فقط گردوغبار نیست مشکل آب و برق و تعرفه‌های سنگین هم هست

گردوخاک خوزستان کمی آرام گرفته و از تب‌وتاب افتاده است، با این حال پیامدها و دردسرهایش آن‌قدر سنگین بود که همچنان بخش مهمی از اخبار رسانه‌ها به آن اختصاص یابد، اخباری مثل اختصاص بودجه به صنعت برق این استان برای رفع مشکلاتش یا خبرهایی درخصوص کاهش شدید ذخایر آبی استان یا تقاضای مردم برای محاسبه قبوض آب و برق با تعرفه 12ماه گرمسیری در این استان.
کد خبر: ۱۱۲۲۸۵۲

به گزارش خبرگزاریها یکی از بزرگترین چالشهای مردم خوزستان مشکل برق است که در فصل گرما یا وقوع گردوغبار با قطعی مواجه میشود. محمود دشت بزرگ، مدیرعامل شرکت برق منطقهای خوزستان درخصوص وضعیت صنعت برق استان گفت: خروج کامل برق خوزستان از شرایط فعلی نیازمند تمهیدات ویژه است، اگر شرایط فراهم شود در سه یا چهار سال آینده برق خوزستان از فهرست نگرانیهای وزارت نیرو خارج میشود.

وی افزود: تا آغاز فصل گرمای 97 فرصت چندانی نمانده و باید در این مدت آمادگی لازم را در صنعت آب و برق برای عبور از یک تابستان گرم فراهم کنیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقهای خوزستان با اشاره به اثرات خشکسالی بر شبکه برق استان، تصریح کرد: کاهش تولید نیروگاههای برق آبی به کمتر از
50 درصد متوسط چند سال گذشته، نیاز به تبادل با شبکه سراسری برق کشور تا حدود 5000 مگاوات، افت ولتاژ در شبکه انتقال و فوق توزیع برق استان بویژه در شهرهای شوش، اندیمشک و دزفول و احتمال خاموشی در این مناطق، تاثیر منفی افت کیفیت آب بر تولید نیروگاههای حرارتی و افزایش فراوانی وقوع گردوخاک و خطرات فروپاشی شبکه ناشی از شکست عایقی از جمله این اثرات است که خروجی همه اینها به کاهش کیفیت و کمیت برق تحویلی به مشترکین منجر خواهد شد.

کاهش 5/12 میلیارد مترمکعبی مخازن سدها

معاون مطالعات پایه و طرحهای جامع منابع آب شرکت آب و برق خوزستان هم از کاهش 5/12 میلیاردمترمکعبی حجم سدهای این استان خبر داد و گفت: تا 25بهمن امسال تنها 19درصد ظرفیت مخازن سدها قابل استفاده بوده است.

هوشنگ حسونیزاده افزود: میزان بارش امسال تاکنون در خوزستان 85 میلیمتر بوده که نسبت به سال آبی گذشته 51 درصد و نسبت به دوره دراز مدت آن 71 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان این که سدهای کارون، دز و مارون همگی رتبه نخست کاهش آورد آب را در کشور داشتهاند، گفت: با فرض ادامه روند کنونی بارش در کشور پیشبینی آورد آب سدهای خوزستان
1/8 میلیارد و حداکثر آب خروجی قابل تامین 7/7 میلیارد مترمکعب خواهد بود در حالی که نیاز طبیعی پایین دست 16 میلیارد متر مکعب است.

قبوض آب و برق با تعرفه 12ماه گرمسیری محاسبه شود

و اما علیمحمد رحمانیزاده، رئیس انجمن حمایت حقوق مصرفکنندگان خوزستان با بیان اینکه مصرف آب مردم خوزستان به دلیل معضل ریزگردها دو تا سه برابر بیشتر است، خواستار محاسبه قبوض آب و برق خوزستان با تعرفه 12 ماه گرمسیری شد.

رحمانیزاده در اولین همایش حقوق شهروندی استان خوزستان که پنجشنبه 26 بهمن برگزار شد، این درخواست را از وزیر نیرو مطرح کرد و در ادامه با اشاره به کمبود متخصص ریه در استان خوزستان گفت: در این شرایط به دلیل کمبود پزشک متخصص ریه، گاهی مردم تا شش ساعت در مطبها باید منتظر بمانند و متأسفانه برخی پتروشیمیها نیز برای دفع پساب خود از دستگاه زبالهسوز استفاده نمیکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها