مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری با بیان این‌که سفر وزیر خارجه آمریکا به منطقه ناشی از شکست‌های میدانی و نظامی آمریکا در کشورهای اسلامی است گفت: مهم‌ترین مشکل منطقه غرب آسیا آمریکاست.
کد خبر: ۱۱۲۳۲۳۱

علیاکبر ولایتی در دیدار ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق با بیان اینکه جمهوری اسلامی با دقت تحرکات سیاسی، نظامی و امنیتی آمریکا را در منطقه زیر نظر دارد، افزود: ایران، عراق و سوریه در تعامل مستمر با یکدیگر اجازه نمیدهند آمریکاییها در مناطق کردنشین نفوذ کنند. ولایتی همچنین با عمار حکیم، رئیس جریان حکمت ملی عراق گفتوگو کرد.

عمار حکیم در این دیدار گفت: ایران در مبارزه با تروریسم به معنای واقعی کلمه در کنار عراق ایستادگی کرده است. رئیس جریان حکمت ملی عراق در این دیدار مجدداً دعوت خود را از کشورهای منطقه برای گفتمان در راستای پایان دادن به تیرگی روابط تکرار کرد.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بینالملل همچنین در مراسم تأسیس مجمع تقریب وحدت اسلامی عراق، ضمن تأکید بر ضرورت احیای ارزشهای اصیل اسلامی، درباره هدف آمریکاییها مبنی بر تجزیه جامعه اسلامی هشدار داد.

ولایتی که به دعوت رئیس مجمع تقریب وحدت اسلامی عراق به این کشور سفر کرده در مراسم تاسیس این مجمع افزود: آمریکا تلاش میکند تا خاورمیانه جدید را محقق سازد و واقعیت این خاورمیانه، تجزیه جوامع اسلامی است. آمریکاییها امروز تلاش دارند با حضور در شرق فرات، سوریه را تقسیم کنند. تیلرسون، وزیرخارجه آمریکا با هدف بسط تفرقه میان امت اسلام و کشورهای اسلامی در حال جولان در منطقه است. آمریکاییها در صدد ایجاد پایگاهی برای ناتو با کمک کشورهای اسلامی هستند تا از تحقق وحدت در این کشورها جلوگیری کنند./ باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها