشکلات فائق آییم.

به اندازه کافی سادهزیست نبودیم

آیتا... احمد بهشتی در نطق دیروز خود گفت: عدهای مسائلی همچون علم دینی یا غیردینی، حجاب اجباری یا اختیاری و امثال اینها را در تریبون عمومی و سخنرانیها مطرح میکنند که نتیجهای جز شبههافکنی و ایجاد تردید نسبت به مسلمات ندارد. وی با انتقاد از طرح برخی مسائل در جامعه اظهار کرد: جای طرح بعضی از مسائل در حوزه و دانشگاه است، نه تریبون عمومی.

آیتا... بهشتی ادامه داد: مگر بیحجابی و بد حجابی در جامعه از منکرات نیست؟ این مقوله امری نیست که به سلیقه افراد واگذار شده باشد. اسلام مخالف آزادی نیست، ولی نه آزادی فساد و بی بندوباری، بلکه آزادی عقل و عقلانیت و رهایی از توطئههای استکباری؛ آزادی این است که مردم حق انتقاد داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: چند روزی به آخر سال مانده است. آیا در سال تولید و اشتغال توانستیم تولید را به سطحی برسانیم که اشتغال به معنای دقیق کلمه تحقق یابد؟ آیا جلوی قاچاق را گرفتیم؟ آیا واردات بی رویه و غیر ضروری که میلیاردها دلار و ارز مملکت را بلعیده است کاهش دادیم؟ صنعت پوشاک میتواند برای ایجاد اشتغال مورد توجه قرار گیرد.

بهشتی در پایان گفت: آیا ما برای تحقق عدالت به سادهزیستی و نفی اشرافیگری و مردمی بودن آن گونه که باید و شاید روی آوردهایم؟ ما واقعاً همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند در مواردی بابت عدم تحقق عدالت از مردم باید عذرخواهی کنیم.

جنتی بار دیگر رئیس شد

در جریان چهارمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری، انتخابات هیأترئیسه و اعضای کمیسیونهای مجلس خبرگان رهبری برای دو سال آینده برگزار و آیتا... جنتی از مجموع 78 رأی با 66 رأی مجدد بهعنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد و آیتا... فاضل گلپایگانی با پنج رأی از ریاست خبرگان بازماند.

همچنین آیتا... هاشمی شاهرودی با 72 رأی و آیتا... موحدی کرمانی با 70 رأی به ترتیب بهعنوان نواب اول و دوم انتخاب شدند.

نمایندگان مجلس خبرگان، آیتا... خاتمی را با 50 رأی و آیتا... کعبی را با 42 رأی بهعنوان منشیهای هیأترئیسه برگزیدند. در رأیگیری برای انتخاب منشیها، آیتا... کعبی جایگزین آیتا... دری نجفآبادی شد.

باید برای مقابله با چالشها از توان موشکی خود دفاع کنیم

فرمانده سپاه با اشاره به قدرت دفاعی بازدارنده جمهوری اسلامی تأکید کرد:قدرت دفاعی بی نظیر بازدارنده نظام مقدس جمهوری اسلامی،یکی از عوامل غلبه جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی بر دشمنان است که باید با همه توان نسبت به حفظ و ارتقای این توانمندی بکوشیم.به گزارش روابط عمومی سپاه، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری که مهمان ویژه اجلاس دیروز مجلس خبرگان بود با اشاره به اغتشاشات دی ماه به تشریح برخی زمینه های بروز این اغتشاشات پرداخت و گفت: بهرهبرداری دشمنان از فضای مجازی در بروز این ناهنجاریها بسیار موثر بود.گرچه با تدابیر اتخاذ شده و حضور بموقع مردم، توطئه دشمنان در این غائله نیز خنثی شد.جعفری از برخی چالشهای جمهوری اسلامی در منطقه سخن گفت و افزود: ما باید برای مقابله با چالشها در عرصههای بین المللی از دستاوردهای دفاعی و موشکی خود دفاع کرده و دستگاه دیپلماسی از طریق این قدرت بازدارنده، بهرهبرداری لازم را انجام دهد و با قدرت در عرصه های بین الملل حضور پیدا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها