سینمای جهان

استقبال دوباره از جنگ ستارگان

با وجود اکران عمومی سه فیلم تازه در سینماهای آمریکای شمالی، جنگ ستارگان: آخرین جدایی دوباره صدرنشین جدول هفتگی گیشه نمایش شد. فیلم در روزهایی که مردم عادی خود را آماده استقبال از سال جدید میلادی می‌کنند، موفق به فروش صد میلیون دلاری شد.
کد خبر: ۱۱۰۶۵۲۱

با این رقم فروش، قسمت تازه مجموعه فیلم جنگ ستارگان به فروش کلی ده روزه 397 میلیون دلار رسید. فروش بین‌المللی این اکشن علمی تخیلی در 54 کشور دیگر دنیا هم، حدود 75 میلیون دلار بود. فروش جهانی فیلم (هم آمریکا و هم بقیه کشورهای دنیا) به رقم 756 میلیون دلار رسیده است. موفقیت بالای جنگ ستارگان تازه به کمپانی والت دیزنی کمک کرد تا فروش کلی محصولاتش را در سال 2017 به رقم باورنکردنی شش میلیارد دلار برساند. این دومین بار است که کمپانی والت دیزنی به چنین موفقیت عظیمی دست پیدا می‌کند. تا به امروز، هیچ استودیوی فیلمسازی دیگری نتوانسته شاهد چنین موفقیتی باشد.

به نوشته نشریه اسکرین اینترنشنال، نسخه تازه و احیا شده جومانجی با فروش 64 میلیون دلاری خود ردیف دوم جدول را اشغال کرد. دواین جانسن، جک بلک، کوین هارت و کارن گیلان بازیگر این کمدی اکشن ماجراجویانه هستند. این نسخه 22 سال بعد از موفقیت نسخه اصلی با بازی رابین ویلیامز به روی پرده سینماها رفته است. شرکت سونی در فکر تولید قسمت‌های بعدی این فیلم موفق خود است. سومین فیلم جدول هم سومین قسمت آوازخوان حرفه‌ای با فروشی 27 میلیون دلاری است.

کیکاووس زیاری

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها