ضمایر

من

محسن پرویز می‌گوید: مشکلی که پیش روی ادبیات وجود دارد، تیراژ اندک کتاب است که تدبیری برایش اندیشه نشده و روز به روز هم پسرفت می‌کند.
کد خبر: ۱۱۲۹۲۹۷

این داستاننویس که با ایسنا صحبت میکرده، درباره بهترین و بدترین خبری که در سال جاری شنیده، گفته: واقعیت این است من نه خبر خوبی شنیدهام که ذوقزده شوم و نه خبری که بسیار بابت آن ناراحت شوم. اما تأسفبارترین اتفاق در حوزه ادبیات کاهش چشمگیر تیراژ کتاب است. وقتی آمار متوسط تیراژ را میشنوم، افسوس میخورم این کشور با این جمعیت، این تیراژ اندک را دارد.

البته پرویز که پیشتر معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده به نیمه پر لیوان هم اشارههایی داشته: نکته مثبتی که وجود دارد، استقبال از بخشی از کتابهای دفاع مقدس است و این موضوع خوشحالکننده است، زیرا آدم احساس میکند اگر کتاب خوبی منتشر شود مردم از آن استقبال میکنند.

او

پیام عزیزی، خواننده موسیقی عرفانی توسط دانشگاه کنسرواتوار چایکوفسکی بهعنوان نخستین هنرمند در دنیا؛ با اهدای لوح تقدیر به صورت ویژه مورد تقدیر قرار گرفت.

عزیزی که خواننده موسیقی عرفانی است و به همراه گروه موسیقی «باقدسیان» در کنسرواتوار چایکوفسکی یکی از سالنهای بزرگ و معتبر شهر مسکو برنامه اجرا کرده بود؛ اخیراً با اهدای لوح تقدیر توسط دانشگاه کنسرواتوار چایکوفسکی، بهعنوان نخستین هنرمند در دنیا مورد تقدیر ویژه قرار گرفت و این لوح تقدیر، توسط خانم مارگاریتا کاراتیگینا، مسئول بخش بینالملل کنسرواتوار چایکوفسکی به این خواننده ایرانی اهدا شد.

در تاریخ دانشگاه چایکوفسکی برای نخستین بار است تقدیرنامهای بهاین شکل به یک هنرمند در سطح جهان اعطا میشود.

آنها

محمود کلاری، نیکی کریمی، مجتبی آقایی، شادی قدیریان و نیکلای نیمان به عنوان داوران دومین جشنواره بینالمللی عکاسی «نگاه آبی» معرفی شدند.

آنها آثار منتخب دومین دوره جشنواره نگاه آبی را داوری خواهند کرد. جشنواره بینالمللی نگاه آبی با هدف معرفی و فرهنگ سازی در راستای انرژیهای پاک و مصرف صحیح انرژی برگزار میشود. دومین جشنواره بینالمللی نگاه آبی به دبیری مسعود مکاری و توسط کانون دایره آبی دانشگاه تهران و دانشگاه هنر و با حمایت شرکت بهینهسازی مصرف سوخت ایران در خرداد 1397 برگزار میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها