ضرورت توسعه صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی خوزستان

یک کارشناس صنایع غذایی خوزستان گفت: بخش کشاورزی خوزستان نیازمند توسعه صنایع تبدیلی و غذایی است.
کد خبر: ۱۱۰۶۸۱۲

فرخنده همافر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که صنایع تبدیلی و اقدامات پس از تولید محصولات کشاورزی به عنوان حلقه نهایی در تکمیل زنجیره تولیدات کشاورزی نقش مهمی ایفا می‌کند، گفت: صنایع تبدیلی، تکمیلی و نگهدارنده در بخش کشاورزی نه تنها باعث افزایش بهره‌وری در تولید می‌شود بلکه درآمد کشاورزان و روستاییان را رونق می‌دهد و همچنین اشتغالزایی گسترده‌ای را در پی خواهد داشت.

وی با بیان این‌که توسعه صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی می‌تواند ضامن اشتغال پایدار روستاییان و کشاورزان باشد، گفت: صنایع تبدیلی، تکمیلی و نگهدارنده کشاورزی زمینه مناسبی را برای توسعه مناطق روستایی، رونق کشاورزی و افزایش درآمد کشاورزان و تولیدکنندگان فراهم می‌آورد.

همافر، افزایش تولیدات روستایی، دستیابی به امنیت غذایی، توسعه پایدار بخش کشاورزی، افزایش بهره‌وری در تولیدات کشاورزی، رشد صادرات غیر نفتی و همچنین ایجاد فرصت‌ ‎‎‌های شغلی را از دیگر مزایای ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی برشمرد و گفت: صنایع تبدیلی باعث افزایش ارزش افزوده در تولیدات کشاورزی می‌شود.

این کارشناس صنایع غذایی با اشاره به نقش صنایع تبدیلی کشاورزی در اشتغالزایی گفت: با توسعه صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی می‌توان شاهد اشتغال پایدار در بخش کشاورزی بود.

همافر، با اشاره به ضایعاتی که تولیدات کشاورزی دارد، افزود: صنایع تبدیلی می‌تواند نقش مهمی را در کاهش ضایعات کشاورزی در حوزه‌های زراعی، باغی، دامی و شیلاتی ایفا کند. از آنجایی که همواره بخشی از تولیدات کشاورزی در مراحل مختلف تولید ضایع می‌شوند و از بین می‌روند بنابراین می‌توان با برنامه‌ریزی برای ایجاد، توسعه و حمایت از صنایع تبدیلی، تکمیلی و نگهدارنده کشاورزی، بخش زیادی از این تولیدات کشاورزی در مراحل مختلف که ضرر زیادی به بخش کشاورزی و کشاورزان وارد می‌کنند را تبدیل به ارزش افزوده کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها