اهالی رسانه، هفته پرخبری را سپری کردند؛ شما که غریبه نیستید اما این چند روز ما در تحریریه کم از کارگران معدن نداشتیم در سختی کار. علی کریمی و نزاعش با فدراسیون فوتبال، سر بچه‌های گروه ورزش را حسابی شلوغ کرد، گفت‌وگوی اختصاصی همکارانمان در گروه سیاسی با محمدجواد ظریف کلی در شبکه‌های اجتماعی و دیگر رسانه‌ها بازتاب داشت و بچه‌های گروه سینما هم همچنان روی گسل برگزاری جشنواره فیلم فجر دچار پس‌لرزه‌ها بودند. گروه اجتماعی و اقتصادی و دیگر گروه‌ها هم حسابی با اخبار متعدد حوزه‌های‌شان دست و پنجه نرم کردند.
کد خبر: ۱۱۲۲۸۶۳

اما حوزه ادبیات و هنر هم کم خبر نبود. سرکی به روزهای قبل میکشیم و چهرههایی را که بر صدر اخبار نشستند، مروری میکنیم. راستی این را هم بگوییم؛ از فردا، در گروه فرهنگ و هنر، به جای دو صفحه با چهارصفحه در خدمتتان خواهیم بود.

علیرضا قزوه

شاعر قصهنویس

دو هفته پیش، دو کتاب قصه از رضا امیرخانی و مصطفی مستور، چنان سر و صدا و صفی به راه انداختند که دوباره اهالی ادبیات دلشان به کتابخوانشدن مردم گرم شد. اما چهره ادبیات هفتهای که گذشت، بیتردید علیرضا قزوه بود. هم یک کتاب شعر منتشر و رونمایی کرد و هم رمانش را به بازار فرستاد. او را بیشتر بهعنوان شاعر میشناسیم و انتشار رمانش، خبر مهمی بود. همین اتفاق مهم کافی بود تا کلی از رفقایش به جلسه رونمایی از رمان «برادر انگلیس» او بروند و سخنرانی کنند. مهمترینشان هم یوسفعلی میرشکاک بود که مدتها در جمع اهالی ادبیات
کمتر دیده میشد.

مرضیه برومند

ضدکمپین منحط

ماجرا به مهرماه مربوط بود اما خب میدانید این شبکههای اجتماعی هستند که میتوانند هر وقت بخواهند حتی یک موضوع مرده را دوباره داغ کنند. گفتوگوی تصویری احمدطالبینژاد، منتقد سینما با مرضیه برومند، کارگردان تئاتر، تلویزیون و سینما را میگوییم. لابد شنیدهاید که برومند در بخشی از این گفتوگو چطور از خجالت یکی از خبرنگاران حاشیهساز آن سوی آبی درآمده است. در این گفتوگو برومند علیه مسیح علینژاد که کمپینهای منحط اجتماعی میسازد و خودش را بهعنوان قهرمان زنان ایرانی جا میزند به درستی انتقاد کرده است. این کارگردان هر چند در توضیحی از زهر تعابیری که درباره علینژاد به کار برده بود کاست، اما همچنان سر حرفهای خود ماند.

کیهان کلهر

جادوگر کمانچه

میگویند کنسرتهای موسیقی بیکلام اغلب کمطرفدار بوده و سالن چنین کنسرت‌‌هایی کم پیش میآید که پر شود. اما لازم است یکبار به اجرایی از کیهان کلهر رفته باشید تا بدانید این گزاره علنا مدتهاست از درجه اعتبار ساقط شده است. حتی بارها در همان دقایق نخست پیشفروش بلیتهای کنسرت آقایکمانچه، همه بلیتها تمام شده و رکورد زده است. چند روز پیش خبر رسید کلهر دوباره اردال ارزنجان نوازنده مطرح باغلامای ترکتبار را به ایران کشانده تا باز هم در تالار وحدت تهران غوغا به پا کند. از چهارم تا دهم اسفند بار دیگر تهران برای جادوگر کمانچه شلوغ میشود.

شایان مصلح

فوتبالیست شاعران

تنور جشنواره شعر فجر آرامآرام داغ میشود و پیش از آغاز جشنواره از برگزاری محافل جوانان شاعر میتوان به عنوان مهمترین عامل این رونق یاد کرد. دومین محفل دوازدهمین جشنواره شعر فجر در تهران پنجشنبهشب در تالار محراب برپا شد و شاعران شعر خواندند و اتفاقا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم بود و درباره شعر حرف زد. چهره ویژه این مراسم اما نه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و نه شاعران شناختهشده، بلکه مدافع کناری تیم فوتبال پرسپولیس بود! شایان مصلح، خودش را به مراسم رسانده بود تا شعر بخواند. بالاخره وقتی پژمان جمشیدی فوتبالیست، از چهرههای مهم جشنواره فیلم فجر بود، چرا یک فوتبالیست دیگر نتواند چهره جشنواره شعر فجر باشد؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها