دولت بدهی کارخانه‌ها را فریز کند

رئیس خانه صنعت در واکنش به مصوبه شورای پول و اعتبار برای تشکیل کمیته ایجاد رونق در ماه‌های پایانی سال، گفت: بعید می‌دانم طی یک‌ماه و نیم باقیمانده از سال رونقی در تولید ایجاد شود.
کد خبر: ۱۱۱۶۸۰۲

عبدالوهاب سهلآبادی در گفتوگو با فارس، درباره مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار برای تشکیل کمیتهای جهت رسیدگی به وضعیت واحدهای تولیدی و ایجاد رونق در ماههای پایانی سال، اظهار کرد: بخش تولید در وضعیتی نیست که طی یک ماه و نیم باقیمانده از سال بتوان برای آن کار مؤثری انجام داد.

وی ادامه داد: با توجه به رکود ایجادشده در بازار و تولید، معوقات بانکی کارخانهها افزایش یافته و بانکها فشار زیادی را برای وصول مطالبات خود به تولیدکنندگان وارد میکنند. در عین حال، سازمان امور مالیاتی، سازمان تأمین اجتماعی و همچنین شرکتهای آب، برق و گاز نیز فشار زیادی را برای دریافت مطالبات خود به کارخانهها وارد میکنند.

رئیس خانه صنعت تصریح کرد: با این شرایط فکر نمیکنم از طریق یک کمیته بتوان در پایان سال اقدام مؤثری برای واحدهای تولیدی انجام داد.

سهلآبادی ادامه داد: همچنین به دلیل بدهی کارخانهها به سازمان تأمین اجتماعی، کارگران با مشکل تمدید دفترچههای بیمه خود روبهرو هستند.

وی افزود: بعید میدانم شورای پول و اعتبار بتواند طی 50 روز آینده تغییری در وضعیت کارخانهها ایجاد کند.

رئیس خانه صنعت پیشنهاد کرد، دولت برای کمک به بخش تولید رویه فریز کردن دیون بانکی کارخانهها را اجرا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها