فرماندار طارم گفت: توسعه بوم‌گردی نیاز اساسی گردشگری این شهرستان است.
کد خبر: ۱۱۲۷۶۰۶

به گزارش ایسنا، علی باقری، با اشاره به اینکه طارم شهرستانی چهار فصل است، تصریح کرد: در هر فصل سال در این شهرستان محصولات متنوع و مختلفی برداشت میشود.

وی با تاکید بر اینکه طارم بهترین ظرفیت را برای شکلگیری اقتصاد چمدانی و جذب گردشگر در فصول مختلف دارد، عنوان کرد: گردشگران میتوانند با سفر به طارم ضمن تهیه محصول باکیفیت، به صورت مستقیم، از مناظر گردشگری شهرستان نیز دیدن کرده و نهایت بهره را از مواهب خدادادی شهرستان ببرند.

این مسئول با تاکید بر اینکه ظرفیت و ظرفیت بینظیر و مثالزدنی شهرستان طارم در حوزه گردشگری و صنعت توریسم غیرقابل انکار است، یادآور شد: تقویت و توسعه صنعت گردشگری در شهرستان نیازمند برنامهریزی دقیق منسجم است.

فرماندار طارم با تاکید بر اینکه بخش گردشگری در شهرستان طارم به عنوان پیشتاز توسعه شهرستان میتواند تا حد قابل قبولی بخش اقتصاد بویژه اشتغال و درآمدزایی این شهرستان را رونق بخشد، تصریح کرد: باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

وی با اشاره به طبیعت همیشه سرسبز طارم، یادآور شد: همیشه سبز بودن این شهرستان به علت داشتن 55 هزار هکتار جنگل از درختان ارس و 20 هزار هکتار باغهای زیتون است که باعث حاکمیت هوای دلانگیز در این شهرستان میشود.

این مسئول با اشاره به اینکه طبیعت زیبا، بومگردی، آثار باستانی متعدد به جا مانده از دوره ساسانی، اشکانی و دوره صفوی، وجود امامزادگان متعدد در ارتفاعات کوهستانی با مناظر بکر و طبیعتی خاص، نبود ترافیک و دارا بودن بهترین آب و هوایِ ممکن بدون وجود آلایندگی و امنیت بالا از جمله ظرفیتهای بینظیر جذب گردشگر در شهرستان طارم است، افزود: متاسفانه آن طور که باید نتوانستهایم در حوزه گردشگری شهرستان مثبت عمل کنیم.

باقری با اشاره به اینکه طارم یک منطقه کشاورزی است ولی در شرایط کنونی به دلیل بحران کمبود آب در کشور توسعه بخش کشاورزی امکانپذیر نیست، گفت: باید از ظرفیتهای دیگر منطقه به خوبی برای ایجاد اشتغال استفاده شود که توسعه بخش گردشگری و خدمات جایگزین بسیار مناسبی برای ایجاد اشتغال و درآمد پایدار در منطقه است.

فرماندار طارم، توسعه حوزه بومگردی را نیز یکی از مهمترین راهکارهای ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان دانست و تصریح کرد: با توجه به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به حوزه گردشگری بویژه رسته بومگردی، ارائه تسهیلات برای تقویت بومگردی در شهرستان طارم باید همراه با برنامه مدون باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به حضور گردشگران خارجی در چند سال اخیر در شهرستان طارم باید زیرساختهای جذب هر چه بیشتر این گردشگران در شهرستان طارم از طریق توسعه حوزه طبیعتگردی و بومگردی با تیپهای ویژه مورد استقبال آنان فراهم شود که تحقق این امر نیاز به برنامهریزی منسجم و برنامه مدون دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها