بنی‌تمیم: اتحادیه جهانی پیشنهادمان را قبول نکند به آمریکا نمی‌رویم

تهدید فدراسیون کشتی به تحریم جام جهانی

نایب‌رئیس فدراسیون کشتی با بیان این‌که تعویق 7 ماهه جام جهانی کشتی فرنگی به میزبانی ایران هیچ توجیهی ندارد گفت: اگر اتحادیه جهانی با طرح فدراسیون کشتی موافقت نکند، ما نیز در جام جهانی کشتی آزاد آمریکا شرکت نمی‌کنیم.
کد خبر: ۱۱۲۱۷۰۱

حمید بنیتمیم که با ایسنا صحبت میکرد درباره اقدام اتحادیه جهانی کشتی در تعویق 7 ماهه برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی در اهواز اظهار کرد: جام جهانی کشتی فرنگی طبق تقویم اتحادیه جهانی قرار بود 7 و 8 اردیبهشت سال آینده به میزبانی اهواز برگزار شود و حتی دولت تورلیخانوف نماینده اتحادیه جهانی نیز چندی پیش برای بازدید از سالن برگزاری مسابقات به اهواز آمد.

نایبرئیس فدراسیون کشتی افزود: اتحادیه جهانی دلیل تعویق جام جهانی کشتی فرنگی را فاصله کم زمانی این رویداد با رقابتهای کشتی قهرمانی اروپا عنوان کرده و به همین علت اعلام کرده جام جهانی فرنگی را آذرماه برگزار میکند. فکر میکنم به لحاظ فنی این تصمیمگیری درست باشد، چرا که باید فاصله زمانی مناسب بین 2 رویداد مهم لحاظ شود. با برگزاری جام جهانی فرنگی نزدیک به جام جهانی آزاد میتوان این مشکل را حل کرد، اما برگزاری آن در آذر ماه هیچ توجیهی ندارد.

وی با اشاره به مخالفت فدراسیون کشتی ایران با این موضوع گفت: اگر قرار باشد رقابتهای جام جهانی کشتی فرنگی به آذرماه موکول شود، تیمهای مختلف در بازیهای آسیایی و رقابتهای قهرمانی جهان که پیش از آذرماه است شرکت کردهاند و دیگر انگیزه کافی برای حضور قدرتمند در جام جهانی را ندارند که این امر به کاهش سطح کیفی مسابقات خواهد انجامید.

بنیتمیم درباره پیشنهاد فدراسیون کشتی به اتحادیه جهانی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر قرار است 18 و 19 فروردین ماه یعنی 19 روز قبل از تاریخ قبلی جام جهانی کشتی فرنگی، رقابتهای جام جهانی آزاد در آمریکا برگزار شود، بر همین اساس ما به اتحادیه جهانی پیشنهاد دادیم رقابتهای جام جهانی کشتی فرنگی نیز دو روز قبل از جام جهانی آزاد برگزار شود، چرا که اگر قرار بر همزمانی با رقابتهای کشتی آزاد و فرنگی اروپا باشد، پس جام جهانی آزاد نیز باید به خاطر فاصله زمانی کم با رقابتهای اروپایی به تعویق بیفتد در غیر اینصورت ایران در جام جهانی آزاد به نشانه اعتراض شرکت نخواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها